Stör mig lite på att många radioprogram är gjorda av privata produktionsbolag, som ljudbang, filt, munck, rosa fernandez produktion.
inget fel i att SR outsorcar till privata, problemet ligger väl snarare i att det kan skada objektiviteten i materialet. Å andra sidan är det bra att konkurrenskraften implementeras. Om det bara hade varit SR som gjort programmen så hade man ju haft monopol på produktionerna och därigenom ingen konkurrans.
Sen ser jag att många inom radioproduktions-konsult-firmorna ofta hoppar från ett bolag till ett annatm exempelvis Rosa Fernandez som först varit på SR, sen gått över till Filt (som också de producerar podcaster och dokumentärer) för att tillslut starta eget med sig själv som anställd.
Det verkar som många inom media vill vara sin egen chef och styra & ställa, göra stort.
Jag ser ironiskt på framtiden om några år där varje reporter sitter med sitt lilla egenföretag och försöker överglänsa den andra, och SR som knappt har några anställda bara hanterar tusentals offerter på sina produktioner.
så har det gått med vårat land.