2015-12-27, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallbrandt
Hur då?
Vad pekar på detta?
Vad pekar enligt dig emot åklagarens linje?

Verkar ju vara en ren o ram storry från början till slut. Hur man som Åklagare kan påstå med säkerhet utan att delta. Detta är ett stort mysterium som bör lösas före man går vidare.
2015-12-27, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
När var detta?
Hur som haver kan hon väl inte vara förvirrad fortfarande efter sex månader. Märkligt fokus verkar hon ha iaf. För vad har överhuvudtaget förhör IB i Litauen med hennes försvar gällande NB att göra som överklagan gäller?
Inför TR ville IR ha med förhörsgranskaren och där framkommer vad hon bl.a tänkt sig analysera.

Överklagan till HovR:

# Insisterade trots läkarens avrådan? I FUP står ju snarare att efter hon vilat drygt en timme så godkänner läkare att hon kan fortsätta förhören.
# Nekats sjukhusvård? Vart får hon det ifrån?
# Drevs till sammanbrott? Vem hade inte segnat ner via att se de hemska bilderna ihop med att ens man misstänks vara mördaren?

Vart ska hon landa med allt detta har hon tänkt sig?

Hon (advokaten) har ju dock till uppgift att försvara sin klient och "DNA-bevisen" som hon försökte med i TR föll som en sten ned till botten. Nu försöker hon en för mig fullständigt absurd väg i överklagan till HovR.

Hur hon än försöker så försvinner inte DNA och blodspårens fynd efter den flicka som blev skändad och mördad, det går bara inte att trolla bort. Utgången är helt given, livstid för det finns inget annat straff.

Ta då för f-n dit frun till HovR så får hon vittna och åklagare samt målsägarbiträdet kan krossa denna myt om att NB var hemma när brottet begicks. Hon har ju faktiskt även sitt egna DNA på flickans trosa till på köpet så lögnen om att maken var hemma i fastigheten är bara trams.

Det finns bara tre personer som man funnit spår av, brodern på tejprullen som hittades i ladan, NB's frus DNA på trosan och ett tiotal vattentäta spår efter NB på mordplats samt offrets kläder.

Två är friande av åklagaren, utredning nedlagd men en (NB) drev man till TR och vann med 100-0.

Game over för NB och advokaten.
2015-12-27, 00:29
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Att skydda sig själv verkar betyda mest för honom, speciellt när man läser hur han beter sig i förhören, så jag får åter igen icke instämma med dig här.
Han är helt enkelt inte kapabel till äkta konsekvenstänk pga låg-intelligens.

Både brottsplats och fyndplats är hans egna självvalda bekanta domäner, och jag tror inte han förmår skarpare planering än så om inget tvingar honom till en impuls.
Även Adriana-händelsen var något som inträffade på hans egna domän.

Jag tror hans grundplan var att låta kroppen vara på Martorp.
Han verkar inte haft några större betänkligheter med att vare sig vara borta hemifrån, eller ljuga, då han kunnat sno ihop vilken story som helst för hans anhöriga, om han tex lagt mer tid hemifrån och åkt till Vänern med kroppen istället.
I ungefär samma stil som att vara hemma och "leta efter verktyg".
Men att han ganska snabbt, och helt klart fått en tanke om att flytta kroppen väcktes nog när det enorma sökuppbådet uppenbarade sig utanför hans arbetsplats och bostad.

Jag tror inte han är efterbliven. Däremot har han helt andra drifter än normala människor. Därför även helt andra förhållningssätt.
Fokus är på brottet i ladan. Att komma undan är inte oviktigt men av lägre betydelse än att utföra brottet.

Är en kick.

Som en narkoman som måste få en sil men inte bryr sig så mycket om det blir en överdos.
2015-12-27, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallbrandt
Hur då?
Vad pekar på detta?
Vad pekar enligt dig emot åklagarens linje?

Inga vittnen är säkra på tider eller vad de sett. Mopeden stod framför dörr på gavel enligt G J. Där var den inte parkerad från början. Således bör den vara flyttad, annars hade den varit omöjlig att se från väg. Den slutsattsen har inte utredning kommit fram till. Detta är inget Proffsverk från utredarna som många tror. Hund markerar inget nämvärt i ladan aktuell kväll. Däremot uppför sig hund lite mer märkligt utanför i område nära cafeet. Nej det här kommer inte att hålla för lagens strängaste straff.
2015-12-27, 00:38
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Det är så urbota dumt så man kan inte förstå hur en advokat med så pass lång erfarenhet (även som åklagare) ens tänker tanken att framföra och insinuera sådant. Konspirationer, medvetna DNA-ihopblandningar och annat oseriöst påhitt som ingen tar på allvar. Du har rätt, hon verkar inte speciellt påläst.

Men, det är rätt - är hennes klient som styr men man undrar också vad han egentligen tror, om han tror på att Rönnbäck ska kunna hjälpa honom? Intressant vore att höra deras samtal sinsemellan.

Att hon helt skulle bryta mönstret och faktiskt komma med något konkret, som rent objektivt går att värdera, ser jag som omöjligt med det innehållet i överklagan.
Hon visade färgen i sin slutplädering i TR, så beträffande hennes kommande insats tror jag inte vi tappar hakan direkt.
Eller mer tidsenligt uttryckt; IR´s julgran saknar helt kulor olyckligtvis, eftersom NB vägrar ge henne några, och det är väl så jag tror deras egna samtal ser ut. Skulle inte förvåna mig om hon så smått vädjar till honom att ge henne lite grann att arbeta med.

Hon får ägna sig åt trolleritrick, och det hade vilken advokat som helst fått göra med denna klienten.

Klienten´s medgörlighet är dock hennes minsta "bekymmer". Hon har lik förbannat läget att ställas emot det mästerverk som utgörs av FUP i detta fallet. (har aldrig sett en trut täppas till så häftigt som det gjorde för Leif GW när åtal väcktes)
Jag har sagt det förut, men det tåls att upprepas; Den är polisarbete när det är som allra bäst!

Jag är långt ifrån försvarsadvokat-tänk, men jag har på saklig grund omöjligt att se hur man ska kunna slå en flisa ur kombon FUP+NB´s aktuella inställning.
2015-12-27, 00:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Jag tror inte han är efterbliven. Däremot har han helt andra drifter än normala människor. Därför även helt andra förhållningssätt.
Med tanke på att han gått gymnasium, haft tillräckliga betyg och påbörjat universitetsstudier så är han nog inte så lågintelligent.
2015-12-27, 00:40
Medlem
Citat:
Har han för vana att ljuga, lisma och manipulera ligger det nog per automatik nära till hands.
Ihop med det du skriver: Det har ju gått bra förut som strategi.

Jag hoppas ÅK fått ihop en fylligare person beskrivning än den NB gav.
2015-12-27, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelle9876
Verkar ju vara en ren o ram storry från början till slut. Hur man som Åklagare kan påstå med säkerhet utan att delta. Detta är ett stort mysterium som bör lösas före man går vidare.

Vi försöker igen...
Så hur har detta gått till då?
Vad talar emot åklagarens story?

Enligt mig har åklagaren en jävla massa kött på benen och inget som pekar emot hans story... Inget som överhuvudtaget talar emot NB som gm...
Hur kommer det sig att man bestämmer sig för att sätta dit NB, sen hittar man just hans sperma i ladan ( vilket han känns vid)? Hur kommer det sig att just han går fram till MP och ber dom att inte leta just där Lisa hitttas ( vilket han också känns vid)?
Hur kommer det sig att han inte har något alibi om han varit hemma med sin fru och bror?

Hur hittar man en så jävla behjälplig snubbe att sätta dit?

Och hur kommer det sig att hans advokat inte hittar flaska som talar emot åklagarens uppgifter?
2015-12-27, 00:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Hon (advokaten) har ju dock till uppgift att försvara sin klient och "DNA-bevisen" som hon försökte med i TR föll som en sten ned till botten. Nu försöker hon en för mig fullständigt absurd väg i överklagan till HovR.

Hur hon än försöker så försvinner inte DNA och blodspårens fynd efter den flicka som blev skändad och mördad, det går bara inte att trolla bort. Utgången är helt given, livstid för det finns inget annat straff.

Ta då för f-n dit frun till HovR så får hon vittna och åklagare samt målsägarbiträdet kan krossa denna myt om att NB var hemma när brottet begicks. Hon har ju faktiskt även sitt egna DNA på flickans trosa till på köpet så lögnen om att maken var hemma i fastigheten är bara trams.

Det finns bara tre personer som man funnit spår av, brodern på tejprullen som hittades i ladan, NB's frus DNA på trosan och ett tiotal vattentäta spår efter NB på mordplats samt offrets kläder.

Två är friande av åklagaren, utredning nedlagd men en (NB) drev man till TR och vann med 100-0.
Game over för NB och advokaten.
Helt enig, har aldrig sett nåt så vedervärdigt och det spelar ingen roll om hon sägs vara i så svår sits med en nekande klient. Vad är det för argument? Vad är det för retorik? Vad är det för angreppsvägar?
Bra skrivet. Flyg in hans fru och mal ner hennes nya svammel som uppenbart är påverkat i Litauenförhör: av IR och inte svårt pressande FL.
2015-12-27, 00:53
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Dom ingår inte i målet. Dom är avförda.

Ja du har rätt att de är avförda i denna brottsutredning, men min mening och tyckande så borde GM fru och broder blivit dömda till minst skyddande av brottsling.

Det är synd eller rättare sagt, en dålig utredning från åklagare att inte kunna fälla dessa individer för denna del av detta fasansfulla brott mot Lisa och hennes efterlevande.
2015-12-27, 00:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag hoppas ÅK fått ihop en fylligare person beskrivning än den NB gav.
Ja - nåt mer som belägger hans våldsammare sidor som beskrivs. Det har inte uppstått över en natt. Sen vore det ultimata att hitta nåt via hans Englandsvistelse för jag tror inte han går från noll till hundra. Nåt har fanstyget gjort och nåt "Red light district" borde det väl finnas där han bott.
2015-12-27, 00:58
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Fokus är på brottet i ladan. Att komma undan är inte oviktigt men av lägre betydelse än att utföra brottet.

Är en kick.

Som en narkoman som måste få en sil men inte bryr sig så mycket om det blir en överdos.

Att hans rangordning/fokus följer din beskrivning tvivlar jag inte alls på, men jag tvivlar över vilken allmännivå han ligger på.
Jag tvivlar helt på att han ens övervägt en "smartare" plats för gömmande av kroppen än den han förmådde komma på just då. Samt jag tror att han var nöjd med detta. Kände sig safe. Det gör honom allmänpuckad i min uppfattning.

Att han sedan ej väljer att lämna förklaringar mot anklagelser som riktas mot honom bevisar ännu mer vad jag påstår här. Att han saknar framåt-tänk i större meningen än snittet.
Han har uppenbarligen självbevarelsedrift, men han saknar förmågan att skydda sig själv på ett övertygande vis.

Citat:
Med tanke på att han gått gymnasium, haft tillräckliga betyg och påbörjat universitetsstudier så är han nog inte så lågintelligent.

Rätta mig gärna nu, men intelligens i avseendet som rör detta har väl inte så mycket med studier och inlärning att göra?
Jag känner nämligen många puckon med studieskulder
Jag menar mer att jag inte anser honom vara riktigt så swift som andra i tråden gör.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in