2015-12-17, 16:26
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummler

Citera
2015-12-17, 16:49
Medlem
Kipps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Jag ska se denna ikväll, vanlig 2D-bio, men det är tråkigt med folk som måste förstöra för andra genom att skriva ut spoilers.
Varför då läsa en tråd där filmen diskuteras?
Citera
2015-12-17, 17:10
Medlem
Rokushikis avatar
Dagen efter är jag inte lika lyrisk, men visst är den bra. Men det är tre saker jag stör mig på.

Senast redigerad av Rokushiki 2015-12-17 kl. 17:21.
Citera
2015-12-17, 17:18
Medlem
st3fan91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Dagen efter är jag inte lika lyrisk, men visst är den bra. Men det är tre saker jag stör mig på.

3. Rey. Rey är en Mary Sue i ordets rätta bemärkelse. Hon är en tanig, föräldralös unge som bott på en ökenplanet i hela sitt liv. Men ändå är hon än grym kämpe, en mästare på att flyga (då hon lyckas utmanövrera dom betydligt modernare Tie Fightersna i den nu avdankade Millenium Falcon), extremt duktig på att fixa grejer (när hon fixar grejen på Millenium Falcon som Han, trots att han haft den i 10-tals år, inte visste om) hon lyckas hjärntvätta Stormtroopern direkt utan någon som helst träning och lyckas dessutom klå Kylo Ren i ljussabelduel trots att hon aldrig har rört en ljussabel innan.

Dessutom är hennes tänder gigantiska.

Hur vet du att hon inte rört en ljusabel innan? Vi fick knappt veta något om hennes bakgrund. Och dina kommentarer om hennes utseende är dumma och får dig att framstå som mycket ytlig och möjligen lätt efterbliven.
Citera
2015-12-17, 17:19
Medlem
Danieloss avatar
Känns det inte som Disney producerar dessa filmer lite väl snabbt? Det normala är väl tre år mellan varje SW-film. Det är väl blott tre år sedan beslutet togs om att göra en ny trilogi och redan maj 2017 ska nästa film komma? Jag vet att licensen kostade 30 miljarder men är det inte bättre att vara noggrann och grundlig och verkligen tänka igenom storyn och manuset ordentligt istället för att bara spotta ur sig filmer vart och vartannat år?
Citera
2015-12-17, 17:19
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki

3. Rey. Rey är en Mary Sue i ordets rätta bemärkelse. Hon är en tanig, föräldralös unge som bott på en ökenplanet i hela sitt liv. Men ändå är hon än grym kämpe, en mästare på att flyga (då hon lyckas utmanövrera dom betydligt modernare Tie Fightersna i den nu avdankade Millenium Falcon), extremt duktig på att fixa grejer (när hon fixar grejen på Millenium Falcon som Han, trots att han haft den i 10-tals år, inte visste om) hon lyckas hjärntvätta Stormtroopern direkt utan någon som helst träning och lyckas dessutom klå Kylo Ren i ljussabelduel trots att hon aldrig har rört en ljussabel innan.

Dessutom är hennes tänder gigantiska.

Lägg en spoileredit även på det tredjestycket, det tycker jag vore snällt mot dem som inte sett filmen.

Angående Rey, hon är väldigt, väldigt lik Keira Knightley på många bilder, och det är då inte något negativt. Överlag tycker jag att Daisy Ridley gör en väldigt bra roll.
Citera
2015-12-17, 17:22
Medlem
acerblazerlols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummler
Citera
2015-12-17, 17:23
Medlem
VenomXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
I den sista hintar Sidious att Plagueis har lurat döden. Antingen genom hans mordförsök eller tidigare. Han har dock den förmågan.

Är det verkligen "bekräftat" via externa källor typ böcker att Darth Plagueis verkligen har förmågan att kunna lura döden, så att säga?

Jag hade alltid antagit att kejsaren bara ljög ihop denna historia för att han insåg att det vore bästa betet att manipulera Anakin med, för att få honom nyfiken på att lära sig mer om kraften/Siths.

Om Plagueis verkligen kan springa runt och återuppväcka döda eller hindra folk från att dö lite hursomhelst så känns det lite ball-ur tycker jag, mer som nåt slags ren trollkarlsfantasy än Star Wars
Citera
2015-12-17, 17:34
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mayhem
Känner du igen det fetmarkerade i någon? Till exempel Anakin Skywalker? Förmodligen så är Kraften väldigt stark inom Rey, precis som hos Anakin, och därför lyckas hon med alla möjliga konststycken. Jag gillar det, precis som jag gillar att Kylo Ren är sliten itu mellan Kraften och den Mörka sidan.
Att Rey, som är extremt starkt influerad av Kraften, kan stå sig jämnt mot en skadad Kylo Ren borde dock betraktas som en engångsföreteelse. 9 av 10 gånger så skulle nog Kylo Ren ha besegrat Rey.

Vad som sticker mer i mina ögon är att Finn lyckas använda Lukes lasersvärd, för om jag har uppfattat det rätt så är det bara personer med koppling till Kraften som kan hålla i ett aktiverat lasersvärd. Så vitt vi fick se så visade inte Finn några egenskaper grundade i Kraften (jag kanske missade något), och därför tycker jag att det är mer konstigt än att Rey var framgångsrik i sin duell.

Edit: Angående Rey; hon måste ju vara barnbarn till Padmé Amidala då hon är extremt lik henne (som en blandning av Natalie Portman och Keira Knightley, vilka spelade just Padmé Amidala).

Senast redigerad av MrSkargard 2015-12-17 kl. 17:38.
Citera
2015-12-17, 17:43
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mayhem
Edit: Angående Rey; hon måste ju vara barnbarn till Padmé Amidala då hon är extremt lik henne (som en blandning av Natalie Portman och Keira Knightley, vilka spelade just Padmé Amidala).

Senast redigerad av Calogero 2015-12-17 kl. 17:47.
Citera
2015-12-17, 17:45
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Episod 8:

Citera
2015-12-17, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kipp
Varför då läsa en tråd där filmen diskuteras?

Om är jag sugen på att se filmen och söker lite omdömen vill jag kunna gå in här utan att bli spoilad.

Din fråga är så.. Nej skitsamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in