2015-12-15, 15:29
Medlem
swimp78s avatar
Jag ser inte riktigt allmänintresset av att kontinuerligt rapportera om hur många vänner mördaren har på facebook. Jaha, förra veckan var det 110, denna vecka 105. Vad ska man med den infon till?
Citera
2015-12-15, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Besudlaren
Oj, minnet svek mig totalt där ser jag. Tack för rättelsen, du har helt rätt!
/B

Tänk om alla kunde hantera "rättelser" lika smidigt som dig på Flashback! Tack för att du tog upp det ändå, fick mig att kolla igenom det lite närmare då.

Tycker att det kan vara ett snyggt argument i rätten, om man tekniskt kan bevisa att mobilen inte lät (som KA påstår) har han ingen rimlig förklaring kvar till varför han skulle slita av byxorna. Då existerar det inte längre en "plötslig impuls att ha sex med henne bara för att byxorna är av". Utan då är det en planerad våldtäkt som han kom på redan innan/medan han ströp henne.
Citera
2015-12-15, 15:37
Medlem
5549s avatar
Så Kristoffer kommer berätta "allt" om förhöret hålls inför lyckta dörrar. Skitsnack, han kommer berätta precis det han redan berättat i förhör, och neka till samma saker han tidigare nekat till.
Citera
2015-12-15, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
vad hade Ida för mobil? enligt Kristoffer ska lurarna ha åkt ur , alltså kontakten och då ska mobilen ha fortsatt spela musik via högtalaren. en iPhone gör inte så här , den pausar musiken så vad använde hon?
Fast han nämner inte i vilken ände lurarna åkte ur, han kan ju mena att de åkte ur öronen och spelade hon då på ganska hög volym så kanske han stördes av detta.
Åandra sidan så faller hans historia om avklädningen ändå även om han menar detta, för om de bara åkt ur öronen så hade han ju lätt kunnat hitta mobilen genom att följa sladdarna eftersom hon inte hade trådlösa lurar, så med största sannolikhet så har de åkt ur mobilen som du är inne på.
Är det samma funktion att mobilen pausar även på äldre modeller av iphone?
Citera
2015-12-15, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokalen
Fast han nämner inte i vilken ände lurarna åkte ur, han kan ju mena att de åkte ur öronen och spelade hon då på ganska hög volym så kanske han stördes av detta.
Åandra sidan så faller hans historia om avklädningen ändå även om han menar detta, för om de bara åkt ur öronen så hade han ju lätt kunnat hitta mobilen genom att följa sladdarna eftersom hon inte hade trådlösa lurar, så med största sannolikhet så har de åkt ur mobilen som du är inne på.
Är det samma funktion att mobilen pausar även på äldre modeller av iphone?

Jag tänkte också det, men sedan nämner han att han bar hennes hörlurar i munnen när han släpade/släpat henne. Han trodde att det var hans egna, så dom var lösa från mobil och öron. Det fanns DNA på hörlurarna eftersom han hade haft dom i munnen.

Någon som har en äldre iphone som den kan kolla på? Jag har femman, och den pausar när lurarna ryker.
Citera
2015-12-15, 16:20
Medlem
Danieloss avatar
Trodde Kristoffer verkligen han skulle komma undan? Han hade med sig och använde sin mobil och lämnade en klockren DNA-signatur på offret. Det kan möjligen ge stöd för att han handlat på impuls. Om han planerat brottet borde han rimligen inte lämnat så tydliga spår!

Undrar vem det var som tipsade polisen?
Senast redigerad av Danielos 2015-12-15 kl. 16:21. Anledning: Tillägg
Citera
2015-12-15, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Så Kristoffer kommer berätta "allt" om förhöret hålls inför lyckta dörrar. Skitsnack, han kommer berätta precis det han redan berättat i förhör, och neka till samma saker han tidigare nekat till.

Förstår inte riktigt vad det är för något mer de hoppas få svar på heller. Efter att ha läst förhöret så är det ganska klart vad som hänt och han är solklart skyldig.
Citera
2015-12-15, 16:34
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Förstår inte riktigt vad det är för något mer de hoppas få svar på heller. Efter att ha läst förhöret så är det ganska klart vad som hänt och han är solklart skyldig.
Han kan berätta sanningen om:

- Vad hans motiv var när han tog sig till spåret.
- Hur han tog sig till brottsplatsen från huvudspåret.
- Varför han valde Ida och inte någon av dom han mötte innan.
- Varför han slet av Ida kläderna.
- Varför sperma påträffats i anus.
- Hur länge han befann sig vid kroppen.
- Hur många gånger han förgrep sig på kroppen.
- Varför han stoppade pinnar i hennes mun.

Alla punkter har han mer eller mindre ljugit om, det är min övertygelse.
Senast redigerad av 5549 2015-12-15 kl. 16:40.
Citera
2015-12-15, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zcapegoat
Aha. Dock fungerade länken fortfarande när hen skrivit sitt inlägg, så jag blev bara jätteförvirrad.

Har du bilden eller en fungerande länk?
Citera
2015-12-15, 16:57
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christella
Har du bilden eller en fungerande länk?
Har bilden, så jag kan ladda upp den på ett annat ställe när jag kommer hem här framåt kvällen.
Citera
2015-12-15, 17:08
Medlem
Maulcas avatar
https://brottsplatssverige.se/har-erkant-att-han-mordat-ida-idag-inleds-rattegangen/

Inte proffsigt av "Haparandaadvokaten" Marko Thukanen, att gå ut i media och tycka och tro om påföljd. En smula oprofessionellt för att vara en advokat.
Dessutom uttala sig om hur GM:s försvarsadvokat, Sofia Björksten som håller avsevärt högre klass ska lägga upp sitt försvar.
Citera
2015-12-15, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpie
Jag avråder.

Från bild-tittandet. Citatfunktionen fungerade inte.

Varför då? Tittade precis på den maskade bilden och den ser ju ändå ut att vara tagen på ganska nära avstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in