2015-12-16, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pk2
Men om man läser bibeln och tror på den så står det att Gud ska samla sitt folk där de får bo.
Alltså dagens Israel.

Ok...
Så du hävdar:Bibeln förutsäger en judisk stat, FN beslutar om att skapa en judisk stat = gud finns?
Är du korkad eller religiös?
Citera
2015-12-16, 17:03
Medlem
Citat:
Men om man läser bibeln och tror på den så står det att Gud ska samla sitt folk där de får bo.
Alltså dagens Israel.

Nu är jag ingen bibelfanatiker, utan jag grundar mitt påstående att staten Israel är ett belägg för
att Gud finns, på litet andra saker än bibeltexter.
Och om man inte tror på bibeln?
Citera
2015-12-16, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamVimes
Ok...
Så du hävdar:Bibeln förutsäger en judisk stat, FN beslutar om att skapa en judisk stat = gud finns?
Är du korkad eller religiös?

Återigen, och som jag också editerade.

Nu är jag ingen bibelfanatiker, utan jag grundar mitt påstående att staten Israel är ett belägg för
Citera
2015-12-16, 17:05
Medlem
Citat:
Nu vet jag att inte alla tror på att evolutionen har gjort oss människor, men även om man tror på
evolutionen, så finns det många saker som är svårförklarliga med den. Tex hur vi fick våra sinnen är
något som inte en käft kan förklara. Men om man blandar in Gud i hela processen, så vips, där har vi
svaret.

Detta tycker jag räcker som "bevis".

Sen finns det fler bevis, och en del väldigt klara belägg för att Gud finns.
Då fungerar det lika bra att byta ut "Gud" mot vilken magisk floskel som helst. Lika bra "bevis" det.
Citera
2015-12-16, 17:08
Medlem
Citat:

Ok då börjar vi den andra ändan, HUR är Israels existens ett bevis på att gud existerar?
Förklara.
Citera
2015-12-16, 17:13
Medlem
Citat:

Så om något "händer" med staten Israel, så är det helt plötsligt ett bevis för att Gud inte finns?
Citera
2015-12-16, 17:14
Medlem
Citat:
Ok då börjar vi den andra ändan, HUR är Israels existens ett bevis på att gud existerar?
Förklara.

Om man tar bibeln som källa: För att det står i bibeln att Gud ska samla sitt folk och ge dem ett land.

Om man tar utombibliska källor: Läsa lite om hur Israel agerar ute i världen, de är till viss del präglade av uppfattningen
av att de är Guds egendomsfolk.
Citera
2015-12-16, 17:17
Medlem
Citat:
Om man tar bibeln som källa: För att det står i bibeln att Gud ska samla sitt folk och ge dem ett land.

Om man tar utombibliska källor: Läsa lite om hur Israel agerar ute i världen, de är till viss del präglade av uppfattningen
Så om ett land har många troende på ett viss fenomen, så är det ett bevis för det fenomenets existens?
Citera
Medlem
Fenixnewborns avatar
Citat:
Idioten påstår att Israel finns = gud är bevisad.
Kommisarie Vimes har nog dragit rätt slutsats
Citera
Medlem
Citat:

Det fetade: cirkelresonemang.
Det kursiverade: ditt tyckande.
Väntar fortfarande på BEVIS.....
Citera
2015-12-16, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Så om något "händer" med staten Israel, så är det helt plötsligt ett bevis för att Gud inte finns?

Nej, jag tror inte något kommer hända Israel som inte Gud har koll på.
Jag tror dock inte bara på bibeln. Sedan har ju judarna som folk varit med om saker förr, för att
uttrycka det milt.
Citera
2015-12-16, 17:19
Medlem
Citat:
Nu vet jag att inte alla tror på att evolutionen har gjort oss människor, men även om man tror på
evolutionen, så finns det många saker som är svårförklarliga med den. Tex hur vi fick våra sinnen är
något som inte en käft kan förklara.
Vilket inte är ett bevis för någon Guds existens, utan bara ett argument from ignorans.

Citat:
Men om man blandar in Gud i hela processen, så vips, där har vi
svaret.
Vilket är en falsk dikotomi baserat på argument from ignorans, så det resonemanget ger jag inte mycket för..
Citat:
Detta tycker jag räcker som "bevis".
Men det är det inte. Det är inte ens i närheten av ett bevis.
Citat:
Sen finns det fler bevis, och en del väldigt klara belägg för att Gud finns.
Men dessa belägg struntar du i att presentera och förväntar dig istället att vi ska nöja oss med logiska felslut baserat på logiska felslut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in