2015-12-24, 14:00
Medlem
1idiotzebras avatar
Jag har själv inget emot Sana till oss (DIF). Men då på lån, med option på förlängning. Radetinac är på väg tillbaka men frågetecken på vilken nivå han kommer hålla. Håller han fjolårets form kommer Sana inte spela mer än i MFF.
2015-12-24, 15:00
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Varför skulle det inte vara ett okej namn för DIF? Jag tror faktiskt att Pelle Olsson kan få ordning på honom, Sana brister ju inte rent tekniskt men behöver nog förtroende, mer styrning och en tydlig roll.

Så värdelös som han var förra året så ser jag hellre ett betydligt billigare alternativ, men går han ner i lön så varför inte.

God jul!
2015-12-24, 15:10
Medlem
a.e.gs avatar
Han jagas av AIK.

Förhandlar med förre Chelsea spelaren.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/aik/article21994004.ab

Hjärtliga jul-hälsningar.
a.e.g med personal.
2015-12-24, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Varför skulle det inte vara ett okej namn för DIF? Jag tror faktiskt att Pelle Olsson kan få ordning på honom, Sana brister ju inte rent tekniskt men behöver nog förtroende, mer styrning och en tydlig roll.

Beror såklart på kontraktet. Har svårt att se att BoA skulle ta en risk med dyrt kontrakt mtp DIFs ekonomi och Sanas historia. Dessutom ser ju ytterpositionerna helt okej ut för oss. Haris, Berntsen, Kerim och Moon. Vi behöver förstärka i anfallet. Kanske ses Sana som anfallare, men den lösningen tror jag inte riktigt på.

Men med billigt lånekontrakt med köpklausul, varför inte?
2015-12-24, 16:01
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
14 matcher gjorde Kiese-Thelin och visade sig definitivt vara nyttig för vårat spel under den korta tiden. Vad grundar du på att han skulle vara överskattad hos oss? Jag byter Nikola mot Isaac alla dagar i veckan. Gillar verkligen Eriksson-ryktet också. Riktiga matchvinnare båda två.

Men allra helst skulle jag vilja att tränarposten blev klar först av allt och sen börja bygga laget utifrån hans idéer. Med det här tempot känns det tyvärr som att vi är nere på 4e eller 5e valet nu.

Jag tror också att IK-T är bättre anfallspartner till Mackan än vad Nicola var. Mange är nog också bra han vet vad som krävs och jag tror att han fortfarande har det. Wolf har inte rosat marknaden sen U21-EM så han passar antagligen inte in i MFFs spel, för han är ingen dålig fotbollsspelare bara lite vek.
2015-12-24, 16:30
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Han jagas av AIK.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/aik/article21994004.ab

a.e.g med personal.

Ett steg mot att spela med en anfallare? Känns svårt att bänka Etuhu eller Ofori.
2015-12-24, 17:30
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Ett steg mot att spela med en anfallare? Känns svårt att bänka Etuhu eller Ofori.
Om Ofori är kvar när säsongen börjar?

Hjärtliga Jul-hälsningar.
a.e.g med personal.
2015-12-24, 22:21
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag tror också att IK-T är bättre anfallspartner till Mackan än vad Nicola var. Mange är nog också bra han vet vad som krävs och jag tror att han fortfarande har det. Wolf har inte rosat marknaden sen U21-EM så han passar antagligen inte in i MFFs spel, för han är ingen dålig fotbollsspelare bara lite vek.

Nu vet vi ju inte hur MFFs spel kommer se ut 2016. Skulle nya tränaren spela 4-3-3 eller 4-5-1 skulle Wolf säkert göra det bra. Ge pågen fria tyglar på mitten så är jag säker på att han hade varit en av våra 2-3 bästa spelare under säsongen.
2015-12-24, 23:14
Medlem
Vilka svenska (och utländska klubbar) ryckte i Fällman? Nu tecknar han ett årskontrakt i bottenträsket slash mittenlaget Gefle. Säljs väl i sommar för 2 miljoner till något holländskt bottenlag.
2015-12-25, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Han jagas av AIK.

a.e.g med personal.
Han har alltså totalt spelat 181 minuter för ett bottenlag i tyska andraligan den här säsongen och inte ens varit med i truppen i de senaste matcherna. Floppvarning.
2015-12-25, 02:07
Medlem
LT10s avatar
Jag har svårt att se att ryktet om Sana stämmer. Däremot om det går igenom kan vi vara jävligt säkra på att det inte blir en dyr lösning då det är Bosse och Henrik B som styr spakarna.

I sina bästa stunder är Sana en ytter av toppklass, nu var det ett tag sedan han höll bra nivå men det kan ju bara bli bättre 2016? Och alla vet vad han egentligen har i sig.

Haris var överlägsen när han spelade. Men han måste få ta sin tid att komma tillbaka och inte stressa något.

Berntsen gjorde bra med poäng men var alldeles för ojämn.

Moon är sjukt spännande, ser dock honom mer som en joker/super-sub.

Kerim behärskar alla offensiva positioner men han ska spela centralt, så är det bara. Dessutom är risken stor att han försvinner till sommaren.

Sana på lån kan jag köpa, absolut. Men inte på bekostnad av anfallare som måste vara huvudfokus.
2015-12-25, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Han har alltså totalt spelat 181 minuter för ett bottenlag i tyska andraligan den här säsongen och inte ens varit med i truppen i de senaste matcherna. Floppvarning.

till skillnad från exempelvis berget som hade en stor roll i ert CL-kval, samtidigt som han spelat typ fem matcher på ett helt år innan han gick till er. då var det kung_danne_p72 som plockat in årets värvning minsann! #deltagarlag

2014–2015 Cardiff City 1
2014 Celtic (loan) 4
Senast redigerad av M.S 2015-12-25 kl. 07:13.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in