Citat:
Ursprungligen postat av
blackmolly123
Det är så urbota dumt så man kan inte förstå hur en advokat med så pass lång erfarenhet (även som åklagare) ens tänker tanken att framföra och insinuera sådant. Konspirationer, medvetna DNA-ihopblandningar och annat oseriöst påhitt som ingen tar på allvar. Du har rätt, hon verkar inte speciellt påläst.
Men, det är rätt - är hennes klient som styr men man undrar också vad han egentligen tror, om han tror på att Rönnbäck ska kunna hjälpa honom? Intressant vore att höra deras samtal sinsemellan.
Att hon helt skulle bryta mönstret och faktiskt komma med något konkret, som rent objektivt går att värdera, ser jag som omöjligt med det innehållet i överklagan.
Hon visade färgen i sin slutplädering i TR, så beträffande hennes kommande insats tror jag inte vi tappar hakan direkt.
Eller mer tidsenligt uttryckt; IR´s julgran saknar helt kulor olyckligtvis, eftersom NB vägrar ge henne några, och det är väl så jag tror deras egna samtal ser ut. Skulle inte förvåna mig om hon så smått vädjar till honom att ge henne lite grann att arbeta med.
Hon får ägna sig åt trolleritrick, och det hade vilken advokat som helst fått göra med denna klienten.
Klienten´s medgörlighet är dock hennes minsta "bekymmer". Hon har lik förbannat läget att ställas emot det mästerverk som utgörs av FUP i detta fallet. (har
aldrig sett en trut täppas till så häftigt som det gjorde för Leif GW när åtal väcktes)
Jag har sagt det förut, men det tåls att upprepas; Den är polisarbete när det är som allra bäst!
Jag är långt ifrån försvarsadvokat-tänk, men jag har på saklig grund omöjligt att se hur man ska kunna slå en flisa ur kombon FUP+NB´s aktuella inställning.