2015-12-16, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Din taktik börjar lysa igenom. Du vill fokusera bort från ämnet, eftersom du äntligen kommit på att du inte har något att komma med i trådämnet.

Inte! Sedan trådens början har jag gett er sånt som ni krävt, bevis. Men trots det kan ni inte se att jag gett er massvis med bevis och fortfarande säger att jag ska komma med bevis. Därför, för att ni ska förstå det jag skriver måste ni veta vad just bevis är. Jag ställde två enkla frågor där ni skulle bevisa att det är så. frågan nr 1: Bevisa att den kvinnan du hela livet trott är din mamma verkligen är din biologiska mamma? Fråga nr 2: Bevisa att din ålder stämmer, att du verkligen är i den ålder du tror att du är i? Genom att försöka svara på dessa kanske ni lär er om vad bevis är. Det är ytterst viktigt och väsentligt att ni lär er om bevis innan vi går vidare.
Citera
2015-12-16, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Inte! Sedan trådens början har jag gett er sånt som ni krävt, bevis. Men trots det kan ni inte se att jag gett er massvis med bevis och fortfarande säger att jag ska komma med bevis. Därför, för att ni ska förstå det jag skriver måste ni veta vad just bevis är. Jag ställde två enkla frågor där ni skulle bevisa att det är så. frågan nr 1: Bevisa att den kvinnan du hela livet trott är din mamma verkligen är din biologiska mamma? Fråga nr 2: Bevisa att din ålder stämmer, att du verkligen är i den ålder du tror att du är i? Genom att försöka svara på dessa kanske ni lär er om vad bevis är. Det är ytterst viktigt och väsentligt att ni lär er om bevis innan vi går vidare.
Och jag har sagt att jag inte kan bevisa det! Så vad är det du inte förstår med det svaret?
Citera
2015-12-16, 00:13
Medlem
Citat:
Och jag har sagt att jag inte kan bevisa det! Så vad är det du inte förstår med det svaret?

Dina kompisar måste också antingen erkänna det så som du gjort eller också lära sig bevis för att kunna bevisa det. Jag har inte krävt dig på svar sen du erkände, jag fortsätter diskussionen för att dina vänner också ska ta ställningen. Som det ser ut nu har de inte kunnat bevisa men de vägrar att erkänna att de inte förstår vad bevis är.
Citera
2015-12-16, 00:18
Medlem
Citat:
Dina kompisar måste också antingen erkänna det så som du gjort eller också lära sig bevis för att kunna bevisa det. Jag har inte krävt dig på svar sen du erkände, jag fortsätter diskussionen för att dina vänner också ska ta ställningen. Som det ser ut nu har de inte kunnat bevisa men de vägrar att erkänna att de inte förstår vad bevis är.
Jo, dom har "erkänt" att det inte går att bevisa till 100%. Döremot går det att bevisa tillräckligt för att övertyga dom som behöver veta. Bollen är hos dig nu.
Citera
2015-12-16, 00:45
Medlem
Citat:
Tillåt mig småle. Det existerar inget som heter absolut bevis och vanligt bevis. Bevis är bevis. Olika grader på bevis existerar bara i din egen värld. Det är just ni som gång på gång bevisat att ni inte förstår er på vad bevis är.

Du precis som många av dina kompisar förstår inte frågan. Jag ställer frågan just för att ni ska komma till insikt och lära er vad bevis är. Ni har inte alls svarat på frågan. Ni säger att DNA-test skulle bevisa men jag har gett er svar på varför det inte räcker. Hur vet ni att DNA-testet inte är riggat, manipulerat eller att de som utfört testet inte ljuger?

I din hjärna och värld kanske men inte i verkligheten.

Hahaha, så sanning kan ändras men absolut sanning kan inte ändras?!

Du lever i en fiktiv värld.

Lär dig först vad bevis är. Du saknar allt som ens närmar sig logiskt tänkande. Du bör läsa på och det fortast möjligt för att lära dig ett och annat.

HAHAH Tycker synd om dig. Jag är helt övertygad om att du inte ens förstår vad du just kopierat och klistrat in men tids nog ska jag förklara för dig vad bevis er. Jag låter det hållas ännu en tid. Fortsätt att leta på nätet och hoppas på att du lär dig vad bevis är men jag är tveksam, du kan läsa vad som står man du kan inte förstå det. Jag lär dig sen på det mest pedagogiska sättet som det går.

Nej, bevis och belägg är olika ord med olika innebörd. Du vet varken om bevis eller belägg men jag lär dig.

Ett bevis är ett bevis. Det existerar inte 90%bevis eller vanligt bevis eller absolut bevis. Jag lär dig sen.

Fel, fel fel fel! Du har så fel så jag vet inte hur jag ska börja och var jag ska börja. Jag lär dig sen.

En klockas existens är bevis för en klockas existens och inte för att den har en skapare. Din logik är verkligen rutten. Jag lär dig sen vad bevis och belägg är.

Du saknar ju kunskap om allt vad akademi, logik och vetskap är. Uttala dig inte om sånt som du är kass på. HAHA bogomil? En människa som jag ignorerar helt och hållet och ändå fortsätter att svara på mina inlägg säger väl om hur mycket värde denna människa har. Han sjunker lägre och lägre för varje dag som går. Jag har inte svarat på nåt av hans svar till mina inlägg under minst ett års tid och trots det fortsätter han att skriva. Söker du på Flashback ser du att många andra har bokstavligt talat skapat trådar om just hans fadäs och dumhet och idioti och du som är ännu mer idiot ger honom som exempel på kunskap logik och kunnande. HAHA tillåt mig att storle.

HAHAH, Du förstår verkligen inte vad bevis är. Och nu när du ger mig bogomil som referens hahah Sök på bogomil här på Flashback. Jag har förstått att du är dum och okunnig och har läsförståelse svårigheter men att du inte förstod att man inte ger bogomil som referens visste jag inte. haha TACK för den.

Eftersom du tramsar kring definitionen av "bevis" och verkar tro att det är "antingen absoluta bevis (som enbart existerar inom matematiken) eller så är det inget alls" så struntar vi i "bevis" och talar istället om belägg.

Nöjer du dig med att tala om belägg istället för bevis, eller ska du fortsätta älta falska analogier och absolut-eller-inget- dikotomin?
Citera
2015-12-16, 01:05
Medlem
Citat:
Jo, dom har "erkänt" att det inte går att bevisa till 100%. Döremot går det att bevisa tillräckligt för att övertyga dom som behöver veta. Bollen är hos dig nu.

Det går inte att bevisa nåt till viss del. Bevis fungerar inte så.
Citera
2015-12-16, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Eftersom du tramsar kring definitionen av "bevis" och verkar tro att det är "antingen absoluta bevis (som enbart existerar inom matematiken) eller så är det inget alls" så struntar vi i "bevis" och talar istället om belägg.

Nöjer du dig med att tala om belägg istället för bevis, eller ska du fortsätta älta falska analogier och absolut-eller-inget- dikotomin?

Existerar absolut bevis endast inom matematik? Har du inte lärt dig att det finns inget som heter absolut bevis och vanligt bevis. Vad matematiken beträffar, vill jag fråga dig en sak. Avståndet mellan punkt A och B är 2 meter. Du står vid punkt A och jag står vid punkt B. Jag kan bevisa med hjälp av matematiken att avståndet mellan mig och dig är oändligt. Anser du då att det är godtagbart även om jag kunde bevisa det med hjälp av matematik? Du skrev ett inlägg tidigare att bevis inom matematiken inte kan motargumenteras. Jag kan bevisa för dig att i exemplet jag gav dig ovanför att avståndet mellan mig och dig är oändligt. Godtar du det då eftersom det är med hjälp av matematik? Jag ska sakta men säkert lära dig vad bevis och belägg är.
Citera
2015-12-16, 01:15
Medlem
Citat:
Existerar absolut bevis endast inom matematik? Har du inte lärt dig att det finns inget som heter absolut bevis och vanligt bevis. Vad matematiken beträffar, vill jag fråga dig en sak. Avståndet mellan punkt A och B är 2 meter. Du står vid punkt A och jag står vid punkt B. Jag kan bevisa med hjälp av matematiken att avståndet mellan mig och dig är oändligt. Anser du då att det är godtagbart även om jag kunde bevisa det med hjälp av matematik? Du skrev ett inlägg tidigare att bevis inom matematiken inte kan motargumenteras. Jag kan bevisa för dig att i exemplet jag gav dig ovanför att avståndet mellan mig och dig är oändligt. Godtar du det då eftersom det är med hjälp av matematik? Jag ska sakta men säkert lära dig vad bevis och belägg är.

Som sagt, vi talar om belägg istället för bevis. Vill du återgå till trådens ämne eller har du mer irrelevant trams på lager?

Och nej, du bevisar ingen poäng genom att tramsa med irrelevanta matematik-paradoxer. Återgå till trådens ämne nu. Presentera belägg för Guds existens.
Citera
2015-12-16, 01:20
Medlem
Citat:
Vad är det du inte förstår bogomil-älskare.
?

Citat:
Jag har gett er bevis.
Jag trodde bevis inte existerade enligt din modell (absolut-eller-inget)? Skulle vi inte tala om belägg istället, efterom detta är i strikt vetenskapliga termer en mer korrekt benämning?
Och vilka belägg syftar du på? Jag har läst samtliga dina försök till Gudsbevis och allt som jag kan se är logiska felslut varav uppskattningsvis 90% är arguments from ignorans.

Citat:
Nu är det för er att lära er vad bevis är.
Alla vet vad ett bevis är. Och alla vet skillnaden mellan matematiska bevis och vetenskapliga belägg.
Citera
2015-12-16, 01:23
Medlem
Citat:
=Sir.|55730288]?

Förstod du inte det heller?

Citat:
Jag trodde bevis inte existerade enligt din modell (absolut-eller-inget)? Skulle vi inte tala om belägg istället, efterom detta är i strikt vetenskapliga termer en mer korrekt benämning?
Och vilka belägg syftar du på? Jag har läst samtliga dina försök till Gudsbevis och allt som jag kan se är logiska felslut varav uppskattningsvis 90% är arguments from ignorans.

Var har jag sagt att bevis inte existerar? Bevis existerar men ni förstår inte vad bevis är för nåt.

Citat:
Alla vet vad ett bevis är. Och alla vet skillnaden mellan matematiska bevis och vetenskapliga belägg.

Vad är skillnaden mellan vetenskapliga bevis och matematiska bevis?
Citera
2015-12-16, 01:27
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:

whoco?

Att du inte förstår skillnaden kan bero på att du inte förstår vad urvalsfaktorer och parametrar betyder.

Här ser man ju vad som händer när folk saknar nödvändig bildning.. blandar ihop ord huller om buller så det låter som lite fräck satsmelodi mest och knåpar ihop tyckanden om saker man ingenting vet om, mer än desperadogooglar som du gör, som det kommer sig.
Citera
2015-12-16, 01:43
Medlem
Citat:
Förstod du inte det heller?
Nej, jag förstår inte på vilket sätt jag är en "Bogomilälskare" samt vad detta fjortis-trams har för relevans?

Citat:
Var har jag sagt att bevis inte existerar?
Du har senaste tiden närmast besatt försökt påvisa att det för dig är antingen "absolut" eller så är det inte bevisat. I praktiken innebär detta "absoluta system" att ingenting förutom matematiska uträkningar kan bevisas.

Citat:
För att du ska förstå: Vetenskapliga belägg=inte "absoluta", matematiska bevis=absoluta.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Bevis

Ett bevis är i generell bemärkelse en härledning av en slutsats från ett antal premisser. Det finns flera typer av bevis ...

Som du ser så är detta bara en generell definition. Detta beror på att ordet "bevis" betyder olika saker i olika sammanhang. I vardagliga termer är det ytterst ovanligt att någon motsätter sig användandet av ordet "bevis" utanför matematikens område, bara för att man diskuterar en fråga som inte kan bevisas "absolut". Men eftersom du är en av dem som tydligen gillar att föra definitionskrig (trots din egen grova definitionsförvirring kring massa andra ord), så erbjöd jag mig att sudda ut ordet "bevis" och istället prata om "belägg". Men detta dög tydligen inte.
Men jag förstår att den här fjantiga diskussionen är viktigare för dig än presentera belägg för dina fantasier.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Vetenskapliga_belägg
Vetenskapliga belägg tjänar till att antingen stödja eller gå emot en vetenskaplig teori eller hypotes. Sådana belägg förväntas vara empiriska och lämpligt dokumenterade i enlighet med de vetenskapliga metoder som gäller i respektive kunskapsfält.
Denna typ av bevisföring är annorlunda jämfört med matematisk och logisk bevisföring, där bevisen är absoluta och helt säker kunskap kan fås.

Jag nöjer med med att dina belägg baseras på sanna premisser som härleder logiskt till slutsatsen (Gud).
Senast redigerad av Sir. 2015-12-16 kl. 02:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in