Citat:
Ursprungligen postat av
roboman
Jag kommer ihåg segmentet, och du har helt rätt i att det var i samband med att han pratade om filmen om Björn Afzelius. Jag minns att jag var inne på MQ på Drottninggatan i Stockholm när jag hörde just den podden, men det säger inte så mycket.
Jag vet också att Jonatan var med i Lilla Drevet kort därefter och körde exakt samma prata.
Jag googlar mig fram till att filmen Tusen bitar hade biopremiär i september 2014, så det lär ju ha varit någon gång i september - november 2014.
Jag googlar igen och inser att det var i Februaripodden han pratar om Mikael Wiehe på samma sätt som i Della Sport. Närmare bestämt i avsnittet från 30:e april 2015. Så antagligen var det i ett Della Sport-avsnitt från april 2015. Det är min gissning.
Jag minns också att det nämndes i Februaripodden, men med tanke på hur långt det är mellan avsnitten för den kan det egentligen ha varit när som helst mars-april typ... Jag reagerade åtminstone inte i Februaripodden på att "hallå, han pratade ju om detta i Della Sport i förra avsnittet!" utan bara att det var något man hört nån gång förut. Lite som med mamman vars söner reste ner för att strida för IS, det var väl redan i första Februaripodden han pratade om det (mycket fint segment för övrigt) och exakt det ämnet dök upp ganska långt senare i Della Sport.
Men detta ger mig ett mycket skarpare fönster att söka inom så tack så mycket för hjälpen! Jag återkommer och bekräftar om/när jag snubblar över det.
Blev lika besatt av att hitta tillbaka till inslaget där Jonatan pratar om hur en fågel bajsar någon i munnen under en fotbollsmatch och det fångas av kamerorna, och hur han tycker det är så äckligt att prata om att han måste pausa och typ klökas för att det var så äckligt. Det avsnittet hittade jag genom att lyssna mig bakåt från typ #45... Det var avsnitt #12 för den som vill höra Jonatan nästan kräkas och mysa. Lätt värt alla omlyssningar

Men jag önskar att det fanns en bättre avsnittsguide någonstans med åtminstone lite hashtags för vad som tas upp i respektive avsnitt, isåfall skulle ju ett avsnitt med Wiehes kropp bli sjukt lätt att hitta.