2015-12-21, 12:58
Medlem
Applequeen-mss avatar
Tjena, blir ett bröst och ryggpass idag och har lagt in en hel del nya övningar där.
Någon tyngre lyftare som vill tipsa en träningsglad tjej om några bra övningar att superseta för ryggen? Skulle uppskattas
Citera
2015-12-21, 13:01
Medlem
Brukar supersetta, Lats pushdowns med viktade Chins,
Alternativt- Supersetta , T bar Rows med Latsdrag
Citera
2015-12-21, 13:13
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Kör du rygg och bröst i ett superset eller vill du köra två ryggövningar tillsammans?
Citera
2015-12-21, 13:42
Medlem
Applequeen-mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EATCHILDREN
Kör du rygg och bröst i ett superset eller vill du köra två ryggövningar tillsammans?

Fördrar att dela upp det Så superset för rygg bara
Citera
2015-12-21, 13:43
Medlem
Applequeen-mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FitnessGalaxyn
Brukar supersetta, Lats pushdowns med viktade Chins,
Alternativt- Supersetta , T bar Rows med Latsdrag

Ska testa tbar row med latsdrag, låter jobbigt! Tack
Citera
2015-12-21, 13:44
Medlem
Alla pressövningar går utmärkt att supersetta med rygg. Bra för att lära sig att koppla in lats i tex bänk eller militär också + att de slår inte ut varandra.

Brukar köra
Bänkpress/smalbänk - pulldowns/pullups/breda kabelrodd
Snebänk/militärpress/dips - reverse pulldowns/chins/hantelrodd

Brukar hålla mig till att köra skivstångsrodd enskilt då de är rätt krävande och vill behålla så bra form som möjligt men det går supersetta den med
Citera
2015-12-21, 13:48
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Applequeen-ms
Fördrar att dela upp det Så superset för rygg bara
Då hade jag supersetat roddar med roddar och dragövningar med dragövningar. Jag hade nog även skippat fria roddar som andra övning pga korsryggen. Jag hade även kört övningar jag är svagare i först sen gått på en tyngre variant.

Typ;

Breda latsdrag + Smala latsdrag

Sittande rodd med brettgrepp + Sittande rodd smaltgrepp
Citera
2015-12-21, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Applequeen-ms
Tjena, blir ett bröst och ryggpass idag och har lagt in en hel del nya övningar där.
Någon tyngre lyftare som vill tipsa en träningsglad tjej om några bra övningar att superseta för ryggen? Skulle uppskattas

Vad finns det för tänkbara fördelar med att superseta två ryggövningar jämfört med att köra en i taget?
Citera
2015-12-21, 18:00
Medlem
shitmagnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wayto
Vad finns det för tänkbara fördelar med att superseta två ryggövningar jämfört med att köra en i taget?

Så att man kan störa andra med att paxa flera maskiner samtidigt samt också för självbedrägligt egobyggande... Sen så har vi faktiskt den lilla skaran som faktiskt kan dra nytta av detta - de som har kommit långt i sin träning och har en grym muskelkondition, dvs.

F.ö så heter det inte "superset" när det gäller två övningar där samma muskler tränas primärt, utan "giant set"
Citera
2015-12-21, 18:33
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitmagnet
F.ö så heter det inte "superset" när det gäller två övningar där samma muskler tränas primärt, utan "giant set"
Ska vi vara petiga så är "gigant set" minst fyra övningar. Två övningar för gemensamma muskelgrupper utan vila är superset. Två övningar för två olika muskelgrupper utan vila är också superset. Två övningar för olika muskelgrupper med vila mellsn övningarna är "alterneran set".
Citera
2015-12-21, 18:59
Medlem
shitmagnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EATCHILDREN
Ska vi vara petiga så är "gigant set" minst fyra övningar. Två övningar för gemensamma muskelgrupper utan vila är superset. Två övningar för två olika muskelgrupper utan vila är också superset. Två övningar för olika muskelgrupper med vila mellsn övningarna är "alterneran set".

Hmh, har de ändrat definitionen de senaste 20 åren? Wikipedia säger samma sak som du så jag får väl anta att det är rätt då
"Tri-set" heter det tydligen när tre övningar körs efter varandra inom samma muskelgrupp och då kanske det borde heta "dual-set" istället?
Citera
2015-12-21, 20:33
Medlem
Applequeen-mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitmagnet
Hmh, har de ändrat definitionen de senaste 20 åren? Wikipedia säger samma sak som du så jag får väl anta att det är rätt då
"Tri-set" heter det tydligen när tre övningar körs efter varandra inom samma muskelgrupp och då kanske det borde heta "dual-set" istället?

Well har också aldrig hört någon kalla 2 övningar på raken för annat än super set.
2 övningar = superset
3 övningar =triset
4 eller fler = gigant set

Från vad jag och många andra definierar .
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in