2015-12-25, 22:30
Medlem
Glauciuss avatar
Steam verkar arbeta snabbt. Nu kan jag inte komma åt "Account Information" och inte heller Store.
Citera
2015-12-25, 22:32
Medlem
Citat:
honestly - the only really bad issue is email shows and account name shows. This really only gives people the option of social engineering. Even if you have mastercard info it will only show the last 2 digits, and the last 4 digits of your phone. So the most valuable info for ppl is your email and your account name.

Honestly op, don't spread misinformation and scare tactis saying it's been "hacked". It's probably a cache issue while updating. Based on what's happening, people are getting other peoples "cookie" data and it's allowing them to see others account screens.

So far steam has temporarily shut the store down and logged everyone out.

Från steam forumet.
Citera
2015-12-25, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiviks
Jag har besökt Store flera gånger, är det illa?

Ja typ, då kan dom se ditt konto och du kan se andras, så det bästa är att logga ut eller inte klicka på spellänkar.
Citera
2015-12-25, 22:34
Medlem
k0rv3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Steam verkar arbeta snabbt. Nu kan jag inte komma åt "Account Information" och inte heller Store.

Mm butik verkar ligga nere. Bra det då kan man sova lite lugnare i natt. Jag tömde mitt registrerade konto kort på pengar iaf så ingen ska kunna göra köp från det. Vilket även det gör mig ytligare lite lugnare.
Citera
2015-12-25, 22:36
Medlem
Porryhatters avatar
Det beror förmodligen på överbelastning då alla har panik just nu.

Steam har inte ens sagt något officiellt ännu. Och jag tycker att servrarna borde ha stängs ner för 1 timma sedan.
Citera
2015-12-25, 22:37
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porryhatter
Det beror förmodligen på överbelastning då alla har panik just nu.

Steam har inte ens sagt något officiellt ännu. Och jag tycker att servrarna borde ha stängs ner för 1 timma sedan.

Har man haft problem så pass länge alltså? Jag tar tillbaka det där med att man arbetar snabbt. Snarare skamligt att det inte gick ned snabbare än så.
Citera
2015-12-25, 22:40
Medlem
Kivikss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Har man haft problem så pass länge alltså? Jag tar tillbaka det där med att man arbetar snabbt. Snarare skamligt att det inte gick ned snabbare än så.

En timme gick det att komma åt Store ungefär, då man kunde se andras info.
Citera
2015-12-25, 22:42
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k0rv3n
Mm butik verkar ligga nere. Bra det då kan man sova lite lugnare i natt. Jag tömde mitt registrerade konto kort på pengar iaf så ingen ska kunna göra köp från det. Vilket även det gör mig ytligare lite lugnare.

Smart det där med att flytta pengarna. Även om det verkar röra sig om cache issues så kan man alltid ta det säkra före det osäkra. Inte precis så att det tar lång tid att föra över pengarna med tanke på att majoriteten har bankid på sina datorer och telefoner.
Citera
2015-12-25, 22:43
Medlem
Glauciuss avatar
Det som glädjer mig med detta är kanske en ännu större rea för att kompensera för det som har hänt.
Vad tror ni chansen för detta är? Låter lite väl osannolikt men man vet aldrig.
Citera
2015-12-25, 22:44
Medlem
PUSClFERs avatar
Folk har rapporterat att det har dragits pengar från deras konton. Osäker på om det är relaterat till detta dock.

Steam verkar för övrigt ha stängt ner butiksidan för tillfället.
Citera
2015-12-25, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Folk har rapporterat att det har dragits pengar från deras konton. Osäker på om det är relaterat till detta dock.

Om det är cache problem skall det ju inte gå att köpa?
Citera
2015-12-25, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER

Det är förmodligen bara människor som försöker att spela offer för att få pengar av Steam.
Hur ska man kunna dra från någon annans konto när du bara ser dom sista 4 siffrorna och inte ens dom där 3 special siffrorna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in