2015-12-26, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
NB är inte dum. Han har säkerligen förstått att om man gör sådana här saker så finns risken att åka dit.

Bara att bita i det sura äpplet.

Sa han anser att 10 minuter njutning ar vart o riskera livstid for?
2015-12-26, 22:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vid första förhandlingen i Skaraborgs Tingsrätt deltog inte IR eftersom hon var upptagen med ett annat fall i en parallell sal. Någon som vet utgången i det fallet?
Kan det påverkat IR? Hon gör ju ett mycket ofokuserat intryck genomgående i detta fall, åtminstone enligt mig. Hon borde rimligen ha lång rutin att luta sig mot. Nu är ju vare sig fallet eller NB något som tillhör det vanliga. Men dock, förvånande många märkliga uttalanden.
När var detta?
Hur som haver kan hon väl inte vara förvirrad fortfarande efter sex månader. Märkligt fokus verkar hon ha iaf. För vad har överhuvudtaget förhör IB i Litauen med hennes försvar gällande NB att göra som överklagan gäller?
Inför TR ville IR ha med förhörsgranskaren och där framkommer vad hon bl.a tänkt sig analysera.
Citat:
Rönnbäck har lämnat de så kallade Litauenförhören för granskning och tar upp händelsen när polisen konfronterade frun med bilder på Lisa i skåpet. Frun segnade ihop i en hög på golvet.
"Man insisterade trots att läkaren avrådde med att fortsätta förhöret"live expressen
Överklagan till HovR:
Citat:
Irina Bileviciene drevs under förhöret i Litauen till ett sammanbrott, varvid
läkare fick tillkallas. Läkarens bedömning var att hon skulle tas till sjukhus, men det bestämdes att förhöret skulle fortsätta.
# Insisterade trots läkarens avrådan? I FUP står ju snarare att efter hon vilat drygt en timme så godkänner läkare att hon kan fortsätta förhören.
# Nekats sjukhusvård? Vart får hon det ifrån?
# Drevs till sammanbrott? Vem hade inte segnat ner via att se de hemska bilderna ihop med att ens man misstänks vara mördaren?
Citat:
Förhörsledarens kommentar: Irina reser sig upp och går i väg och sjunker ner på golvet.
Förhöret får avbrytas kl 16:07.
Efter att läkare kallats till plats och konstaterat att Irinas hälsa medger fortsatta förhör åter
upptas förhöret.
Förhöret återupptas kl 17.01
Vart ska hon landa med allt detta har hon tänkt sig?
Senast redigerad av develi 2015-12-26 kl. 22:03.
2015-12-26, 22:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decipi
Tydligen eftersom han är dömd i TR.
2015-12-26, 22:08
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:

Inte i efterhand, men som jag skrev tidigare är sådana tankar, i det skede när brottet är i pågående, av underordnad betydelse. Brottet är ALLT när det sker, eventuell ånger kommer efteråt. Men då ur egen synpunkt, ånger för LH lär han inte ha.
2015-12-26, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tydligen eftersom han är dömd i TR.

Sen undrar jag i inledningsskedet, nar man NB, AB och IB blev haktade. VId forsta haktningen, hur fick aklagarn igenom den for i det skedet fanns ingen teknisk bevisning?
2015-12-26, 22:11
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Hur många gånger ska detta avhandlas? Hundar söker inte efter att de fått "lukta" på ett föremål. Varför upprepa dessa felaktigheter? Hundar söker och spårar och letar.
I det här fallet var hund och förare runt mopeden och sökte efter spårupptag och i ladan 5 timmar efter att Lisa påstås ha varit där. Inga spårupptag eller hittande av föremål skedde. Ingen tjänstehund missar doftspår av det här slaget. Det är uteslutet.
Mig veterligen har det inte avhandlats alls, men jag har inte heller läst alla inlägg för jag har ett liv.
NBs skuld är verkligen inget jag tvekar på utan frågan var mer allmän; varför alla hundar har misslyckats med att hitta spår. "Hundar söker och spårar och letar." Efter vad? "Spår" lär finnas överallt. Ladan t.ex. hade ju genomsökts av fadern och hans kollegor innan polisen var på plats.
Om du vet så mycket om hundar och spårning får du gärna förklara.
2015-12-26, 22:12
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Sen undrar jag i inledningsskedet, nar man NB, AB och IB blev haktade. VId forsta haktningen, hur fick aklagarn igenom den for i det skedet fanns ingen teknisk bevisning?

Brödernas beteende vid Martorp i mötet där med MPS var en tillräcklig anledning.
2015-12-26, 22:14
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
NB är inte dum. Han har säkerligen förstått att om man gör sådana här saker så finns risken att åka dit.

Bara att bita i det sura äpplet.

Har lite svårt att instämma i att han ska ha gjort en okej konsekvensanalys. Han bemödade sig att sopa igen spår efter sin egen bästa förmåga, och han kan mer sannolikt trott sig gå klar, i sin föreställning om hur svenskar söker efter en försvunnen person.
Om han insett risker, ihop med en (under sökinsatsen) naturligt stegrande känsla av att just åka fast, lär han också fabricerat en avsevärt bättre historia än den han gjort =
" Jag har aldrig sett henne i hela mitt liv! "

Hans beskrivna beteende under sökveckan* målar mer upp bilden av att han varit hypernervös under ytan, och crescendot kom vid MPS-konfrontationen, där han tabbade sig ordentligt i sin paniknervositet.

*
Sökinsatsen fick halva Sverige att gnugga ögonen och undra om det var sant att man ens kan samla ihop ett sådant pådrag.
Bilder i spoilern.
Detta har alltså pågått utanför hans fönster, ständigt i hans synfält. Han har haft alldeles för mycket tid på sig att förstå vilka risker han tagit, vilket han uppenbarligen misslyckats med att förstå. Äcklet är tack och lov gravkorkad.
Senast redigerad av rotesau 2015-12-26 kl. 22:27.
2015-12-26, 22:37
Medlem
rotesaus avatar
Citat:

Dom hade ej samstämmiga uppgifter, ihop med att lillebror närvarade vid MPS-konfrontationen.

Bägge ljög om alibi i förhör, vilket uppdagades redan i anhållan-perioden innan första häktningsförhandling. Alibi-röjandet ägde rum 14/6 och den 15/6 begärdes samtlig häktade då utredning helt klart måste genomföras gentemot dessa lögnare.
Senast redigerad av rotesau 2015-12-26 kl. 22:42.
2015-12-26, 22:37
Medlem
Citat:
När var detta?
Hur som haver kan hon väl inte vara förvirrad fortfarande efter sex månader. Märkligt fokus verkar hon ha iaf. För vad har överhuvudtaget förhör IB i Litauen med hennes försvar gällande NB att göra som överklagan gäller?
Inför TR ville IR ha med förhörsgranskaren och där framkommer vad hon bl.a tänkt sig analysera.

Överklagan till HovR:

# Insisterade trots läkarens avrådan? I FUP står ju snarare att efter hon vilat drygt en timme så godkänner läkare att hon kan fortsätta förhören.
# Nekats sjukhusvård? Vart får hon det ifrån?
# Drevs till sammanbrott? Vem hade inte segnat ner via att se de hemska bilderna ihop med att ens man misstänks vara mördaren?

Vart ska hon landa med allt detta har hon tänkt sig?

Det sändes i TV, letat utan att hitta igen, Men kan inte gett dessa bestående problem.

Att dra in IB i detta förstår jag inte meningen med.
IB är ju avförd från fallet och IR är inte IBs advokat heller. Så vems talan för hon?

IR syns vara ute efter enskilda förhörsledare. Det tycker jag hör hemma i en separat utredning.

Det som gäller inför HR är om NB utan rimligt tvivel kan dömas för mord på Lisa Holm.
2015-12-26, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ja, den märkliga människan snackar om "ovärdigt svensk polis" - samtidigt som hon pekar med hela handen mot en person som åtal lagts ner mot (=friad) och antyder att han är mördaren.
Men det är väl av ringa betydelse i hennes värld, hon har ju för övrig märkliga påståenden..
IR under rättegången:

IR har ett märkligt ordval i överklagan:

De har hittats vid ett senare tillfälle vore ett mer korrekt ordval till HovR. och det skedde när golvet belystes med lampan från mobilen och det blänkte till - dvs ytterst små örhängen som givetvis inte är lätta att se i den extremt skitiga ladan. De har mer troligt framträtt via att folk gått där, skräp har flyttat på sig. Undrar vem hon misstror i denna fråga?
Örhängen som "placerats", istället för att skriva att de hittats. Får man uttrycka sig hur som helst i överklagan? Vem/vad vill hon misstänkliggöra där? Alternativ GM som lägger ut spår mot NB? The Big konspiration inom polisen. Eller vad? Vet människan det själv? Vet NB vad hon sysslar med?

Och, "tillståndet för beslut om telefonpejling som skulle ha påverkat och fördröjt att man fann Lisa." Vad menar hon där? Att polisen satt med fingrarna i kors till 12 juni när tillståndet kom? Eller, vad vill hon säga med det? Vet hon själv det eller är det bara ifrågasättande för ifrågasättandets skull?

Som här ibland.

Och ja, enligt Rönnbäck är det nästan en tradition på svenska arbetsplatser att ta en kaffepaus med onani efteråt....eller har hon missuppfattat något?

"Ovärdig svensk polis?" Hon som själv gett ovärdigt uppträdande ett namn...
Senast redigerad av blackmolly123 2015-12-26 kl. 22:45.
2015-12-26, 22:47
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Har lite svårt att instämma i att han ska ha gjort en okej konsekvensanalys. Han bemödade sig att sopa igen spår efter sin egen bästa förmåga, och han kan mer sannolikt trott sig gå klar, i sin föreställning om hur svenskar söker efter en försvunnen person.
Om han insett risker, lär han också fabricerat en avsevärt bättre historia än den han gjort =
" Jag har aldrig sett henne i hela mitt liv! "

Hans beskrivna beteende under sökveckan* målar mer upp bilden av att han varit hypernervös under ytan, och crescendot kom vid MPS-konfrontationen, där han tabbade sig ordentligt i sin paniknervositet.

*
Sökinsatsen fick halva Sverige att gnugga ögonen och undra om det var sant att man ens kan samla ihop ett sådant pådrag.
Bilder i spoilern.
Detta har alltså pågått utanför hans fönster.
Bra sammanställning. Han gick från att tro några lokala poliser skulle hafsigt leta några timmar till att inse hur fel han hade och vidden av styrkan. Martorp var bara en sekundär plats, men han hade ingen chans att flytta liket därifrån, vilket han hade räknat med. Kan se honom skakande av skräck när helikoptrarna dånade ovanför.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in