2015-12-16, 19:05
Medlem
BrotherJohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirhChefotsir
Rangordning efter brahet:

V
IV
VI
VII
I
II
III

hoppas 8 och 9 blir lika bra!

Tyckte allt i filmen var klockrent utom två detaljer.

Betyg: 10/10
Hur kan du tycka 3an är sämst bland de nyare? Du är ute och cyklar.
Citera
2015-12-16, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherJohn
Hur kan du tycka 3an är sämst bland de nyare? Du är ute och cyklar.

Medveten om att de flesta tycker 1 är sämst men personligen tycker jag alla tre är svinbra filmer även fast trean kommer sist.

Anledning: trean är resultatet av vad som händer i tvåan typ. Säger inte att det är nåt dåligt men känns som att jediriddarna gör för lite motstånd mot vad de borde kunna.

Medveten om att klonerna vänder sig emot och de får då en överlägsen armé men tycker det känns lite orealistiskt sett till den världen.
Citera
2015-12-16, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robocrap
En sista sak., Börjar nog bli dags att lägga ner detta med 3D. Det tillför absolut ingenting längre. Tycker till och med att bilden blir sämre i 3D.]

Jag vill minnas att jag tyckte Avatar var ganska najs i 3D. Kände lustigt nog dock samma sak som dig angående 3D denna gången. Visst var det trevligt ibland, men inte på bekostnad av bildkvalitén. Biograferna har ju dock inversterat en himla massa pengar i det, antar jag? Lite tråkigt kanske. Hade hellre sett lägre biljettpriser. För 125 spänn som det kostar utan 3D känns för dyrt.
Senast redigerad av yokisuci 2015-12-16 kl. 19:27.
Citera
2015-12-16, 19:29
Medlem
snapphonas avatar
Jag hänger inte med. Är detta en reboot? Eller är det en fortsättning på den tidigare historien? Följer filmen den fortsättning som redan har skildrats i böcker mm, eller slår den in på en egen väg?

Svara innanför spoilertagg om ni inte vill avslöja öppet.
Citera
2015-12-16, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snapphona
Jag hänger inte med. Är detta en reboot? Eller är det en fortsättning på den tidigare historien? Följer filmen den fortsättning som redan har skildrats i böcker mm, eller slår den in på en egen väg?

Svara innanför spoilertagg om ni inte vill avslöja öppet.

Utspelas 30 år från 6an
Citera
2015-12-16, 19:39
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Åtminstone Episode IV är även den väldigt snäll, vad jag kommer ihåg.

Det är just för att Han Solo är såpass "bad" som han är, som gör den första filmen riktigt bra.

Han skjuter först mot Greedo i cantinan. Han är t.o.m. så trigger-happy att han skjuter mot en intercom-panel ("Boring conversation anyway").

Post-1997 skjuter Greedo först, ja tydligen gör t.o.m. intercom-panelen det.

Och som sagt, cantina-scenen är mörk och läskig, man känner att man är på ett riktigt farligt ställe. Som någon sammanfattade den: This scene is like "you are not in Kansas anymore". Och Obi-Wan hugger armen av en snubbe, och alla rycker på axlarna och musiken spelar vidare.

Jag är medveten om att även i snälla filmer sker det en massa dödande, men då typiskt i krigssituationer där man massakrerar fiendesoldater. Scenerna jag beskriver ovan är betydligt mer moraliskt tveksamma, såpass ett Lucas gick in och ändrade i efterhand.
Citera
2015-12-16, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Det är just för att Han Solo är såpass "bad" som han är, som gör den första filmen riktigt bra.

Han skjuter först mot Greedo i cantinan. Han är t.o.m. så trigger-happy att han skjuter mot en intercom-panel ("Boring conversation anyway").

Post-1997 skjuter Greedo först, ja tydligen gör t.o.m. intercom-panelen det.

Och som sagt, cantina-scenen är mörk och läskig, man känner att man är på ett riktigt farligt ställe. Som någon sammanfattade den: This scene is like "you are not in Kansas anymore". Och Obi-Wan hugger armen av en snubbe, och alla rycker på axlarna och musiken spelar vidare.

Jag är medveten om att även i snälla filmer sker det en massa dödande, men då typiskt i krigssituationer där man massakrerar fiendesoldater. Scenerna jag beskriver ovan är betydligt mer moraliskt tveksamma, såpass ett Lucas gick in och ändrade i efterhand.

Vad menar du med det? Har de gjort nya starwars versioner av den äldsta trilogin pga några scener?
Citera
2015-12-16, 19:45
Medlem
Sobofieds avatar
Jag är SW-nörd och blev positivt överraskad, eftersom den långt ifrån sög. Känslan av prequels sitter kvar länge.

negativt:
Citera
2015-12-16, 19:49
Medlem
Sämsta storfilm jag har sett.

Har längtat så länge så fick man inte ens en okej film. Trodde inte jag skulle bli så missnöjd brukar sällan bli det på sådana här storfilmer.
Citera
2015-12-16, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt

Har längtat så länge så fick man inte ens en okej film. Trodde inte jag skulle bli så missnöjd brukar sällan bli det på sådana här storfilmer.

Missnöjd med vad?
Citera
2015-12-16, 20:02
Medlem
Danieloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt

Lär dig att tänka själv och motivera dina åsikter, tack!
Citera
2015-12-16, 20:06
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirhChefotsir
Vad menar du med det? Har de gjort nya starwars versioner av den äldsta trilogin pga några scener?

Yup!

https://www.youtube.com/watch?v=Wprh3qQ9IQk

https://www.youtube.com/watch?v=5p9ozSFOMQY
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in