2015-12-17, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
5 år på kåken blev det: http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21954559.ab

Patetiskt. I andra länder finns dödsstraff/livstid för detta.

Han förtjänar livstid. Sverige måste höja straffen för dessa typer av brott.
Citera
2015-12-17, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aldo
Var dessvärre före Internet-tiden så jag har inte sett några artiklar på webben, åren bör varit run 1995-97 (d.v.s innan sexbrotten). Minns inte alla turer men dels var det någon "låda" som var så jättehemlig att ingen fick se den som skulle kunna leverera video via vanligt modem (Universitetsgrejen) och nått tag senare var det trådlöst bredband i någon norrbottenskommun där kommunalrådet var mäkta imponerad - artikeln borde varit i Computer Sweden (har även för mig att Wellton/Lap Power var inlurade i den grejen).

Killen är helt klart en mytoman.

Omdefinierar det till psykopat.
Citera
2015-12-17, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BekKen
Per Persson är en mytoman och ruskigt duktig på att manipulera folk, han lyckades få med sig hela ledningen på Lap Power. Jag har arbetat där i flera år när denna dåre kliver in och får jobb på serviceavdelning, sedan egen avdelning för att sedan få ett eget systerbolag till Lap Power.

Jag köpte inte ett skit av vad denna man sade. Ja, han har stor försmak av småtjejer. Vid ett tillfälle så skulle han leta tv-hallåor till projektet i Norrland, resultatet vart några rullar på två småtjejer i 15 årsåldern som visade tuttarna, ett foto hamnade i en kollegas bil där hans sambo fann det och det tog hus i helvetet. Min kollega är stensäker på att Per planterat det där men kan ju även ha tappat det.

Jaja, jag har sååå mycket om denna man men orkar inte. Jag kom att tänka på det nu då jag satt och "städade" i datorerna och hittade nedan dokument, notera att detta var början av 1997 och min VD fick upp ögonen vad det var på gång då jag lämnade över brevet (jag "fick" inte säga upp mig utan allting skulle klaras upp på en gång sade VDn då de inte ville förlora mig):
------------------------------------------------------------------------------------
Torsten Rahm
VD, Lap Power AB

XXX XXX
Lap PowerAB

Jag, XXX XXX – 72XXXX-XXXX, säger från dags datum upp min anställning på Lap Power AB.

Jag noga tänkt över detta beslut och kommit fram till att detta är enda lösningen för att jag skall må bra igen. Sedan den dag som Per Persson satte sin fot på Lap Power har tillvaron förpestats. Nu är det ju så att konflikter alltid kan uppstå men det är mig totalt obegripligt hur denne man kan manipulera ledningen på Lap Power till den grad som han har.

Allting grunnar sig i Per Persson’s video projekt. Han har hela tiden stridit för att han har rätt och alla andra har fel.

Per Persson har inga kunskaper om Windows NT som operativsystem. Han kommer med förslag på backup system med hederliga XCOPY /S/E mellan en primär och standby server (TwinFlex konceptet). Han pratar om trådlösa LAN med 155 Mbits/s bandbredd baserad på hårdvara som max har stöd för 10 Mbit/s och i verkligenheten mellan 0.5- 2 Mbit/s. OSV. OSV. OSV.

Pratar man med killar som ”inte vet vad de håller på med”, enligt Per Persson, så är det en omöjlighet att köra NT 4.0 som server för video med 25.000- 30.000 klienter, dessutom trådlöst.

Jag ställer mig frågan; Varför har ingen annan byggt ett liknande system med dessa standard produkter som dessutom är billiga, varför är exempelvis BreezeCom så stora som de är på marknaden då de bara har ”skitsystem” med teoretisk bandbredd på 10 Mbit/s.

Tänk bara i början då Per Persson arbetade på Lap Power, det verkade som han aldrig hade kört Windows 95 eller ännu hellre jobbat mot ett LAN som Windows NT. Han ringde mig om kvällar och helger i säkert två månaders tid och ställde frågor som i min mening en man med den intelligensen och kunnande skulle klara ut på nolltid.
---------------------------------------------------------------------

hahahaha nu vet jag vem du är , känner igen storyn för väl.

Glöm inte nämna när Per Persson ringde från ett kundbesök i Norrland och ville att en kollega skulle ladda ner internet på en hårddisk och skicka upp till honom för en presentation
Citera
2015-12-17, 13:58
Medlem
Maulcas avatar
Tingsrättsdom: https://minfil.org/O2L4kbb6ba/B_673-15_Dom_2015-12-17_Per_Persson.pdf
Citera
2015-12-17, 15:05
Moderator
blomvattnares avatar
Trådar sammanfogade.

Ny rubrik:

"Sexualbrottslingen Per Persson dömd igen"

/Mod
Citera
2015-12-17, 19:29
Medlem
everythingiss avatar
Hur är det möjligt att killen kan göra samma brott om och om igen? Jag hoppas att det här forumet kan agera för att skydda människor från den här psykopaten när han kommer ut igen... bara att jobba med upplysningar och information så att människor vet vem killen är och vad han har gjort... eftersom samhället har brustit i det ansvaret också.
Citera
2015-12-17, 21:26
Medlem
Ett av Per offer mådde så dåligt att innan rättegången startade tog hon sitt eget liv:
Citat:
Jenny och Maria träffades för första gången i en kalt möblerad lägenhet i Falkenberg.
Där fotograferades de nakna tillsammans av Per Persson.

Citat:
Per Persson har nu fällts för övergreppen mot Jenny men han friades för våldtäkt gällande Maria.
Polisen hann inte hålla så många förhör med henne, hennes läkare ansåg att hon var alldeles för skör psykiskt.
I slutet av oktober, några veckor innan rättegången skulle inledas, tog Maria sitt liv.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21957057.ab
Citera
2015-12-17, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Hur är det möjligt att killen kan göra samma brott om och om igen? Jag hoppas att det här forumet kan agera för att skydda människor från den här psykopaten när han kommer ut igen... bara att jobba med upplysningar och information så att människor vet vem killen är och vad han har gjort... eftersom samhället har brustit i det ansvaret också.

Det som skrämmer mig är att han höll på redan när jag jobbade på samma företag som honom, sent 90-tal ......
Citera
2015-12-17, 21:44
Medlem
gaylordfuckers avatar
Per Persson borde ju sitta inne på rättspsyk resten av sitt patetiska liv.
Snacka om återfall gång på gång
Citera
2015-12-17, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highbanker
Det som skrämmer mig är att han höll på redan när jag jobbade på samma företag som honom, sent 90-tal ......
På 90 talet så sprang jag på unga flickor som råkat ut för honom....samma firma som jag??
Citera
2015-12-17, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maulca
Tingsrättsdom: https://minfil.org/O2L4kbb6ba/B_673-15_Dom_2015-12-17_Per_Persson.pdf
Tack och vidrig läsning. Aset John klarade sig undan. Han vittnar enligt domen till förmån för Per och har aaaaaaldrig sett eller hört något trots att han tydligen har varit fotograf åt Per och hans unga tjejer i två års tid. Det är ännu vidrigare att läsa om alla tjejer som umgåtts med Per i flera år och vet hur han beter sig men ändå så fixar de ihop honom med fler och fler minderåriga tjejer. De borde dömas de också.
Citera
2015-12-17, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gaylordfucker
Per Persson borde ju sitta inne på rättspsyk resten av sitt patetiska liv.
Snacka om återfall gång på gång

Psykiatrin kan inte behandla Per Persson och därför anses han vara frisk. Psykiatrin anser i själva verket att hans offer som blir deprimerade är sjukare i huvudet än vad han är.

Man vill inte göra det som borde vara det enda rätta i detta fall. PP borde få välja mellan att bli inlåst på livstid eller att bli lobotomerad och kastrerad. Vilken jävla nytta har samhället av en sån som honom egentligen? Han har förstört livet för mängder av flickor/kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in