Citat:
Ursprungligen postat av
Tjoflo
Den Iranska skådisen som är med, Shohreh Aghdashloo, har en obehaglig röst som sabbar allt. Men jag överlever nog, rätt så bra serie.
Själv älskar jag hennes röst, väldigt behaglig och lugnande på ett nästan hypnotiskt sätt.
Fick tummen ur och såg de 4 första avsnitten igår och The Expanse var faktiskt långt över förväntan. Läste böckerna när tv-serien annonserades och har glömt ganska mycket av de små detaljerna, men än så länge följer de boken utan att lägga till en massa trams som inte hör dit. SyFy har verkligen lagt allt krut man har på den här serien. Serien har ett skyhögt produktionsvärde om man jämför med skiten de har släppt tidigare år och man förstår varför så lite pengar lades på serier som Dark Matter och Killjoys, allt gick till The Expanse istället.
Inte mig emot, då detta är och var precis vad jag har önskat en längre tid, dvs. en välproducerad sci-fi serie med en hög budget, en bra story och för det mesta habila skådisar. Ja, utom den manliga huvudrollsinnehavaren som mer ser ut som en alldeles för ung och vältränad CK modell från en såpa istället för en ruffig, nedgången och desillusionerad officer på ett slitet fraktskepp i utkanten av universum, som snarare är än den bilden jag fick av honom när jag läste böckerna. Ögongodis för kvinnor må hända, men som skådis imponerar han inte. Snyggt, välproducerat och spännande, så kan man sammanfatta The Expanse av vad jag sett hittills och jag hoppas det fortsätter så.
Och de bästa av allt, serien tyngs inte ner av en ny-moralistiskt satans jävla PG-13 rating som Hollywood har envisas med de senaste åren. Robocop, Die Hard, Terminator och mycket annat är numera anpassat för barn... Mer blod, våld, död, nakenhet, droger, sprit, misär och
verklighet till folket.