2015-12-15, 23:59
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Det verkar som om operatören TRE som Wifog använder sig utav hade problem med uppkoppling och anslutning härom dagen. Problemen verkar i nuläget vara lösta så Wifog borde fungera för dig igen.

Ja, jag håller med dig att det borde fungera, men så är det inte. Nu när vi försöker ringa säger en röst nånting i stil med:
"Det nummer du ringer med är inte anmält som kund. Var vänlig kontakta kundtjänst."

Jag visste inte ens att ett nummer kunder få bli kund hos wifog... Säga vad man vill om wifog, de har i alla fall underhållande felmeddelanden.
Citera
2015-12-16, 04:14
Medlem
Såhär såg det när Wifog introducerades ...

http://static.feber.se/article_images/32/04/51/320451_1280.jpg

... men är det någon som minns dess föregångare BIP (Botnia Internet Provider)?

https://sv.wikipedia.org/wiki/BIP
Citera
2015-12-16, 12:17
Medlem
bredbarens avatar
Citat:
Såhär såg det när Wifog introducerades ...

http://static.feber.se/article_images/32/04/51/320451_1280.jpg

... men är det någon som minns dess föregångare BIP (Botnia Internet Provider)?

https://sv.wikipedia.org/wiki/BIP

Ja, men gratis var det ju aldrig, snarare utan kostnad. De har ju också radikalt ändrat användningen av ordet gratis sen dess.

Det har ju hänt en hel del sen de tidigare försöken med kostnadsfria tjänster t.ex. Gratistel och BIP. Idag har vi vi ju en ny generation konsumenter som gladeligen betalar extra för att få reklam. Det allmänna rummet är ju idag fullständigt nerlusat med reklam, så idag har ju Wifog betydligt större förutsättningar att lyckas, jämfört med dess tidigare föregångare Gratistel.
Citera
2015-12-16, 12:24
Medlem
aahh,2 av mina kort kan jag inte logga in på??? du har angivit fel lösen eller email,
har fan inte fel,haft samma iiii 2 år!!! har nån annan samma,,sen försöker jag byta
lösenord,går inte det heller,,,säger att dem matchar inte,,göör fan visst det,,,,
Citera
2015-12-17, 16:55
Medlem
de hade inaktiverat ,kul när man har över 10000 poäng på korten,,
Citera
2015-12-17, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gassarn1
de hade inaktiverat ,kul när man har över 10000 poäng på korten,,

Aktiverades de igen?

Wifog borde förstå att kort som fylls på ska/kommer att användas.
Citera
2015-12-17, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sparvodling48
Aktiverades de igen?

Wifog borde förstå att kort som fylls på ska/kommer att användas.
ja,det va gjort på en halvtimme,när jag maila dem,,så kred för det,,men varför inaktivera från
början,när man har så mycket poäng??
Citera
2015-12-17, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gassarn1
ja,det va gjort på en halvtimme,när jag maila dem,,så kred för det,,men varför inaktivera från
början,när man har så mycket poäng??
gratis o aktivera till den sista dec,,sen kostar d 39 kr aktivera
Citera
2015-12-17, 23:22
Avslutad
Det har allt blivit lite jobbigt igen att titta på filmer och få poäng
Citera
2015-12-18, 20:07
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M1159
Det har allt blivit lite jobbigt igen att titta på filmer och få poäng

Ja, lättar det lite då och då så går det ju ändå, men det är ju inte en själv som användare som styr när man vill titta på reklam utan det får ske när det finns reklam att se...

provade igår att se reklam på mobilen via wifi, men det fungerade lika dåligt som på datorn...
Citera
2015-12-19, 09:48
Medlem
Att använda Wifog enbart för att titta på reklamtrailers gör att man belastar mobilnäten helt i onödan och försämrar för andra mobilkunder som använder nätet mer seriöst. Tänk på det när du sitter och jagar wifog-poäng.
Citera
2015-12-19, 12:16
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Att använda Wifog enbart för att titta på reklamtrailers gör att man belastar mobilnäten helt i onödan och försämrar för andra mobilkunder som använder nätet mer seriöst. Tänk på det när du sitter och jagar wifog-poäng.

Jaha, så om man lyssnar på spotify på mobilnätet så är det mer seriöst (det körs väl en massa kampanjer där det ingår osv...)

Sen förstår jag inte hur du menar, tittar man på reklam på wifogs nät så förlorar man poäng!!

nu råkar ju jag titta på reklamen via Telias mobilnät så just jag belastar ju mobilnätet, men det är ju inget jag bryr mig om, hittills så har jag alltid gjort av med min månadstilldelning i nätet oavsett (tack telia som nyligen dubblade tilldelningen), jag förutsätter att de har algoritmer i nätet för att fördela annars borde de sköta sitt jobb och ta fram sådana...

Anekdot: sist någon klagade på att man gjorde av med onödigt med bandbredd, var på Chalmers när jag laddade ner fred fish:s disketter från USA till den nya Amigadatorn hade alla varit sparsamma med bandbredd, hade kanske kapaciteten på internet kunnat ligga kvar på samma nivå som då

En diskett hade den svindlande kapaciteten 1,44 megabyte
Senast redigerad av Enydrion 2015-12-19 kl. 13:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in