2015-12-14, 10:58
Medlem
Okey hörde gamla dängan av sean kingston. Beautiful girls och kom då att tänka på en låt jag lyssnade på för X antal år sedan. Kommer inte ihåg alls hur den gick men kommer ihåg videon. (Då låten, iaf på den tiden, inte fanns på spotify så fick man rulla den på tuben)
Låten är typ en tonårskärlekslåt vad jag kan minnas. Ganska typiskt amerikans stil. En ganska ung mörkhyad kille som sjunger medan han hänger efter en tjej genom hela videon.
Har för mig att videon börjar med att killen sitter och dagdrömmer i sin morsas bil medan dom står utanför hans jobb. Han vaknar av att hans morsa skriker åt honom typ "all you do is sleep and sleep and sleep. Go to work, you worke every day you live!" Sen börjar låten medan han glider in på sitt jobb i en glassbar. Tjejen kommer in och han dagdrömmer och överfyller en glassstrut. Sedan när hon går så dansar han över borden ut från stället. Har för mig att det är lite synkade bakgrundsdansare här också.
Sen kommer jag inte ihåg så mkt mer av den. Möjligtvis att de låg på en äng ihop i slutet av låten och det flög lite balonger i luften. (Osäker på sista biten. Kan va från nån annan video)

Nästan så att det utlovas hittelön för denna. Har gått runt i ett par dagar och stört mig på den här!

Sry för den långa posten
Citera
2015-12-14, 11:39
Medlem
Jag söker en låt som börjar med en känd pianomusik, sen börjar en tjej sjunga på engelska eller spanska bör vara hiphop. Det är en ganska gammal(5-15år) låt som var känd
Citera
2015-12-14, 15:32
Medlem
Söker en svensk raplåt som jag tror kom i samband med trollhättan.. (Inte säker)
Utländsk bakgrund både på han som rappar och de i omgivningen..
På "musikvideon" gick de runt bland brinnande soptunnor och ett brinnande hus eller liknande! Skulle föreställa att vara ett slum ställe där folk satte och rökte och drack.. Hoppas någon vet!
Citera
2015-12-14, 18:53
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mytomanen123
Söker en svensk raplåt som jag tror kom i samband med trollhättan.. (Inte säker)
Utländsk bakgrund både på han som rappar och de i omgivningen..
På "musikvideon" gick de runt bland brinnande soptunnor och ett brinnande hus eller liknande! Skulle föreställa att vara ett slum ställe där folk satte och rökte och drack.. Hoppas någon vet!
Hamodii - La Beef, kanske?
Citera
2015-12-15, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Hamodii - La Beef, kanske?
Tusen tack!
Citera
2015-12-15, 11:03
Medlem
Legimitations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -toxic-
Söker en låt från 90 talet tror jag.. lite lung flow sådär.. möjligtvis neger... nånstans i låten sjunger han "Money got the Power, Power got the Money" snälla hjälp!

Young Jino - Money Got The Power?
Citera
2015-12-15, 22:39
Medlem
Hej! Jag behöver lite hjälp. Jag hörde förr en låt som började med piano
(Bagatelle In Ā Minor)
Och efter det blev det typ rap/hiphop. Det är på engelska eller spanska ungefär 6 år sen!
Det är en tjej och kille som sjunger. Tjejen börjar tror jag. Pliz har letat i månader nu
Citera
2015-12-16, 18:19
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalas-Kuken
Vem kom på låten ?
Originalet, åtminstone vad gäller melodin, spelades in 1969 av The Cotton Mill Boys och heter Joey Moroney.

Så gick det till när farfar var ung kom den att heta när den spelades in av Yngve Forssélls Orkester från 1973 med sång av bl.a. Ann-Kristin Hedmark.
Citera
2015-12-16, 20:12
Medlem
hörde en låt som typ var någon med gitarr som sjöng något ohörbart kan ha varit danska och sen kom ett bass drop. undrar nu om nån vet vad den heter, den spelades på spotify tror jag
Citera
2015-12-17, 09:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
https://youtu.be/4KzQp7IMGLw?t=13m41s

13:41 vilket spel är låten ifrån? Hundra på att det är ett NES-spel och tror det är relativt känt (har iaf hört den många gånger) men har totalt hjärnsläpp just nu.

Nvm kom på det. Bomberman.
Citera
2015-12-17, 14:44
Medlem
Koncentrerats avatar
Har fått helt hjärnsläpp. Någon som kan namnge sången i bakgrunden vid 21:40?
http://youtu.be/hfwSuustQi8
Citera
2015-12-17, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koncentrerat
Har fått helt hjärnsläpp. Någon som kan namnge sången i bakgrunden vid 21:40?
http://youtu.be/hfwSuustQi8

Sångaren och gitarristen heter Mark Knopfler, i bandet Dire Straits.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in