• 1
  • 2
2011-11-18, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rhododendron
Tullen finns ju knappt kvar, ska mycket till om du ska bli tagen!

De gånger jag tagit tåget till köpenhamn över bron så har jag sett tullare som hoppar på i danmark och sen går igenom tåget med en hund som ska sniffa till sig droger och annat skit!

Dock så hade jag en målvakt som hade ryggsäcken så vi klarade oss fint. Tror inte jag hade klarat springa för jag var så borta på "möllehjul"(metadon)

Så båten är helt klart bättre, ha bara en polare som är ren och går 100meter före dig som du har mobilkontakt med så att han kan varna dig om nu någon fet tullare skulle stå där!

Målvakter är ett hedersvärt yrke
2015-02-16, 19:14
Medlem
Incognitons avatar
Hur ofta kör de med hundar/visitering? Alternativt, hur kan man undvika att bli bustad?

Tänkte om man ska ta en tur till Köpenhamn och tillbaka...

Små mängder, en femma kanske.
2015-02-18, 16:01
Medlem
Sm0okeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incogniton
Hur ofta kör de med hundar/visitering? Alternativt, hur kan man undvika att bli bustad?

Tänkte om man ska ta en tur till Köpenhamn och tillbaka...

Små mängder, en femma kanske.

Ingen kan svara på hur ofta dom kör med hund.
Det finns en del sätt sök och välj metod.

Var dock försiktig nu. Det sägs att dom trappat upp aktiviteten vid gränsen Malmö - dk efter terrordåden.
Plockar folk rätt slumpmässigt för koll samt hundar.
Notera att när dom letar knark vanligtvis är det inte alltid att hunden dom har med lärt sig natkotikasök.
2015-02-18, 16:55
Har blivit stoppad en gång när jag kom med bilen över bron från Köpenhamn, o de frågade bara om jag hade något att förtulla. Nä, vi har bara köpt lite öl sa jag o hissade ner bakrutan. De tittade in o sa åt mig att jag kunde köra vidare. Fast jag hade köpt magiska svampar i Christiania också.

Är du orolig på tåget, så göm haschet på tågets toalett, eller på bagagehyllan. Värsta som kan hända är att de tar det, men det kan inte knytas till dig. Men tänk på att tullen kan slå till på t.ex Malmö Central också.

Helsingör-Helsingborg har jag säkert åkt minst 150 ggr, både med bil o gående. Nu står där nästan aldrig nån tull längre i Helsingborg. O jag har aldrig blivit stoppad. Men min kompis blev en gång.

Det var rätt lustigt faktiskt, för vi hade varit i Hamburg. O min blonde o blåögde polare sa till mig; -Tror du de tar dig i tullen? Du ser ju lite utländsk ut, o visst, jag är svarthårig, har bruna ögon o ser lite turk-aktig ut. O vi kommer där med varsin bag. Eftersom detta var innan EU, o vi var ca 15 år, så hade vi bett kompisens föräldrar att möta oss i Helsingör, så att de kunde ta de ca 6 liter sprit vi köpt (man fick då bara ta in en liter). Hans pappa tog väskan med sprit o gick lite i förväg, o sen blir min polare stoppad o de vill kolla i hans väska. O så blir han så nervös så han börjar ropa;
-Pappa, pappa... Som redan har passerat tullen o går vidare. Men vänder sen om. Han var ju inte glad direkt! Men min väska struntade de i, fastän jag också stannade när de stoppade min kompis.

EDIT: En annan kul grej var när vi var 14 år, så var jag o en annan kompis i Helsingör o jag köpte en kvarting. Min kompis sa att det aldrig var nån tull vid Sundsbussarna, så vi tog de. Men så stod där tull i alla fall. Jag behöll lugnet, med min kvarting i jack-innerfickan. Men min kompis sa till en helt okänd som också gick av båten när han såg tulltjänstemännen;
-Hej! Kan du ta min väska genom tullen!
Senast redigerad av Mulla Krekar 2015-02-18 kl. 17:00.
2015-12-15, 01:34
Medlem
DrGrodas avatar
Tänkte åka med några polare och köpa på oss kanske 10 flak och 30 l sprit och vi alla är under 20 men vad är egentligen chansen att åka fast i biltullen? Om man ser svensk och oskyldig ut kanske med skjorta och komma under rusningstrafik!
2015-12-15, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Har blivit stoppad en gång när jag kom med bilen över bron från Köpenhamn, o de frågade bara om jag hade något att förtulla. Nä, vi har bara köpt lite öl sa jag o hissade ner bakrutan. De tittade in o sa åt mig att jag kunde köra vidare. Fast jag hade köpt magiska svampar i Christiania också.

Är du orolig på tåget, så göm haschet på tågets toalett, eller på bagagehyllan. Värsta som kan hända är att de tar det, men det kan inte knytas till dig. Men tänk på att tullen kan slå till på t.ex Malmö Central också.

Helsingör-Helsingborg har jag säkert åkt minst 150 ggr, både med bil o gående. Nu står där nästan aldrig nån tull längre i Helsingborg. O jag har aldrig blivit stoppad. Men min kompis blev en gång.

Det var rätt lustigt faktiskt, för vi hade varit i Hamburg. O min blonde o blåögde polare sa till mig; -Tror du de tar dig i tullen? Du ser ju lite utländsk ut, o visst, jag är svarthårig, har bruna ögon o ser lite turk-aktig ut. O vi kommer där med varsin bag. Eftersom detta var innan EU, o vi var ca 15 år, så hade vi bett kompisens föräldrar att möta oss i Helsingör, så att de kunde ta de ca 6 liter sprit vi köpt (man fick då bara ta in en liter). Hans pappa tog väskan med sprit o gick lite i förväg, o sen blir min polare stoppad o de vill kolla i hans väska. O så blir han så nervös så han börjar ropa;
-Pappa, pappa... Som redan har passerat tullen o går vidare. Men vänder sen om. Han var ju inte glad direkt! Men min väska struntade de i, fastän jag också stannade när de stoppade min kompis.

EDIT: En annan kul grej var när vi var 14 år, så var jag o en annan kompis i Helsingör o jag köpte en kvarting. Min kompis sa att det aldrig var nån tull vid Sundsbussarna, så vi tog de. Men så stod där tull i alla fall. Jag behöll lugnet, med min kvarting i jack-innerfickan. Men min kompis sa till en helt okänd som också gick av båten när han såg tulltjänstemännen;
-Hej! Kan du ta min väska genom tullen!

Jag har flera gånger hittat hash, heroin, svampar och annat gömt på toaletterna på Öresundståget som jag spolat ner. Antar att jag gjorde någon knarkare glad de dagarna men det bjuder jag på. Om man nu konsumerar något som smugglats i någon vidrig och äcklig muslims bajshål så fick man vad man förtjänar.
2015-12-15, 16:45
Moderator
Morfar-52s avatar
Inte ett ämne för drogakuten./låst
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in