2015-12-25, 20:07
Medlem
Jag tänkte fråga om ni som har adhd fått lämna blodprov och urinprov fler än en gång?

Jag har ätit medicin sen 2012 och var tvungen att lämna mitt tredje urinprov nu så det verkar väl vara en gång om året i samband med läkarkontroll. Är det fler som får göra det? Dock struntade jag i att göra det denna gång, kommer det få några konsekvenser tro?

Sen fick jag lämna blodprover för andra gången. Är inte det bara något man gör innan adhd diagnosen för att kolla värden och utesluta kroppsliga problem som kan ge liknande symptom? Dessutom undrar jag vad mer dom ens testar med blodprov?
Citera
2015-12-25, 20:12
Medlem
MrWhatevers avatar
Blodproven är toxprover, det sa dom till mej. Mao, drogscreening.
Citera
2015-12-25, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DatThreat
Med blodprov kan du rätt så lätt se om en person har alkoholproblematik!

Är det det dom vill kolla? Det var ju massa olika rör? Men jag dricker stora mängder vodka en-två gånger i veckan och har gjort i typ två tre år men har ändå bra levervärden?
Citera
2015-12-25, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrWhatever
Blodproven är toxprover, det sa dom till mej. Mao, drogscreening.

Toxprover? Drogscreening.. Varför behövde jag isåfall lämna urinprov också? Han undersökte mig eller ja tog puls blodtryck och vikt och efter det bad han om att jag ska ta blodprover men det har inget med det att göra utan helt enkelt droger?
Citera
2015-12-25, 20:35
Medlem
Hur ofta har ni fått lämna det?

Och vad händer nu när jag sa att jag skulle gå och ta urinprov men gick därifrån istället. Ryker medicinen? Eller får man en andra chans? Har ju aldrig pinkat positivt förut men däremot tagit alldeles för många tabletter rätt nyligen.
Citera
2015-12-25, 20:58
Medlem
Citat:
En del kan supa utan att det syns men det brukar synas på CDT-värdet om man super så pass mycket och frekvent som du gör.

Det står att det syns från 1-4 veckor innan. På den månaden höll jag igen och drack sammanlagt cirka en liter vodka och tre gånger, kommer det verkligen synas? Står att man ska dricka regelbundet (varje dag uppfattar jag det som?). Problemet är att jag sa att jag inte drack alkohol längre till läkaren innan proverna så nu blir jag lite orolig.
Citera
2015-12-25, 20:59
Medlem
Citat:
Du kommer inte få nya recept för ens du går dit och lämnar prover som är "rena" !

Nej det förstår jag men jag menar det gör inget att jag sket i det bara jag lämnar typ nästa vecka innan nästa recept? Dom tar det inte som "gör du inte provet har du tagit droger och vill bara vänta på att dom ska försvinna ur kroppen" sättet?
Citera
2015-12-25, 21:15
Medlem
Citat:
Ingen aning men såklart dom fattar att du har något fuffens för dig!

Ja fast roliga är att jag inte har det, men tycker bara det är så jävla obehagligt att gå på toa framför andra men kom på att förr eller senare måste jag göra det ändå så nu gjorde jag det bara värre
Citera
2015-12-25, 21:46
Medlem
Citat:
Glömsk much ?

Och du struntade ju även i blodprovet som jag förstod det rätt?

Haha nej menade att jag aldrig tar droger bortsett från den enda gången och det vet dom redan om för jag hamna på sjukan men det var en självdestruktiv grej inte för jag ville bli hög. Så det var därför jag borde tagit urinprovet nu bara men dum som jag är.
Citera
2015-12-25, 21:46
Medlem
loliravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krlson
Jag tänkte fråga om ni som har adhd fått lämna blodprov och urinprov fler än en gång?

Jag har ätit medicin sen 2012 och var tvungen att lämna mitt tredje urinprov nu så det verkar väl vara en gång om året i samband med läkarkontroll. Är det fler som får göra det? Dock struntade jag i att göra det denna gång, kommer det få några konsekvenser tro?

Sen fick jag lämna blodprover för andra gången. Är inte det bara något man gör innan adhd diagnosen för att kolla värden och utesluta kroppsliga problem som kan ge liknande symptom? Dessutom undrar jag vad mer dom ens testar med blodprov?

Det kan vara ett helt vanligt test dom gör en gång om året, jag lämnar själv blodprov en gång om året för att veta att min lever och mina njurar är som dom ska.

Det där med urinprov kan man undra lite över, har du pratat med en läkare efter att du har lämnat provet?

Troligen är det bara ett vanligt prov, men du kan även fråga din läkare vad provet handlar om
Citera
2015-12-25, 21:47
Medlem
Citat:
Glömsk much ?

Och du struntade ju även i blodprovet som jag förstod det rätt?

Nej blodproverna tog jag, men fick aldrig veta för vad. Det var urinprovet jag inte gjorde.
Citera
2015-12-25, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loliraver
Det kan vara ett helt vanligt test dom gör en gång om året, jag lämnar själv blodprov en gång om året för att veta att min lever och mina njurar är som dom ska.

Det där med urinprov kan man undra lite över, har du pratat med en läkare efter att du har lämnat provet?

Troligen är det bara ett vanligt prov, men du kan även fråga din läkare vad provet handlar om

Lämnar du blodprov pga att du äter cs? Så du behöver inte lämna urinprov?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in