2015-12-22, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Är det så att du inte har Kron-kalle efter dig, då är det lika bra att sälja prylarna nu när du kan få någonting för dem.

Har du försökt att få soc att betala din Akassa?

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=87&artikel=4312515

Varför inte ta ett snack med din Akassa och fråga vad som gäller?

Det där hade jag missat, ska kontakta soc så fort som möjligt.
Citera
2015-12-22, 22:05
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devos
Det där hade jag missat, ska kontakta soc så fort som möjligt.
Jag hade nog först pratat med Akassan, då vet jag vad jag har på fötterna innan jag träffar socialkärringen.
Citera
2015-12-26, 19:00
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orlandospice
Ja de stämmer bra hehe bara eko brotsllingar och en o annan gubbe som puklat på frugan.
Satt med ett par bekanta på skänninge och helt ok gym därav tyckte jag det funkade. Klass 1? Brikeberg och skänninge är väl klass 2. Har du nåt tips
På ngn klass 2 med bra gym möjligheter ? Jag ska krypa in några månader i dagarna. Mvh

Beror lite på var du vill röra dig geografiskt, men kan rekommendera Gävle-kåken i alla avseenden. Sen är ju som bekant alla kåk-gym viktbegränsade till löjliga 50kg (utom vissa maskiner där man missat, som t ex bicepscurlen på Skänninge).

Jämfört med med många klass 2or har t ex Tidaholm och N-tälje bättre gym. Men det går att hitta på grejer även inne på avdelningen med lite fantasi och jaga protein i tonfiskburkar o annat så att man kan bygga lite
Citera
2015-12-27, 04:40
Medlem
Längre bak i tråden pratades det lite om sex med plitar. Hur lyckas man med det utan att anklagas för att vara en golare när man försvinner iväg med pliten? Ska man berätta precis vad man gjort eller låter det som en usel lögn?
Citera
2015-12-27, 08:16
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExConvict
Beror lite på var du vill röra dig geografiskt, men kan rekommendera Gävle-kåken i alla avseenden. Sen är ju som bekant alla kåk-gym viktbegränsade till löjliga 50kg (utom vissa maskiner där man missat, som t ex bicepscurlen på Skänninge).
Bra jobbat smarting!
FYI så finns plitar, snutar och annat löst folk som hänger på Flashback, jag tror att de med glädje kommer att åtgärda bristen du påpekade.

Citat:
Ursprungligen postat av ExConvict
Jämfört med med många klass 2or har t ex Tidaholm och N-tälje bättre gym. Men det går att hitta på grejer även inne på avdelningen med lite fantasi och jaga protein i tonfiskburkar o annat så att man kan bygga lite
Du kan alltid fixa en bok i isometrisk träning.
Citera
2015-12-27, 16:52
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Bra jobbat smarting!
FYI så finns plitar, snutar och annat löst folk som hänger på Flashback, jag tror att de med glädje kommer att åtgärda bristen du påpekade.

Du kan alltid fixa en bok i isometrisk träning.

Funderade på om jag skulle skriva det där. Men det är känt, finns på ett flertal ställen och är troligen för dyrt att åtgärda (att kånka ut en maskin på runt ett ton är inte gratis). KV har inte direkt något överskott i sin budget.

Behöver ingen bok om isometrisk träning. Är ute sedan länge och kan träna på vilket gym jag vill. Kan möjligen vara lämpligt för någon som sitter på isol.
Citera
2015-12-28, 01:07
Medlem
Ska inställa mig idag. Dömd till 2 års tid på en klass 2:a

Kommer rapportera i denna tråd dagen jag blir fri :-)
Citera
2015-12-30, 01:04
Medlem
Just träningen är det väldigt många småkottar som bekymrar sig över medan de som redan är hyfsat stora klarar det fint. Jag förstår faktiskt inte heller problemet. Satt själv häktad i sex veckor och visst hade toppstyrkan sjunkit en del men volymen var oförändrad. Benen skulle väl vara det svåra på just isol/häkte. Kan dela med mig av det jag körde varannan dag. Kronan bjuder på en halv cablecross, ribbstol och yogamatta.

Huvudstående armhävningar:
5xfail (När/om man passerar en tolva i sista setet kan man börja köra långsamma excentrisk eller fler set)
Armhävningar:
10 set. Har man samsitt kan han stå på ens rygg så blir det riktig träning. Annars kan man köra med t.ex. klapp och/eller långsam excentrisk fas.
Pushdowns/lyft åt sidan:
3-4 set.

Chins i ribbstolen:
5 set
Pullovers i övre trissan:
5 set
Stångrodd i nedre trissan:
5 set
Komplettera med bicepscurl eller mage om tid finns. Vänd på passen så att du börjar med chins nästa gång.

Detta är i stort sett ett komplett pass för hela överkroppen, inte alltför olikt de passen jag kör på utsidan. Benen körde jag knäböj och utfall med min räka till samsittare som vikt

Satt bara två veckor på anstalt där åtminstone hälften bestod av knarkare och småbrottslingar som alla var starka för gymmet och klagade på att det var för lite vikter trots att ingen av de ens kunde göra en enda riktigt chin. Gör 135kg i bänk och markar 250kg och gymmet på anstalten hade räckt på långa vägar för mig även om jag suttit längre.
Citera
2016-01-02, 12:12
Medlem
Hur lång tid tog det för er från att åklagarn lämnat in stämningen tills rättegången blev av?
Citera
2016-01-05, 14:27
Medlem
Vad händer rent praktiskt med tillgångar etc vid fängelse?

Detta är något jag funderat på ibland.

Säg att någon rik person som äger hus, bilar, har företag och aktier etc blir gripen för något brott. Vi kan ta något grovt som mord där personen blir gripen på "bar gärning" och det därför inte är någon tvekan om att det är han, och han åker in på 15 år. Vad händer med alla hans tillgångar?

Hur går det till rent praktiskt med allt som kan tänkas behöva göras? Tex om han vill behålla sina hus, men måste betala hyra för de, eller om han vill sälja dom osv. Kan han forfarande göra sådant fast han sitter inne? Och någon måste ju "ta hand" om grejerna kanske?

Hur går allt detta till rent praktiskt och vad gäller egentligen? För staten tar väl inte hans tillångar i beslag? :P Vad händer om han har ett stort företag som måste fortsätta drivas etc?
Senast redigerad av hejohoo 2016-01-05 kl. 14:29.
Citera
2016-01-05, 15:53
Medlem
Novus4212s avatar
Du åker in och skärmas till stora delar av från resten av världen.

Du kan sätta så mycket som möjligt på autogiro, etc men du måste ha någon du kan lita på att göra mångt och mycket åt dig som du kan ha regelbunden kontakt med.

Antingen via juridiskt ombud eller via fullmakt.

Företaget blir som det blir. Det får ju givetvis andra sköta. Det är inget som tas i någon större beaktning av myndigheterna.
Citera
2016-01-05, 16:06
Medlem
Jag hade en gång en arbetskamrat som var hur snäll och trevlig som helst, men ändå åkte fast för ett avskyvärt brott.
Vilket känns ofattbart. Att han befanns skyldig alltså.

Polisen hämtade honom på jobbet, och sen fick han aldrig mer komma hem.

Huset såldes på exekutiv auktion med saker och allt.

Jag trodde att alla hade rätt att hämta sina mest personliga saker iaf, men det fick han aldrig göra.

Personligen tycker jag faktiskt att alla borde få komma hem en sista gång och hämta det viktigaste.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in