Citat:
Ursprungligen postat av
purpurite
Förstår inte vad du menar gällande psykiatrin, det är inte psykiatrin som dömer och stiftar lagarna.
Givetvis finns ingen behandling för såna som Per Persson men rättspsykiatrin kan i särskilda fall fungera som förvaring.
Så vitt jag har hört finns de som anses så farliga för samhället, att dessa suttit inlåsta (under rättspsykiatrins ansvar) i årtionden. Det är alltså inte omöjligt att straffa för att förvara de allra farligaste. Problemet finns i lagstiftningen, att det inte gäller de som döms till fängelse.
Tror att det krävs att den åtalade skyller på att den begått brottet till följd av sin psykiska störning (ex. dödat någon när man varit psykotisk) för att man ens ska kunna dömas till rättspsyk, och eftersom Per Persson säger att alla tjejer hittat på så är inte ens rättspsyk ett alternativ.
Annars skulle det antagligen vara den mest lämpade platsen att låsa in honom på och slänga nyckeln, eftersom han med sin manipulativa, aggressiva läggning och uppenbara empatibrist garanterat har en anti-social personlighetsstörning, eller är psykopat, som det kallas till vardags.
Men nej. Istället sitter hans as till försvarare och säger att tjejer som inte protesterar innan de blir utsatta för övergrepp (och typ uttryckligen säger "Nej, du får inte ta mig på brösten när du sagt att du ska massera mina axlar" innan någonting ens har hänt) har - i brist på protester - uppvisat samtycke. Tjejerna behöver alltså kunna se in i framtiden och protestera på förhand för att inte själva bära skuld, en linje han också förde på rättegången (jag var där och vittnade).
Det här med att jag läste att Brandel typ anmälde sig frivilligt till att vara försvarare och dessutom kommer från Falkenberg gör mig jävligt illa till mods. Jag undrar hur han sover på nätterna när han hjälper män som våldtar småtjejer att få kortare straff?