Citat:
Ursprungligen postat av
nopomil
Niklas Lindström bör utredas för tjänstefel.
En polis får inte föregå prövning i domstol.
Följande har han uttalat i förhör (enligt uppgifter i fupen) till NB.
sid 1584
även om du inte säger någonting
och du är tyst hela tiden så kommer den bevisningen och ihop med det övriga vi har
utan tvekan räcka för en fällande dom gällande mord, det är min fulla övertygelse,
sid 1585
Det är precis den typen av frågor som är dom enda vi inte
kommer kunna få svar på, däremot och binda dig till det här mordet, får dig dömt för
ett my, till ett mycket långt fängelsestraff, det kommer inte bli några problem
sid 1586
För du behöver inte säga någonting mer för att man ska åtala dig, det är jag
helt övertygande om att man kommer att göra på den här bevisningen och jag är helt
övertygad om att du kommer att bli fälld och det är även om du inte ger nån berättelse
överhuvudtaget mer än att du var hemma klockan 18
sid 1588
För med en tyst berättelse så riskerar du utan tvekan ett livstids fängelsestraff…
sid 1601 (efter att IR ifrågasatt att NL tagit ställning så gör han det en gång till...)
hur det kan ha skett på det sättet så är det min övertygelse om att det
kommer bli en fällande dom.
Dessutom bör lämpligheten i det här uttrycket vederfaras
sid 1591
Det vore väl i så fall troligare att jag hittar på det gentemot nån som jag vill illa
Sist men inte minst måste bakgrunden till det som som Niklas Lindström säger här om IB granskas. Erkänner polisen att förhören med IB är felaktigt utförda?
sid 1597
Hon, hon, hon är ju, på gränsen till helt knäckt
Jag utgår polisen själva kommer att anmäla och utreda ett eventuellt tjänstefel som Niklas Lindström, gjort sig skyldig till. Det vore tex tacknämligt om Lars Johansson själv gör det så att han visar öppet att han är objektiv.
Första arbetsdagen efter julen dvs måndagen den 28 bör en polisanmälan göras.
Lämpligheten i Lindströms uppträdane är jag inte kompetent att bedöma, men advokatens agerande är värt att belysa.
Citatet sid 1584: Rönnbäcks reaktion: tystnad
Citatet sid 1585: Rönnbäcks reaktion: tystnad
Citatet sid 1586: Rönnbäcks reaktion: tystnad [det var totalt tyst i rummet under en minut]
Citatet sid 1588: Rönnbäcks reaktion: tystnad [det var totalt tyst i rummet under en minut]
Citatet sid 1591: Rönnbäcks reaktion: tystnad
Citatet sid 1597: Rönnbäcks reaktion: tystnad
Citatet sid 1601:
NL:
Jag har precis haft ett samtal med Inger och jag har förstått efter det samtalet att eh, du hade synpunkter på att jag hade sagt att du kommer bli dömd för detta i ett tidigare förhör, och det vill jag förtydliga mot dig att det är inte jag som dömer. Det är jätteviktigt att du får en objektiv prövning på om du är skyldig eller inte. Och det är mitt jobb också och försöka vara objektiv. Det jag menade,…..
Rönnbäck hade inte ifrågasatt något, hon hade vidarebefordrat klientens reaktion. Hon förblir tyst efter NL:s nya ansats.
Hur ska hon kunna driva den här linjen mot den (av mig redovisade) bakgrunden ? Skulle hon lyckas, så dras hon själv med i fallet.