Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-10-02, 19:58
Medlem
tvantenns avatar
Roskildefestivalen 2016 äger rum mellan 25:e juni och 2:a juli.
Första bandsläppet kommer någon gång nästa vecka och biljettsläppet bör inte vara allt för långt bort!
Citera
2015-10-08, 15:06
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Första släppet!

Citat:
The first 10 acts for Roskilde Festival 2016 are ready!
Action Bronson, Mac DeMarco, courtney barnett, Cattle Decapitation, Colin Stetson & Sarah Neufeld, Ho99o9, Kuedo, ቋንቋ - Qwanqwa, sleaford mods and Sturgill Simpson will play ‪#‎RF16‬.
Citera
2015-10-28, 12:22
Medlem
tvantenns avatar
Red Hot Chili Peppers klara för Roskilde!
Trots att det inte är ett allt för vasst liveband så kan jag inte annat än att tycka att det ska bli fantastiskt kul att se dem live igen.
Citera
2015-10-28, 20:40
Medlem
elefantbajs2100s avatar
RHCP.. njaa. Ett band jag aldrig sett, så kul för den sakens skull, men har samtidigt hört som ovanstående säger att det inte ska vara något vidare speciellt bra live-band!

Biljetter den 17 NOVEMBER iaf! Be there or be square.
Senast redigerad av elefantbajs2100 2015-10-28 kl. 20:44.
Citera
2015-10-29, 23:52
Medlem
diannos avatar
Mycket ifrågasättande kommentarer på deras facebook-sida nu. RHCPs besök 2007 ska ju tillsammans med Guns n Roses 2006 vara de värsta konserterna Roskilde någonsin skådat.

Om jag åker dit är jag inte säker på att jag är så taggad på att se dem. Skulle de bara lira sina bästa låtar skulle det ju vara spännande, men de har så mycket halvtrökiga grejer i sin katalog att det nog blir svårt att räkna med att det är värt det.

Skulle John Frusciante fortfarande vara kvar skulle jag ha gått dit bara för att få se honom göra något sådant här https://www.youtube.com/watch?v=L6_gjuvqgJM
Citera
2015-11-11, 11:28
Medlem
jackees avatar
Nytt artistsläpp nyss!

Foals
New Order
Wiz Khalifa
Bring Me The Horizon
Sleep
Skepta
Andromeda Mega Express Orchestra
Aurora
Bisse
Blick Bassy
Cate Le Bon
Dusky
Hayden James
Pat Thomas & Kwashibu Area Band
Odesza
Tsjuder
Twitching Tongues
Vince Staples
Citera
2015-11-22, 21:55
Medlem
tvantenns avatar
Biljett köptes i torsdags. Hoppas nu på riktigt fina bandsläpp framöver.
Blir dock lite skrämd när jag på Roskildes forum läser att New Order och Foals är två tilltänkta headline-akter tillsammans med Wiz Khalifa och RHCP. Wiz kan jag ändå förstå att han får en headline spot, likaså RHCP som är självklara headliners. Men Folas och New Order... Nja
Citera
2015-11-23, 21:21
Medlem
jackees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvantenn
Biljett köptes i torsdags. Hoppas nu på riktigt fina bandsläpp framöver.
Blir dock lite skrämd när jag på Roskildes forum läser att New Order och Foals är två tilltänkta headline-akter tillsammans med Wiz Khalifa och RHCP. Wiz kan jag ändå förstå att han får en headline spot, likaså RHCP som är självklara headliners. Men Folas och New Order... Nja

New Order hade lätt headlineat på typ WoW, men inte på Roskilde.. kanske "raden under" om du förstår vad jag menar. Ett band med nytt material men som i första hand är en nostalgibokning som lockar mycket folk.
Citera
2015-11-24, 00:31
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackee
New Order hade lätt headlineat på typ WoW, men inte på Roskilde.. kanske "raden under" om du förstår vad jag menar. Ett band med nytt material men som i första hand är en nostalgibokning som lockar mycket folk.
Ja precis, jag håller med. Frågan är väl i så fall om Roskilde är i förhandlingar med en megabokning om nu Foals och New Order är headline-akter. Spännande blir det i alla fall!
Oavsett så kommer de ju få till ett starkt program även nästa år, precis som vanligt!
Men som du är inne på, New Order hade gjort sig mycket bättre som subline än headline, helt klart.

Skönt att det inte blev något Roskilde för Coldplay också
Citera
2015-12-08, 12:47
Medlem
tvantenns avatar
Tenacious D, PJ Harvey och Blaue Blume klara för Roskilde!
Citera
2015-12-16, 19:33
Medlem
Iqaross avatar
Någon som vet om Roskilde brukar visa fotbolls EM/VM?
Citera
2015-12-17, 15:41
Medlem
diannos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iqaros
Någon som vet om Roskilde brukar visa fotbolls EM/VM?
Ja!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in