2015-12-16, 04:30
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Rena sandlådan mellan Bush och Trump nyss.. Ted Cruz tror jag sen ett bra tag tillbaka kan ta över ledningen till nästa år.
Men ganska uppenbart nar Jeb fods fragor som borjar med Trump och det ar 90% Bush supportrar i publiken, inslappta av RPC och CNN, av nagon anledning
Cruz har varit bast imo och tror det kan bli en VP ticket.
Citera
2015-12-17, 11:20
Medlem
Någon som sett någon seriös undersökning om vem som vann debatten?
Hittar bara mängder med webbpolls som inte direkt är representiva.

Förövrigt väldigt lustig debatt när man bara ska svinga mot motståndarna. Trump framstod som väldigt ledaraktig när han mer pratade upp konkurrenterna. Var det någon annan som noterade att en av kandidaterna som stod längst till vänster endast verkade ha kvinnliga påhejare? Tror det var Paul eller liknande.
Citera
2015-12-17, 18:07
Medlem
Gautamas avatar
Varför pratade de om en "no fly zone" över Syrien i senaste debatten, och huruvida de skulle skjuta ner ryska plan som bröt mot detta flygförbud? Alltså, vad skulle syftet med flygförbudet vara?
Citera
2015-12-17, 19:18
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Varför pratade de om en "no fly zone" över Syrien i senaste debatten, och huruvida de skulle skjuta ner ryska plan som bröt mot detta flygförbud? Alltså, vad skulle syftet med flygförbudet vara?

De lyfter upp detta för att republikanerna vet att de börjar bli ett betydligt mindre bra alternativ politiskt att de måste köra stenhårt på att skrämmas för att kunna vinna väljare.
Citera
2015-12-18, 03:59
Medlem
Vilken av kandidaterna tycker ni är den bästa talaren? Själv tycker jag ingen av de riktigt imponerar med sin retorik (för president nivå då). Ben Carson har ju ingen pondus överhuvudtaget!

Gillade Mitt Romney men imponeras inte av någon direkt, även om Trump köttar på rejält
Citera
2015-12-18, 06:03
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av begsjp
Vilken av kandidaterna tycker ni är den bästa talaren? Själv tycker jag ingen av de riktigt imponerar med sin retorik (för president nivå då). Ben Carson har ju ingen pondus överhuvudtaget!

Gillade Mitt Romney men imponeras inte av någon direkt, även om Trump köttar på rejält
Marco Rubio och Jeb Bush är helt klart de som är mest "presidentmaterial" i gänget.
Citera
2015-12-18, 06:45
Medlem
Hoppas rand Paul kan hålla sig kvar hela vägen, behövs en motvikt mot de andras galenskaper
Citera
2015-12-18, 08:30
Medlem
Gautamas avatar
Det var väldigt intressant att Trump anklagade Bush-familjen för att ha flugit ut familjemedlemmar till 9/11-terroristerna ur landet dagen efter attentatet. De flesta republikaner anser ju att det är en vänsterflummig konspirationsteori ā la Michael Moore. Är nog många inbitna republikaner som blev obekväma av det påståendet, i synnerhet då det kom från deras nya frälsare.
Citera
2015-12-19, 13:41
Medlem
Gautamas avatar
Hur kan Ted Cruz vara kandidat när han är född i Kanada? Måste man inte vara född i USA för att kunna bli president?
Citera
2015-12-19, 15:20
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Hur kan Ted Cruz vara kandidat när han är född i Kanada? Måste man inte vara född i USA för att kunna bli president?
Allting beror på definitionen av "natural born citizen". Flesta är överens om att sådana som fått medborgarskap vid födsel och inte genomgått en "naturalization process", är att beakta som natural born citizens. Cruz morsa är amerikan och fick således både amerikanskt och kanadensiskt medborgarskap vid födelse. Finns en risk att högsta domstolen skulle ta upp ett fall och döma annorlunda, men det är högst osannolikt. Ironiskt hur Trump inte sagt ett ord om detta, trots att han konstant kritiserade Obama för samma sak.
Citera
2015-12-19, 15:24
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av begsjp

Rubio är bäst, med marginal. Han är alltid ordentligt påläst och resonerar alltid logiskt och sakligt. Han för sig också bäst av de alla och hänfaller inte åt överilade utbrott utan ger ett balanserat intryck. Han är den mest begåvade och kunniga av kandidaterna.

Hans politik har jag inget till övers för dock, urtrist neocon.
Citera
2015-12-19, 15:26
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Hoppas rand Paul kan hålla sig kvar hela vägen, behövs en motvikt mot de andras galenskaper
Motvikt? Han är nästan en mainstreamkandidat, en skugga av sin far som verkligen stod för en tredje väg i amerikansk politik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in