Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-23, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Så här uttrycker sig AB

" Sade han att han träffat någon? Nej han sade inte att han träffat någon [I]men han sade att han var missnöjd med arbetet. Han var irriterad eller missnöjd.[/i]
Vad var han missnöjd med? Jag vet inte men arbetet gick inte så smidigt. Det gick inte som han ville.
"

Men NB kan lika gärna varit spänd inför vad som komma skulle. Tror han vid tillfället tog kökskniven.

Förmodligen hade han otroliga psykiska spänningar i kroppen, oro, ångest, tvångstankar, allt det som driver honom mot sitt mål - att hitta sitt offer - utföra det han känner att han måste, för sitt begär och lust, för att få slut på sin inre stress, få tillfredsställelse.
2015-12-23, 21:00
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citrusdoft
Jaha, och det var väl det jag skrev om också eller hur läser du egentligen?
Har du något svar på detta själv? Hur har han lurat dit flickan? Vem har du tänkt ska kunna svara på detta förutom han själv som har utfört dådet? Om du vidhåller att offret gick dit självmant så måste du väl också kunna redogöra för hur du tänker? Konstigt sätt att diskutera du har, du tror en sak men kan inte redogöra för hur du tänker. Är det detta som kallas att ha en hypotes och på det sättet slippa stå för det man påstår? Vad är det som motsäger att han tagit henne redan vid mopeden och tvingat över henne över vägen och in i ladan på det viset? Det scenariot är väl lika troligt med tanke på att flickan beskrivits som blyg av pappan. Varför skulle hon lita på en skitgris som litauern och självmant gå till ladan?
Jag redogjorde igår för varför Lisa gick självmant in i ladan. (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad Häng gärna med i tråden, så slipper vi upprepa.
2015-12-23, 21:06
Medlem
Sigeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Jag tror inte att han var frustrerad över blecket. Så där jobbade han helt enkelt. Resultatet var inte en följd av ett misslyckande - själva ansatsen är fel och icke yrkeskompetent. OT förstås, men jag kan inte dölja min häpnad över detta fönsterbleck mot bakgrund av allt beröm han fått. Arbetsgivaren hade noll koll på denne man.
"Ganska skicklig men har en tråkig ovana att onanera och defecera över arbetsplatsen. Tummen upp i övrigt!"
2015-12-23, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sigea
"Ganska skicklig men har en tråkig ovana att onanera och defecera över arbetsplatsen. Tummen upp i övrigt!"

Tog också tydligen åt sig äran för bra arbeten som brorsan gjort, enligt AB i förhör.
Såklart, NB var ju den ende som kunde prata lite engelska och därför den ende som kommunicerade med arbetsledningen. "Slicka uppåt, sparka neråt,", inställsam mot godsägaren & Co var han också. Inte konstigt det var han som fick berömmet över utförda arbeten.
2015-12-23, 21:19
Medlem
Otroligt att ni orkar tugga i denna tråden fortfarande. Jag försvann väl för 20.000 inlägg sedan.

-Vad tror ni Nerijus gör nu? Någon nytt om Nerijus? Har frugan skiljt sig? Mamma kommit på kåkbesök? Kan han sova? Har han infunnit sig i sitt nya liv? Vad säger brodern? Vet hans ex-fru och dotter om hans nya liv och har de hälsat på?

Är han på Kumla?
2015-12-23, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Förmodligen hade han otroliga psykiska spänningar i kroppen, oro, ångest, tvångstankar, allt det som driver honom mot sitt mål - att hitta sitt offer - utföra det han känner att han måste, för sitt begär och lust, för att få slut på sin inre stress, få tillfredsställelse.

Jag gissar att onani/sexuell tillfredsställelse kan fungera som en ångestventil som släpper ut trycket, liksom det gör för personer med självskadebeteende. NB verkar tidigt hittat sin mycket särskilda variant för att finna ångestbefrielsen.
2015-12-23, 21:30
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Du förutsätter att mordet är planerat. Troligare är att han såg att hon blev ensam kvar och tog chansen.
Crime of opportunity helt enkelt.

Citat:
Varför anser du det så himla osannolikt att hon skulle kunnat blivit lurad in till ladan. Det är inte alls ovanligt att folk blir lurade så.
Att pappan säger att hon aldrig skulle gå med om det inte var någon i nöd är ju bara den typiska naiviteten hos föräldrar.
Så där säger varenda förälder. Näää min son/dotter skulle aldrig gå med en främling....och ändå är det ett tämligt vanligt förfarande vid bortrövande, det är vanligare än bortförande med hot/våld från start.

Så är det ju.

Otaliga experiment har gjorts av TV-team där en utsedd man i teamet har lockat med sig både barn och ungdomar förvånansvärt lätt. Det kan ha rört sig om en söt hund som mannen har lockat med på en lekplats med föräldern sittande på en bänk i närheten. Eller nätkontakter där mannen låtsas vara en ungdom som ber flickan komma ut när föräldrarna har somnat. Vad är gemensamt för samtliga föräldrar? Ingen, absolut ingen trodde att deras son eller dotter skulle kunna bli lurade på det viset. Varför? Därför att de uppgav sig känna sina barn och ungdomar.

L*sa var en ung flicka med begränsad livserfarenhet - att lära sig att "vädra fara" är en egenskap som utvecklas med åren. Det är heller inte så enkelt att neka någon hjälp och de flesta människor, i synnerhet yngre människor, vill gärna tro gott om omgivningen.
Överföringen till ladan kan också ha skett med medhavd kniv över vägen (i det läget reagerar flertalet med rädsla och blir följsamma, just därför vapen används i hotfullt syfte - det fungerar).

I vilket fall har frågan om exakt hur han fick henne över vägen noll betydelse för NB´s skuld; "Vi har övertygande bevisning gentemot NB men har inte lyckats lista ut hur han fick L*sa över vägen, därmed bör NB försättas på fri fot."

Hur har seriemördare genom tiderna lyckats lura sina offer?

God Jul på Er allihopa!
2015-12-23, 21:30
Medlem
Hur aktiva är myndigheterna med att spåra eventuella andra brott genom åren för fanskapet?
2015-12-23, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag redogjorde igår för varför Lisa gick självmant in i ladan. (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad Häng gärna med i tråden, så slipper vi upprepa.

Men jag menade att du skulle redogöra för ett scenario som kan ha hänt i verkligheten. Ditt resonemang var väl i klass med Hans och Greta som du nämner i ditt fantasifulla scenario. Dina slutsatser lämnar mycket i övrigt att önska så det är väl därför jag redan har glömt inlägget. Varför skulle hon slita av sig hjälmen själv med sådan kraft att örhängena ramlade ur? Det har jag aldrig lyckats med när jag åkte moped och hade hjälm på mig en enda gång. Har du inte örhängen själv så att du förstår att det inte fungerar så?
2015-12-23, 21:48
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citrusdoft
Men jag menade att du skulle redogöra för ett scenario som kan ha hänt i verkligheten. Ditt resonemang var väl i klass med Hans och Greta som du nämner i ditt fantasifulla scenario. Dina slutsatser lämnar mycket i övrigt att önska så det är väl därför jag redan har glömt inlägget. Varför skulle hon slita av sig hjälmen själv med sådan kraft att örhängena ramlade ur? Det har jag aldrig lyckats med när jag åkte moped och hade hjälm på mig en enda gång. Har du inte örhängen själv så att du förstår att det inte fungerar så?
Enligt FUP tappade Lisa ett örhänge på väg från jobbet, så det var lätt för henne att tappa örhänge. Det är inte alls konstigt om hon tappade två stycken när hon tog av sig hjälmen. Vilken annan anledning hade hon att tappa örhängen precis där? Hon gick inomhus och tog av sig hjälmen är den enklaste förklaringen.
2015-12-23, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Så är det ju.

Otaliga experiment har gjorts av TV-team där en utsedd man i teamet har lockat med sig både barn och ungdomar förvånansvärt lätt. Det kan ha rört sig om en söt hund som mannen har lockat med på en lekplats med föräldern sittande på en bänk i närheten. Eller nätkontakter där mannen låtsas vara en ungdom som ber flickan komma ut när föräldrarna har somnat. Vad är gemensamt för samtliga föräldrar? Ingen, absolut ingen trodde att deras son eller dotter skulle kunna bli lurade på det viset. Varför? Därför att de uppgav sig känna sina barn och ungdomar.

L*sa var en ung flicka med begränsad livserfarenhet - att lära sig att "vädra fara" är en egenskap som utvecklas med åren. Det är heller inte så enkelt att neka någon hjälp och de flesta människor, i synnerhet yngre människor, vill gärna tro gott om omgivningen.
Överföringen till ladan kan också ha skett med medhavd kniv över vägen (i det läget reagerar flertalet med rädsla och blir följsamma, just därför vapen används i hotfullt syfte - det fungerar).

I vilket fall har frågan om exakt hur han fick henne över vägen noll betydelse för NB´s skuld; "Vi har övertygande bevisning gentemot NB men har inte lyckats lista ut hur han fick L*sa över vägen, därmed bör NB försättas på fri fot."

Hur har seriemördare genom tiderna lyckats lura sina offer?

God Jul på Er allihopa!

Alldeles riktigt, exakt hur han fick henne över vägen till ladan saknar betydelse för hans skuld. Och det är precis så, att man gjort experiment där någon okänd man bett ett barn eller ungdom om hjälp - och vips, är allt som föräldrarna försökt lära om att vara försiktig - som bortblåst. Allt beror på hur bra och övertygande personen i fråga är på att "be om hjälp".
Visst, hot med kniv är också ett alternativ, livrädd är det svårt att neka var man blir ombedd att gå.

God Jul till Dig också :-)
2015-12-23, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Enligt FUP tappade Lisa ett örhänge på väg från jobbet, så det var lätt för henne att tappa örhänge. Det är inte alls konstigt om hon tappade två stycken när hon tog av sig hjälmen. Vilken annan anledning hade hon att tappa örhängen precis där? Hon gick inomhus och tog av sig hjälmen är den enklaste förklaringen.

Vad är det du insinuerar? Utveckla. Du har skrivit flera inlägg om att Lisa gick själv och frivilligt till ladan. Vad hände sen? Tror du inte att Lisa blev mördad eller?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in