2015-12-23, 14:24
Medlem
SveaBunkerns avatar
Det blev fängelsestraff för alla tre män som nu dömts för våldtäkt på en ung flicka i länet.

Två av männen får ett år och fyra månaders fängelse och den tredje mannen får ett års fängelse. Det står klart när domen kom på onsdagsmorgonen.

Männen ska vid flera tillfällen, under två års tid, haft sex med flickan som vid första tillfället bara var 12 år gammal.

Flickan ska enligt domen ha känt sig utnyttjad men ska ändå frivillig ha gått med på att ha sex med männen.

Källa: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=78&artikel=6332714

Dömda: Farzad Amiri, Jamal Amiri och Sayed Sabir Sadat

Källa: http://www.exponerat.net/tre-ensamkommande-domdes-for-valdtakt-mot-barn-flickan-var-mellan-12-och-14-ar/

Vad tycker ni om domen?

Själv tycker jag att utvisning var det som saknades.
Senast redigerad av SveaBunkern 2015-12-23 kl. 14:44.
Citera
2015-12-23, 15:45
Medlem
FlashbackImprovers avatar
Hände 2013 och ena killen är nu 18. Alltså måste han precis ha fyllt 15 när det skedde. 3 års ålderskillnad och det var frivilligt.

Måste ju vara jättevanligt.

Inte särskilt farligt tycker jag. Han fick hårdast straff på 1 år och 4 månader, samt 200000 kr till flickan.

Den äldsta, Jamal, var är dock 20 och de hade sex förra året när flickan då bör ha varit 14. Han bör ha varit 19 då. Inte jättehemskt där heller tycker jag, men aningen mer anmärkningsvärt eftersom det är störst åldersskillnad. 1 år och 4 månader, och 115000 kr räcker gott och väl för det, bör inte vara högre straff av Exponerats artikel att döma.

Tycker till och med att det faktiskt är för hårda straff om alla parter var med på det och gjorde det frivilligt. Det är en åldersskillnad, men den är ju knappast enorm.

Klart sjukare domar har utdelats. Ser inget jätteproblem här. Flickan får drygt en kvarts miljon, och alla hennes sexpartners får 1 års fängelse eller mer. Visst var hon minderårig, men det var ingen enorm åldersskillnad och det var frivilligt. Flickan borde helt klart nöja sig där.

Fan, jag hade ju också frivilligt sex när jag var 13. Var är mina hundratusentals kronor?
Senast redigerad av FlashbackImprover 2015-12-23 kl. 15:57.
Citera
2015-12-23, 15:57
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover
Hände 2013 och ena killen är nu 18. Alltså måste han precis ha fyllt 15 när det skedde. 3 års ålderskillnad och det var frivilligt.

Inte särskilt farligt tycker jag. Han fick hårdast straff på 1 år och 4 månader, samt 200000 kr till flickan.

Den äldsta, Jamal, var är dock 20 och de hade sex förra året när flickan då bör ha varit 14. Han bör ha varit 19 då. Inte jättehemskt där heller tycker jag, men aningen mer anmärkningsvärt eftersom det är störst åldersskillnad. 1 år och 4 månader, och 115000 kr räcker gott och väl för det, bör inte vara högre straff av Exponerats artikel att döma.

Tycker till och med att det faktiskt är för hårda straff om alla parter var med på det och gjorde det frivilligt. Det är en åldersskillnad, men den är ju knappast enorm.

Klart sjukare domar har utdelats. Ser inget jätteproblem här

Nu är det så att sex med någon under 15 automatiskt faller under lagen om våldtäkt.

Hoppas du får en flicka i framtiden som knullar runt med sådana där lortfolk så får vi om du inte ändra inställning.
Citera
2015-12-23, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Nu är det så att sex med någon under 15 automatiskt faller under lagen om våldtäkt.
Och? Jag är väl medveten om det. Det var liksom något jag hade i åtanke när jag skrev mitt inlägg. Dessutom framgår det ganska tydligt i trådstarten och artikeln, så det är ingen nyhet precis.

Citat:
Hoppas du får en flicka i framtiden som knullar runt med sådana där lortfolk så får vi om du inte ändra inställning.
Skulle nog inte ändra inställning. Men visst, det är alltid svårt att spekulera kring framtiden. Tycker just nu att domen var rimlig om än lite hård. Av vad jag läst. Har endast läst tråden och artikeln.
Senast redigerad av FlashbackImprover 2015-12-23 kl. 16:04.
Citera
2015-12-23, 16:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero

Det kan man hoppas.

Och med tanke på hur rätterna dömer så lär det också bli så. Ingen utvisning alltså. Sveriges framtid är här.
Citera
2015-12-23, 16:20
Medlem
Citat:

Det jag läste så var det inte frivilligt från hennes sida.
Citera
2015-12-23, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Det jag läste så var det inte frivilligt från hennes sida.
Jaså? Var står det då?

Citat:
Flickan ska enligt domen ha känt sig utnyttjad men ska ändå frivillig ha gått med på att ha sex med männen.

Men inget hot eller våld ska ha förekommit, enligt åklagaren.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=78&artikel=6332714

Det hade givetvis förändrat hela min ståndpunkt om det hade varit som du skriver, men av vad jag kan se så tycks det framgå rätt tydligt att det var helt frivilligt.
Citera
2015-12-23, 16:25
Medlem
Eroticon6s avatar
Två av dem är ju klart äldre än 18 år. En av dem är minst 25. Hoppas många afghanska barn dör i helgen då jag vill fira det med ett glas skumpa.
Citera
2015-12-23, 17:16
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Det hade givetvis förändrat hela min ståndpunkt om det hade varit som du skriver, men av vad jag kan se så tycks det framgå rätt tydligt att det var helt frivilligt.
Men din jävla äggskalle! Man knullar in ett barn på 11-12 år oavsett vad barnet vill
Citera
2015-12-23, 17:17
Medlem
"Flickan har berättat att övergreppen skedde mot hennes vilja och att hon var rädd att männen skulle berätta för hennes föräldrar vad som skett. Det var först när en vuxen, mot flickans vilja tog kontakt med polisen som det hela uppdagades."
Citera
2015-12-23, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Men din jävla äggskalle! Man knullar in ett barn på 11-12 år oavsett vad barnet vill
Det har jag inte sagt heller. Jag säger att straffet inte bör vara högre.
Senast redigerad av FlashbackImprover 2015-12-23 kl. 17:27.
Citera
2015-12-23, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flingonfrost
"Flickan har berättat att övergreppen skedde mot hennes vilja och att hon var rädd att männen skulle berätta för hennes föräldrar vad som skett. Det var först när en vuxen, mot flickans vilja tog kontakt med polisen som det hela uppdagades."
Då är ju uppgifterna helt tvetydiga. Det förändrar ju allt om det var mot hennes vilja. Var står det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in