Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-12-16, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Hur det än går för Trump i detta så har han gjort enorm reklam för sitt imperium. En clown som kommer försvinna nästa år till någon annan kandidat.

Enorm reklam. Ja det är klart att han syns och hörs. Frågan är då om det är bra eller dåligt för honom personligen på alla plan.

Politisk framgångsrik gör ju gott för hans imperium men om han tippar över kanten så undrar man hur det påverkar hans imperium och hans ekonomi, äktenskap och förhållande till fruar och exfruar och barn.

Och jag undrar hur han kan börja bete sig om han blir psykiskt illa däran. Han är nästan sjuttio och har gott självförtroende och har medvind. Oavsett om medvinden fortsätter eller vänder så kan karln bli spritt språngande galen. Hur är det egentligen med hans mentala hälsa? Har han någon historia av psykiska sammanbrott? Någon som vet?

En annan sak är ju när börjar det dyka upp mer eller mindre bevisade komprometterande saker om honom? Om sex månader eller före jul?

Hur har han hanterat folk och vad har han varit inblandad i? Han har ju ett särskilt sätt att bemöta folk? Så?
2015-12-16, 04:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pirol
Enorm reklam. Ja det är klart att han syns och hörs. Frågan är då om det är bra eller dåligt för honom personligen på alla plan.

Politisk framgångsrik gör ju gott för hans imperium men om han tippar över kanten så undrar man hur det påverkar hans imperium och hans ekonomi, äktenskap och förhållande till fruar och exfruar och barn.

Och jag undrar hur han kan börja bete sig om han blir psykiskt illa däran. Han är nästan sjuttio och har gott självförtroende och har medvind. Oavsett om medvinden fortsätter eller vänder så kan karln bli spritt språngande galen. Hur är det egentligen med hans mentala hälsa? Har han någon historia av psykiska sammanbrott? Någon som vet?

En annan sak är ju när börjar det dyka upp mer eller mindre bevisade komprometterande saker om honom? Om sex månader eller före jul?

Hur har han hanterat folk och vad har han varit inblandad i? Han har ju ett särskilt sätt att bemöta folk? Så?

Blir ett spännande 2016 hur som helst. Går mig på nerverna med hans putande av sina små läppar. Lite likt Daniel Craigs bond-imitation med putandet.
2015-12-16, 06:10
Medlem
E.Merckxs avatar
Tittarna verkar ha gillat Donald Trump bäst i den 5:e debatten.

155,259 Total Votes

Donald Trump 47%

Ted Cruz 24%

Rand Paul 13%

Marco Rubio 8%

http://drudgereport.com/nowlv.htm
2015-12-16, 06:20
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Hur det än går för Trump i detta så har han gjort enorm reklam för sitt imperium. En clown som kommer försvinna nästa år till någon annan kandidat.
Och han har förlorat en hel massa affärer med olika grupper som på grund av hans blatant rasistiska uttalanden och annat skit inte vill ha med honom att göra. Ja, han är nog redan så rik att det inte spelar någon direkt roll för honom och avskydd var han redan innan men många företag och organisationer kommer inte ta i honom med tång ens efter det här.
2015-12-16, 06:47
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirol

Med tanke på hur länge han varit och hur pass känd han är så är jag tveksam till att det finns särskilt mycket skit på honom. Och med tanke på verkar bli populärare vad han än säger så ska det till nåt extremt för att få honom på fall.
2015-12-16, 06:57
Medlem
En röst på Trump är en proteströst mot etablissemanget i Washington, dock tror jag inte han har någon chans mot Hillary i slutändan. Så det blir business as usual därborta.

(så länge makten hoppar mellan de "rödblå" marionetterna är de riktiga makthavarna nöjda, precis som här i Sverige)
2015-12-16, 07:02
Medlem
Citat:
Blir ett spännande 2016 hur som helst. Går mig på nerverna med hans putande av sina små läppar. Lite likt Daniel Craigs bond-imitation med putandet.

Hans läppar är väldigt konstiga. Är de riktiga eller är de missbildade och rekonstruerade tro.

Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Och han har förlorat en hel massa affärer med olika grupper som på grund av hans blatant rasistiska uttalanden och annat skit inte vill ha med honom att göra. Ja, han är nog redan så rik att det inte spelar någon direkt roll för honom och avskydd var han redan innan men många företag och organisationer kommer inte ta i honom med tång ens efter det här.

Finns ju en massa uppgifter hit och dit om Trumps ekonomi. Svårt att veta hur det egentligen är. Han får någon slags bebisutseende, han ser ut som han vill ha nappen. hahaha

http://money.cnn.com/2015/08/31/news/companies/donald-trump-bankruptcy/

Men han ärvde pengarna och rimligen har han haft rådgivare. Frågan är om det är Trump eller rådgivarna som har haft störst påverkan på tillgångarna och skulderna och om det är rådgivarna som fått fart på pengarna eller har påverkat negativt.

Skulle man gärna vilja veta mer om. Han framhåller ju det som att han kan få USAs ekonomi på fötterna för att han är så bra med peningarna. Någon som vet?
2015-12-16, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Med tanke på hur länge han varit och hur pass känd han är så är jag tveksam till att det finns särskilt mycket skit på honom. Och med tanke på verkar bli populärare vad han än säger så ska det till nåt extremt för att få honom på fall.

Det är hans framgångar som gör just att jag tror att allt helvete kommer att ske.

Jag får för mig att hans imperium redan ligger på så stort minus att han roar sig medan allt faller omkring honom. Jag tänker Kreugerkraschen.

Jag har alltid uppfattat Trump som en showgirl and danceman kind of, så han kanske gör sitt livs roll och sista föreställning för att roa sig innan allt tar slut?

Finns det de som verkligen på allvar tror att han kan bli USAs nästa president?
2015-12-16, 07:43
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Det jag gillar med Trump är hans syn på islam och invandring, han har sett förbi Taqiya. Vi vet att en häpnandsväckande andel av muslimerna i västvärlden stödjer IS-liknande rörelser. Där är han stenhård, bra.

Sen är han underhållande som figur, kanske funkar bra i en hyperkapitalistisk fastighetsvärld.

Men man måste säga att han vore totalt olämpligt som president. Förolämpar allt och alla omkring sig, extremt impulsiv och självupptagen.
2015-12-16, 09:10
Bannlyst
Trump
Carson
Cruz

mina favoriter..resten gillar jag inte alls. carsons tankesätt skulle passa bra som president tror jag, fast om han klarar av det eller inte framstår inte..cruz verkar vara patriotisk och bra men trump går rakt på sak och därför han övertygar mig mest...inget prat utan rakt på sak.
2015-12-16, 09:57
Medlem
E.Merckxs avatar
Ny poll stor från Morning Consult, N Size: 4038 Registered Voters, Margin of Error:  2%,
December 11-15, 2015:

Donald Trump 40%

Ben Carson 10%

Ted Cruz 9%

Marco Rubio 7%

Jeb Bush 7%

Trend: Trump upp, Rubio ner.

http://morningconsult.com/wp-content/uploads/2015/12/151203_topline_trend_v2_TS.pdf?utm_source=hs_email &utm_medium=email&utm_content=24620275&_hsenc=p2AN qtz-9FS5yYUXPUx8AgoTanLz5Hv07FfMvEZ4CXeM39WCEXchxulffg A8QjhYV4IkgyKQzFUOTlSQ0rWe2RATcIvqg 0jJ3Pg6ztvBuj

Donald Trump går om Ted Cruz i dom två senaste Iowa pollarna.

PPP (D), 522 Likely Voters - Republican

Donald Trump 28%

Ted Cruz 25%

Marco Rubio 14%

There are a lot of divisions between where Cruz and Trump’s support is coming from. Among voters whose biggest concern is having a candidate who’s conservative on the issues Cruz leads with 33% to 26% for Trump and 15% for Carson. But with voters whose biggest concern is being able to beat a Democrat in the general election, Trump wins out with 31% to 20% each for Cruz and Rubio. Cruz leads Trump 31/30 with men, but Trump more than makes up for that with a 26/17 lead among women. Cruz has a strong advantage with ‘very conservative’ voters at 37% to 25% for Trump and 14% for Carson but Trump leads based on his strength with moderates, with whom gets 42% to 14% each for Rubio and Bush.

"-78% support Trump’s call to bans Muslims from entering the United States, to only 13% who oppose it. Overall 54% of Republicans support him on that to 28% who are opposed. Supporters of Cruz (62/20) and Carson (54/25) also favor a Muslim ban while backers of Rubio (28/48) and Bush (28/49) are opposed."
http://www.publicpolicypolling.com/pdf/2015/PPP_Release_IA_121515.pdf

Quinnipiac University Poll, 874 Likely Voters - Republican:

Donald Trump 28%

Ted Cruz 27%

Marco Rubio 14%

http://www.quinnipiac.edu/news-and-events/quinnipiac-university-poll/iowa/release-detail?ReleaseID=2309
2015-12-16, 09:59
Medlem
Swan65s avatar
Jeb visade äntligen cajones och en potential som många vetat att han trots allt besitter men förstås på tok för sent. Väldigt synd, han är minst lika skarp som sin far och givetvis vida överlägsen sin dåre till bror.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in