Just träningen är det väldigt många småkottar som bekymrar sig över medan de som redan är hyfsat stora klarar det fint. Jag förstår faktiskt inte heller problemet. Satt själv häktad i sex veckor och visst hade toppstyrkan sjunkit en del men volymen var oförändrad. Benen skulle väl vara det svåra på just isol/häkte. Kan dela med mig av det jag körde varannan dag. Kronan bjuder på en halv cablecross, ribbstol och yogamatta.
Huvudstående armhävningar:
5xfail (När/om man passerar en tolva i sista setet kan man börja köra långsamma excentrisk eller fler set)
Armhävningar:
10 set. Har man samsitt kan han stå på ens rygg så blir det riktig träning. Annars kan man köra med t.ex. klapp och/eller långsam excentrisk fas.
Pushdowns/lyft åt sidan:
3-4 set.
Chins i ribbstolen:
5 set
Pullovers i övre trissan:
5 set
Stångrodd i nedre trissan:
5 set
Komplettera med bicepscurl eller mage om tid finns. Vänd på passen så att du börjar med chins nästa gång.
Detta är i stort sett ett komplett pass för hela överkroppen, inte alltför olikt de passen jag kör på utsidan. Benen körde jag knäböj och utfall med min räka till samsittare som vikt
Satt bara två veckor på anstalt där åtminstone hälften bestod av knarkare och småbrottslingar som alla var starka för gymmet och klagade på att det var för lite vikter trots att ingen av de ens kunde göra en enda riktigt chin. Gör 135kg i bänk och markar 250kg och gymmet på anstalten hade räckt på långa vägar för mig även om jag suttit längre.