Citat:
Ursprungligen postat av
FlashbackImprover
Jag tror inte att vad jag skriver här påverkar valet ett piss.
Jag försöker resonera med de som tycker att Trump vore en bra ledare för att de uppfattar hans aggressivitet, spydighet och förakt som ett tecken på ärlighet.
Jag ogillar den idiocracy-image en del på Flashback utstrålar. Här pratar folk som om att idioti och dumhet är tufft och coolt, som detta var ett dysfunktionellt högstadie med 16-åringar.
Du missförstår. Folk uppskattar inte Trump för att han är aggressiv, spydig eller föraktfull utan för att han representerar något större än så. Folk uppfattar det som om han talar klarspråk för att
det han säger harmonierar med deras egna upplevelser och tankar! Och för att han presenterar lösningar på problemen de upplever! Precis samma process som Sverigedemokraterna gått igenom! Hade han tvärtom varit lika bufflig men företrätt samma linje som det politiska etablissemanget gör hade ingen idag pratat om Trump överhuvudtaget.
Det är inte "idiocracy" som lockar. Men den buffliga stilen förstärker hans status som ledare mot etablissemanget. Jag rekommenderar dig att läsa igenom Scott Adams samlade inlägg om
Trump. Gör det och du kommer kanske förstå varför din fråga är fullständigt irrelevant.
Citat:
Ursprungligen postat av
FlashbackImprover
Trump är förhoppningsvis inte så jävla dum som han utger sig för att vara, men hans primära målgrupp är ju helt klart idioter. Låt oss se om Trump vinner och det faktiskt finns fler idioter i USA. Vad vi säger här kommer tyvärr inte att påverka det ett dugg. Amerikanska idioter med rösträtt sitter knappast här och läser.
Nej, du har inte lärt dig någonting från Sverigedemokraternas framfart.