2015-12-21, 19:48
Medlem
sattygs avatar
Citera
2015-12-21, 19:54
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sattyg

Ska se den igen och då får det bli 2D, Imax 3D övertygade inte mig i alla fall tillräckligt för att gå på den igen och se samma film.
Citera
2015-12-21, 21:44
Medlem
Danieloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherJohn
Jag kollade på Star Wars innan du ens var påtänkt din jävla nolla. Kan man inte se storheten i TFA kan man omöjligtvis ens leva ett liv värt att leva. Skjut er själva snarast för allas bästa. Mvh.

Jag är född på 70-talet och har sett originaltrilogin sönder och samman på VHS, så kom inte och mästra med att du ska lära alla fans vad som är en bra SW-film!
Citera
2015-12-21, 23:40
Medlem
På tal om 3-D. Har nu sett filmen två gånger. Jag märkte att Leia är ur fokus ur två scener.

Är det så att 3-Dn är en postproduktion som i Clash of the Titans typ då?
Bör tilläggas att jag har noll koll på hur denna teknik fungerar.
Citera
2015-12-22, 02:21
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos
Ja, man undrar ju vad kritikerna har rökt på för att ge den sådana lysande recensioner.

Det är ju just därför att filmen är som den är som gör att den får lysande recensioner och ingenting annat. Att en film får lysande recensioner i pressen är som regel alltid en varningsklocka. Det borde tillhöra allmänbildningen på Flashback.

Mina intryck:
Senast redigerad av NS_14 2015-12-22 kl. 02:29.
Citera
2015-12-22, 03:41
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14

Citat:

Citat:

Citera
2015-12-22, 04:01
Medlem
Såg filmen idag och vet inte riktigt vad jag ska säga

Harrison var värd sina pengar men tycker att den är för lik A New Hope.

kylo var en besvikelse inte tillräckligt badass.

Kunde varit fler scener med Leia o Luke.

Sätter betyget 5 av 10.

Handlingen var helt enkelt för lik A New Hope.

Tror faktiskt att George Lucas hade kunnat gjort denna film bättre än vad JJ har lyckats med.

Att se chewie och Han igen var det bästa med hela filmen
Citera
2015-12-22, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Det är ju just därför att filmen är som den är som gör att den får lysande recensioner och ingenting annat. Att en film får lysande recensioner i pressen är som regel alltid en varningsklocka. Det borde tillhöra allmänbildningen på Flashback.

Mina intryck:

Senast redigerad av Terrorbyre 2015-12-22 kl. 04:34.
Citera
2015-12-22, 05:16
Medlem
MrSkargards avatar
Länkarna nedan innehåller spoilers.

Abrams Explains the Thinking Behind THAT Kylo Ren Scene

http://collider.com/star-wars-the-force-awakens-kylo-ren-scene-jj-abrams/

More ‘Star Wars: The Force Awakens’ Cameos Revealed by J.J. Abrams

http://collider.com/star-wars-7-force-awakens-cameos-jj-abrams-lawrence-kasdan-daisy-ridley/

Arndt Reveals Rejected Plots From ‘Star Wars: The Force Awakens’

http://blogs.indiewire.com/theplaylist/michael-arndt-reveals-rejected-plots-from-star-wars-the-force-awakens-a-much-larger-role-for-redacte d-20151220
Citera
2015-12-22, 09:28
Medlem
Overminds avatar
Njaeee.... Det här vet jag inte. 3D gav mig ingenting iallafall. Oskarp bild till och från. Ingenting riktigt häpnadsväckande i filmen. Den där Kylo Ren var cool tills han tog av sig masken. Jävla snorunge. Såg ut som någon från ett valfritt pojkband.

Slutstriden var urlöjlig. 10 vs 10 kändes det som. Såg knappt striden. Den där Första Ordern mannen höll sitt tal inför kanske 50-100.000 soldater. Tänkte "Nu jävlar blir det krig!". Happ. Ingenting.

Ljussabel fighten var okej. Inte dålig. Inte bra.

Förstår inte varför de fortsätter mjölka den här serien. Iofs alla miljoner fans vill väl ha sitt. Jag däremot känner att det räcker med 1-6 filmerna. 6an avslutades på ett bra sätt. Den här filmen kändes onödig.
Citera
2015-12-22, 09:53
Medlem
PilotHockeys avatar
Detta går inte alls ihop med EU-filmerna men jag tror att det "officiella" tänktet är att Snoke och Darth Plagueis är samma person.

Darth Plagueis blev dödad i sömnen av Palpatine. Det är inte omöjligt att han kunde återuppstå och sedan leva gömd fram tills imperiet föll och det är dags att ta plats.

Om ni inte tror på detta så vänligen, gå in på Spotify och jämför låten "Snoke" ifrån soundtracket för SW TFA. Gå sedan in på youtube och kolla på sekvensen ur SW III ROTS där Palpatine berättar nöjt berättelsen om Darth Plagueis. Det är tamejfan IDENTISKA låtar som spelas när man talar om Darth Plagueis i en film som när Snoke pratar i en annan.

Kan ju vara en överanalys men det är det mest troliga och logiska i nuläget i alla fall.
Citera
2015-12-22, 09:58
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Detta går inte alls ihop med EU-filmerna men jag tror att det "officiella" tänktet är att Snoke och Darth Plagueis är samma person.

Darth Plagueis blev dödad i sömnen av Palpatine. Det är inte omöjligt att han kunde återuppstå och sedan leva gömd fram tills imperiet föll och det är dags att ta plats.

Om ni inte tror på detta så vänligen, gå in på Spotify och jämför låten "Snoke" ifrån soundtracket för SW TFA. Gå sedan in på youtube och kolla på sekvensen ur SW III ROTS där Palpatine berättar nöjt berättelsen om Darth Plagueis. Det är tamejfan IDENTISKA låtar som spelas när man talar om Darth Plagueis i en film som när Snoke pratar i en annan.

Kan ju vara en överanalys men det är det mest troliga och logiska i nuläget i alla fall.

Du glömde
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in