2015-12-26, 22:49
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Örhängen som "placerats", istället för att skriva att de hittats. Får man uttrycka sig hur som helst i överklagan? Vem/vad vill hon misstänkliggöra där? Alternativ GM som lägger ut spår mot NB? The Big konspiration inom polisen. Eller vad? Vet människan det själv? Vet NB vad hon sysslar med?

Och, "tillståndet för beslut om masttömning som skulle ha påverkat och fördröjt att man fann Lisa." Vad menar hon där? Att polisen satt med fingrarna i kors till 12 juni när tillståndet kom? Eller, vad vill hon säga med det? Vet hon själv det eller är det bara ifrågasättande för ifrågasättandets skull?

Som här ibland.

Och ja, enligt Rönnbäck är det nästan en tradition på svenska arbetsplatser att ta en kaffepaus med onani efteråt....eller har hon missuppfattat något?

"Ovärdig svensk polis?" Hon som själv gett ovärdigt uppträdande ett namn...

Jag tror IR far efter att både polis och allmänhet ska ha hjälpt utredningen "på traven" lite.
Det verkar som hon söker underlag för detta.
En vän till familjen Holm som placerar ut örhängen pga irritation över att polisen släppt på avspärrningen...
Att SH blev insläppt i häktet och fått möjlighet att blicka lite på NB...
Medvetna ihopblandningar av DNA samt därtill extraprover tagna i syfte att plantera på tillhörigheter i polismaktens förvar...
MPS-militärernas uppkryddade vittnesförhör...

Alltså rena panikåtgärder, där inget går ihop med verkligheten, då hon inte har något konkret att peka på då hennes klient styr henne genom sin inställning som ligger till grund.
Vidare måste jag säga att hon verkar inte speciellt påläst i fallet.
Senast redigerad av rotesau 2015-12-26 kl. 22:53.
2015-12-26, 22:55
Medlem
Citat:
Örhängen som "placerats", istället för att skriva att de hittats. Får man uttrycka sig hur som helst i överklagan? Vem/vad vill hon misstänkliggöra där? Alternativ GM som lägger ut spår mot NB? The Big konspiration inom polisen. Eller vad? Vet människan det själv? Vet NB vad hon sysslar med?

Och, "tillståndet för beslut om masttömning som skulle ha påverkat och fördröjt att man fann Lisa." Vad menar hon där? Att polisen satt med fingrarna i kors till 12 juni när tillståndet kom? Eller, vad vill hon säga med det? Vet hon själv det eller är det bara ifrågasättande för ifrågasättandets skull?

Som här ibland.

Och ja, enligt Rönnbäck är det nästan en tradition på svenska arbetsplatser att ta en kaffepaus med onani efteråt....eller har hon missuppfattat något?

Hon verkar lita på väldigt märkligt dåliga rådgivare. Eller åstadkommer hon allt detta nonsen i eget huvud?

Hon koncentrerar sig på ALLT som inte är det väsentliga. Det känns bekant.

Att det skulle röna framgång i HoR är utsiktslöst.
2015-12-26, 22:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decipi
Sen undrar jag i inledningsskedet, nar man NB, AB och IB blev haktade. VId forsta haktningen, hur fick aklagarn igenom den for i det skedet fanns ingen teknisk bevisning?
Häktningsgrund står klart och tydligt i FUP i bifogade bilagor. Inga problem där likt andra häktningar. Finns i samband med förhören.

• Flyktfara
• Kollusionsfara
• Recidivfara
• Obligatorisk häktning

Sen är häktning hävd på de andra två, ej tillräcklig häktningsgrund och vad det beträffar NB så stärks misstanken och det kallas DNA.
2015-12-26, 23:00
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Bra sammanställning. Han gick från att tro några lokala poliser skulle hafsigt leta några timmar till att inse hur fel han hade och vidden av styrkan. Martorp var bara en sekundär plats, men han hade ingen chans att flytta liket därifrån, vilket han hade räknat med. Kan se honom skakande av skräck när helikoptrarna dånade ovanför.

Jag unnar verkligen honom känslan han förmodligen fick när han först hörde polishelikoptern dåna förbi på låg höjd.

Riskanalysen skulle han gjort redan kl 03.00 på natten till Måndag, när polisen kommer och knackar på, väcker litauerna och frågar om en försvunnen flicka.
Det enda han verkar åstadkommit är att städa bilens bagage, och sno ihop ett lättknäckt alibi inkluderat hans anhöriga, men i övrigt verkar han varit precis blank.
2015-12-26, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag tror IR far efter att både polis och allmänhet ska ha hjälpt utredningen "på traven" lite.
Det verkar som hon söker underlag för detta.
En vän till familjen Holm som placerar ut örhängen pga irritation över att polisen släppt på avspärrningen...
Att SH blev insläppt i häktet och fått möjlighet att blicka lite på NB...
Medvetna ihopblandningar av DNA samt därtill extraprover tagna i syfte att plantera på tillhörigheter i polismaktens förvar...
MPS-militärernas uppkryddade vittnesförhör...

Alltså rena panikåtgärder, där inget går ihop med verkligheten, då hon inte har något konkret att peka på då hennes klient styr henne genom sin inställning som ligger till grund.
Vidare måste jag säga att hon verkar inte speciellt påläst i fallet.

Delar din uppfattning därvidlag.
2015-12-26, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
När var detta?
Hur som haver kan hon väl inte vara förvirrad fortfarande efter sex månader. Märkligt fokus verkar hon ha iaf. För vad har överhuvudtaget förhör IB i Litauen med hennes försvar gällande NB att göra som överklagan gäller?
Inför TR ville IR ha med förhörsgranskaren och där framkommer vad hon bl.a tänkt sig analysera.

Överklagan till HovR:
# Insisterade trots läkarens avrådan? I FUP står ju snarare att efter hon vilat drygt en timme så godkänner läkare att hon kan fortsätta förhören.
# Nekats sjukhusvård? Vart får hon det ifrån?
# Drevs till sammanbrott? Vem hade inte segnat ner via att se de hemska bilderna ihop med att ens man misstänks vara mördaren?
Vart ska hon landa med allt detta har hon tänkt sig?
Hon har ju inget att komma med men vill gärna ha betalt för så många timmar som möjligt, kanske därför hon drar upp sånt här nonsens? Seriöst, läkare kollade IB och efter att hon vilat gav han klartecken till att hon var kapabel att fortsätta förhören. Är en helt annan sak om hon själv velat fly därifrån in till sjukhusvård, att hon själv bad om det men nekades då det ej behövdes. Kan inte vara så enkelt att se sanningen uppdagas om sin man. Är ungefär som om man själv går till akuten, ber om att få bli inlagd men läkaren bedömer att man är ok och kan gå hem. Har jag då nekats sjukhusvård? Nej, jag har undersökts och sjukhusvård har ej behövts.
DREVS TILL SAMMANBROTT? Är vetskapen om sin mans gärning som drivit henne till att nästan få ett sammanbrott. Vem skulle inte kunna få ett sammanbrott om en sådan sanning uppdagas om en närstående? Rönnbäck svamlar vidare och jag förstår inte vad hon har för mål.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det sändes i TV, letat utan att hitta igen, Men kan inte gett dessa bestående problem.
Att dra in IB i detta förstår jag inte meningen med.
IB är ju avförd från fallet och IR är inte IBs advokat heller. Så vems talan för hon?
IR syns vara ute efter enskilda förhörsledare. Det tycker jag hör hemma i en separat utredning.
Det som gäller inför HR är om NB utan rimligt tvivel kan dömas för mord på Lisa Holm.

Håller verkligen med. Jag förstår inte heller vad Rönnbäck håller på med, i en överklagan till HR angående NB. IB:s förhör i Litauen, när hon är avförd och inte ens är Rönnbäcks klient.
Senast redigerad av blackmolly123 2015-12-26 kl. 23:11.
2015-12-26, 23:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Det enda han verkar åstadkommit är att städa bilens bagage, och sno ihop ett lättknäckt alibi inkluderat hans anhöriga, men i övrigt verkar han varit precis blank.

hahaha, ursäkta. Jag har IRs tokiga åsikter och uttryck i huvudet och kom att tänka på vad hon sa i TR om bilen.
Med samma frenesi borde hon snarare uttrycka sig om NFCs sökande efter DNA från andra personer på Lisas kläder.
Citat:
Man har gjort vad man har kunnat för att leta, men: noll, noll, noll", säger Rönnbäck.
2015-12-26, 23:19
Bannlyst
Citat:
hahaha, ursäkta. Jag har IRs tokiga åsikter och uttryck i huvudet och kom att tänka på vad hon sa i TR om bilen.
Med samma frenesi borde hon snarare uttrycka sig om NFCs sökande efter DNA från andra personer på Lisas kläder.
Citat:
Man har gjort vad man har kunnat för att leta, men: noll, noll, noll", säger Rönnbäck
.

Den kommentaren hade jag inte sett förut, vilken klassiker haha. "Noll, noll, noll."

Var ungefär som när Brandtler frågade Jan Olsson "vad NB:s fingrar gjort innanför LH:s byxlinning."
"Det är väl vad det är", svarade Olsson.

Jag säger bara, risken att NB skulle vara oskyldig är noll, noll, noll och det är väl bara vad det är och det är livstid.
2015-12-26, 23:19
Medlem
rotesaus avatar
Citat:

Haha, tog mig friheten att "förbättra" citatet du lade

Citat:
Nerijus har gjort vad han har kunnat för att dölja, men: noll, noll, noll", säger Rönnbäck.

... för det är vad hon egentligen lika gärna kunde ha sagt.
2015-12-26, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Bra sammanställning. Han gick från att tro några lokala poliser skulle hafsigt leta några timmar till att inse hur fel han hade och vidden av styrkan. Martorp var bara en sekundär plats, men han hade ingen chans att flytta liket därifrån, vilket han hade räknat med. Kan se honom skakande av skräck när helikoptrarna dånade ovanför.

I kombination med hästförare i gula västar liksom hundförare med sniffande hundar men inte minst alla dessa människor från MPS som systematiskt "krattade" området och obönhörligen närmade sig Martorp. Också iklädda gula västar.

Dessa gula västar kommer att förfölja honom resten av hans liv. Hoppas jag.

Jag tror inte han ägnar någon tanke till Lisa eller hennes anhöriga alls.

Den förmågan tillskriver jag inte honom.
2015-12-26, 23:21
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Har lite svårt att instämma i att han ska ha gjort en okej konsekvensanalys. Han bemödade sig att sopa igen spår efter sin egen bästa förmåga, och han kan mer sannolikt trott sig gå klar, i sin föreställning om hur svenskar söker efter en försvunnen person.
Om han insett risker, ihop med en (under sökinsatsen) naturligt stegrande känsla av att just åka fast, lär han också fabricerat en avsevärt bättre historia än den han gjort =
" Jag har aldrig sett henne i hela mitt liv! "

Hans beskrivna beteende under sökveckan* målar mer upp bilden av att han varit hypernervös under ytan, och crescendot kom vid MPS-konfrontationen, där han tabbade sig ordentligt i sin paniknervositet.

*
Sökinsatsen fick halva Sverige att gnugga ögonen och undra om det var sant att man ens kan samla ihop ett sådant pådrag.
Bilder i spoilern.
Detta har alltså pågått utanför hans fönster, ständigt i hans synfält. Han har haft alldeles för mycket tid på sig att förstå vilka risker han tagit, vilket han uppenbarligen misslyckats med att förstå. Äcklet är tack och lov gravkorkad.

Den är inte okej ur våra ögon sett. Men NB fungerar ej som vi. Den är normal för honom men korkad för oss. Du kan inte jämföra hans tankegångar med dina egna.
2015-12-26, 23:26
Medlem
Citat:

Och, "tillståndet för beslut om telefonpejling som skulle ha påverkat och fördröjt att man fann Lisa." Vad menar hon där? Att polisen satt med fingrarna i kors till 12 juni när tillståndet kom? Eller, vad vill hon säga med det? Vet hon själv det eller är det bara ifrågasättande för ifrågasättandets skull?

Som här ibland.

Ska jag vara riktigt ärlig så tror jag inte Mordet ägt rum där man beskriver i Dom. Jag tror att snörstumpar, hårstrå o allt annat är placerat där i efterhand. Liksom örhänge o Vante. Det här kommer att ta en vändning som ingen anat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in