Citat:
Fullständigt vansinnigt att svinpälsar som Anna Flodin och försvarsadvokaten Sofia Björksten i Sverige upphäver allmänhetens rätt till insyn i rättegångar. Varför ens ha charaden att detta är en öppen rättegång? Skall alla rättegångar där förövarna är under 20 vara hemliga i framtiden? Det har gått utmärkt förut utan lyckta dörrar, med yngre förövare än så
Nej, det är verkligen inget riktigt beslut utan djupt olyckligt. Det går mycket väl att hålla en rättegång med en mordisk 19-åring som bestialiskt mördat en ung kvinna utan att dalta med vederbörande, i hopp att han skall ljuga mindre. Cantwell dillar i sin artikel.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article21943114.ab
Så fullständigt exempellöst svineri från rättens sida, speciellt om det verkligen är så att mordoffrets familj ville ha en öppen rättegång. Då är det ett direkt hån från asen Anna och Sofia. De borde skämmas ögonen ur sig. Och stoppas.
Nej, det är verkligen inget riktigt beslut utan djupt olyckligt. Det går mycket väl att hålla en rättegång med en mordisk 19-åring som bestialiskt mördat en ung kvinna utan att dalta med vederbörande, i hopp att han skall ljuga mindre. Cantwell dillar i sin artikel.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article21943114.ab
Så fullständigt exempellöst svineri från rättens sida, speciellt om det verkligen är så att mordoffrets familj ville ha en öppen rättegång. Då är det ett direkt hån från asen Anna och Sofia. De borde skämmas ögonen ur sig. Och stoppas.
Oj. Här var vi på dåligt humör. Jag förstår absolut din ilska men jag tror du tar ut den på fel personer.
Advokaten åberopar lagen och lagen måste följas. Åklagaren i fallet grinar i Kvällsposten och är rädd för att gärningsmannen får tunghäfta i rättegångssalen p g a det "stora offentilga". Alla bidrar till det juridiska förloppet som inte kan ignoreras. Måste följas snarare, Varken mer eller mindre. Att känslomässigt personifiera "asen" Anna och Sofia gör ingen skillnad.
Det du däremot skall fundera över är vem som skall bli titulerad "as" . Detta ber jag dig fundera över. Jag har dock ett förslag. S-E Alhem. Att han ens kan föreslå i media att fallet borde gå till RR för att lagens arm inte räcker till bör göra denne till ett "as". Helt jävla otroligt att sån skit får tryckas i media. Men å andra sidan visar detta hur man tänker inom juridiken. Få se nu vad RR säger. Blir det APS på grabben sitter han, inte 4-6 år som är standard för mord inom den rättspsykitriska tvångsvården, han sitter långt över detta, det kan jag så gott som lova däremot kan jag inget sia om vad RR kommer att bedöma. Tror gör jag men den tron baserar sig inte på det psykiska snarare på det juridiska, kan alltså hända att kategoritillhörigheten ändras. Den juridiska armen räcker ju inte till. . .
Senast redigerad av LKVN 2015-12-19 kl. 23:44.
Senast redigerad av LKVN 2015-12-19 kl. 23:44.