Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-12-15, 00:17
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Eftersom Clinton är kvinna lär vem det än blir försöka ta udden av henne genom att välja en kvinnlig vicepresident. Allt annat skulle förvåna mig.

Det måste i så fall bli en puckad kvinna från teaparty-rörelsen. Är Palin fortfarande het?
2015-12-15, 06:46
Medlem
MrMarios avatar
Nu fortsätter The Donald sin rusning i opinionen. Verkar onekligen som att även jänkarna håller på att vakna nu. De tycks trötta på köpta PK-politiker som inte agerar i Amerikanska folkets intressen.
2015-12-15, 06:52
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Det måste i så fall bli en puckad kvinna från teaparty-rörelsen. Är Palin fortfarande het?
Det finns nog fler kvinnor än Sarah Palin. Även om Carly Fiorina knappast är aktuell.
2015-12-15, 12:22
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
postat av rex144

det betyder inte att demokrater kommer vinna, Obama har varit så dålig att demokraterna är körda,
Trump hetsar och pressar andra konservativa att bli mer radikala, och det kommer bli troligen Bush igen

Seriöst? Trump ligger på över 40 % och Bush kring 3 %.

Man måste ju vara religiöst galen, vilket ju iofs Jeb är, om man tror att det kommer att vända.
2015-12-15, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Det finns nog fler kvinnor än Sarah Palin. Även om Carly Fiorina knappast är aktuell.

Kvinnor är lösningen på många problem, men inte som grupp inför de problem västvärlden står inför. Det är bara PK och fjäskigt att generalisera om att kvinnor med makt är fredligare än män. Kvinnor med makt, har makt för de gör det männen gör.

Det finns många bra välutbildade politiker i USA som inte är kvinnor eller svarta. Det är ett svenskt tänk att föredra alla möjliga kvalifikationer hos politiker, som inte har med kompetens att göra. Varför skulle det vara en fördel att favorisera en grupp?

Efter att Donald Trump visat vad han går för i det som kallas för "The Ultimate Job Interview", "the apprentice", är det väl självklart att jobbet går till den med bäst meriter? Om det är en kvinna eller neger så är det roligt att de blir vice presidenter, men bara om de har rätta meriterna.

Saken är ju den att USA har en president som ingen vågar kritisera i Europa för att han är svart. Så tokig är vår värld just nu.
2015-12-15, 12:25
Medlem
tuffkatts avatar
Någon som vet var man kan se kvällens debatt mellan Donald Trump och Ted Cruz?
2015-12-15, 12:26
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14
Trump är nog smartare, än vad många tror. Jag tycker han känns som en kariskmatisk vinnartyp. Är han inte en person, som påminner om Ronald Reagan?

Men Trump är definitivt en mycket mer oberoende kandidat, även detta är ju till hans fördel. Reagan hade många kvaliteer, men han var också och en handplockad kandidat av partitoppen. Trump är motsatsen, han är partitoppens värsta mardröm, bara det gör honom till den bästa kandidaten i mina ögon.
2015-12-15, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Någon som vet var man kan se kvällens debatt mellan Donald Trump och Ted Cruz?

Jag har sett flera debatter på CNN, och Fox news.
2015-12-15, 12:30
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

Sänder de dessa via nätet också?
2015-12-15, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Sänder de dessa via nätet också?

Jag får in Fox news och andra kanaler via nätet.
2015-12-15, 13:30
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

Hm, vilken tid börjar debatten? Har CNN på min tv, men kan ej hitta debatten i tablån.
Senast redigerad av tuffkatt 2015-12-15 kl. 13:33.
2015-12-15, 14:18
Medlem
Ninjor1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Kan du övertyga mig om varför Donald Trump skulle vara så bra som president? Ordet är fritt. Gör mig frälst!

Du har inte fått något svar ännu, för det finns nämligen inga argument.

En President måste nämligen ha förmågan att förhandla och bedriva diplomati, han måste m ao vara en politiker - Trump har ingendera förmågan, och skulle därmed göra ett förjävligt dåligt jobb.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in