2014-01-10, 15:53
Medlem
Ris, ros, kommentarer och debatt med Sveriges Radio som objekt.

Ordet är ditt!
Citera
2014-01-10, 15:54
Medlem
Igår hände det igen! Så fort det händer något som SR bedömer är så viktigt att det omgående måste sändas ut i radion så utgår ordinarie program till förmån för den superviktiga händelsen, trots att de samtidigt sänder ut samma sak på sin sajt. Igår handlade det om en presskonferens med två journalister som varit tillfångatagna i Syrien, en nyhet vi kunnat höra varje timme de senaste dagarna på SR:s nyheter.
Citera
2014-09-29, 09:54
Avslutad
Jag är mycket skeptisk till insamlingen till Världens barn som nu pågår i P4. Hör det verkligen till Sveriges Radios uppdrag att bedriva välgörenhet?
Citera
2014-09-29, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skalex
Jag är mycket skeptisk till insamlingen till Världens barn som nu pågår i P4. Hör det verkligen till Sveriges Radios uppdrag att bedriva välgörenhet?

En tradition sedan 1939, bedrivs fortfarande i form av Radiohjälpen:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Radiohj%C3%A4lpen
Citera
2014-09-29, 19:51
Medlem
Det ligger i vårt ansvar att pådriva jordens överbefolkning, självklart ska vi fortsätta hjälpa människor att skaffa uppemot 10 barn per familj.
Citera
2014-11-17, 01:53
Medlem
kato85s avatar
Stör mig lite på att många radioprogram är gjorda av privata produktionsbolag, som ljudbang, filt, munck, rosa fernandez produktion.
inget fel i att SR outsorcar till privata, problemet ligger väl snarare i att det kan skada objektiviteten i materialet. Å andra sidan är det bra att konkurrenskraften implementeras. Om det bara hade varit SR som gjort programmen så hade man ju haft monopol på produktionerna och därigenom ingen konkurrans.

Sen ser jag att många inom radioproduktions-konsult-firmorna ofta hoppar från ett bolag till ett annatm exempelvis Rosa Fernandez som först varit på SR, sen gått över till Filt (som också de producerar podcaster och dokumentärer) för att tillslut starta eget med sig själv som anställd.

Det verkar som många inom media vill vara sin egen chef och styra & ställa, göra stort.
Jag ser ironiskt på framtiden om några år där varje reporter sitter med sitt lilla egenföretag och försöker överglänsa den andra, och SR som knappt har några anställda bara hanterar tusentals offerter på sina produktioner.

så har det gått med vårat land.
Citera
2014-12-10, 06:26
Medlem
Har hänt vid flera tillfällen de senaste 2-3 åren att P4 Väst ringt upp folk jag känner och intervjuat dem. Av det sagda som sänts i radio står allt som text på en nyhetssida. På nyhetssidan finns en spelknapp, ibland kan man lyssna på hela reportaget, ibland bara på intervjun, ibland bara en del av intervjun. Det känns ganska slarvigt.
Citera
2014-12-25, 13:22
Medlem
Fan vad det talas arabiska i den radion.
Citera
2015-12-22, 19:36
Medlem
retrospectives avatar
Briljant formulering angående MÖ och daesh.
Citat:
- IS har lidit en del förluster. Senast drevs de ut från det symboliska Sinjarberget. Det gjorde att man delvis skar av en huvudväg mellan deras stora fästen Mosul och Raqqa.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6332464
Citera
2015-12-22, 20:40
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retrospective
Briljant formulering angående MÖ och daesh.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6332464
Oh my. Vilken otroligt... ja jag vet inte vad, vilken makalös formulering.
Citera
2015-12-22, 21:51
Medlem
retrospectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Oh my. Vilken otroligt... ja jag vet inte vad, vilken makalös formulering.
Hon kanske tänkte på någonting annat. Det hade jag också gjort om jag var MÖ-korrespondent. Men lite jävla eftertanke borde man ju ha, särskilt som journalist.
Citera
2015-12-23, 07:58
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retrospective
Hon kanske tänkte på någonting annat. Det hade jag också gjort om jag var MÖ-korrespondent. Men lite jävla eftertanke borde man ju ha, särskilt som journalist.
Slarvigt formulerat eller vadå? Isis har förlorat möjligheten att fritt färdas mellan sina viktigare städer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in