Citat:
Ursprungligen postat av
GanjaFarfar
4 gånger mer plats på ssd så man får plats med sina spel på en snabb hårddisk, SSD'n i mitt paket är dessutom 5 gånger snabbare än den du länkar.
4 gånger mer utrymme att spara saker på (man kan imo aldrig få för mycket lagringsutrymme).
Och med ett g2 på 850W ska det inte vara några problem att köra Sli med 2st 980ti.
Sedan kan man garanterat pressa priserna med 1-1500 i mitt paket om man beställer från lite olika sidor.
Om man dessutom bygger burken själv så har du ytterligare 900 kronor att spara, ladda även ner win10 gratis så kan du klämma in en
http://www.inet.se/produkt/2205243/asus-27-rog-swift-pg278q-g-sync#/moreinfo Och fortfarande hamna under 30k sträcket.
Allt är väl en prioriteringsfråga, men att köpa en pc för 20-25k och inte ha minst 500gb SSD är jävligt dumt då det är den komponent som överlägset gör mest skillnad för allround prestandan i burken i förhållande till priset.
Fyra gånger större SSD ja, men det är ju fortfarande inga mängder med plats egentligen, snabbare med men hur mycket snabbare hade jag inte koll på.
Det är inte fyra gånger mer plats (jag hade 3.12 GB utrymme och du 4.5.)
Personligen vet jag inte vad som kräver för 980 Ti i SLI, att 850 eventuellt räcker har jag hört och visst kan man ta 850 eller 1000 istället.
Jag har fortfarande inte erfarenheten av SSDn men jag har konstant svårt att förstå fördelen, jag hade velat ha den till swap och de mest använda blocken med prioritering på ensamma blocken på hårddisken.
1000 watt nätagg och 500 GB SSD hade ju dock bara lagt på ca 1500 kr, det är ju sedan 4500 kr till i annan skillnad.
Moderkortet för 1700 är väl fördelen att det har stöd för SLI antar jag, är 500 GB SSD för 3500 kr värd så mycket mer än 500 GB SSD för 1000 kr?