Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-12-14, 20:59
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Eftersom Clinton är kvinna lär vem det än blir försöka ta udden av henne genom att välja en kvinnlig vicepresident. Allt annat skulle förvåna mig.

Antingen det eller en svart eller latino. Eller kanske bäst en kombination en svartjudisklatinokvinna.

Senast redigerad av freeriderXII 2015-12-14 kl. 21:11.
2015-12-14, 20:59
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuzzMeeks
Bra idë, Cruz måste ju inse att han är chanslös mot Clinton eller Sanders. Det bästa vore om de lite senare kunde komma samman och att Cruz underlåter sig att agera vice-president. Cruz kanske kan locka över lite latinos till Trump-sidan isåfall.
Cruz är inte chanslös mot Hillary, och definitivt inte mot Sanders. Cruz ligger 3 procentenheter bakom Hillary i en nyligen släppt opinionsundersökning där de två ställs mot varandra.

Cruz och Trump tillsammans kommer dock inte att ha svårt att dra väljare för att ro hem det republikanska primärvalet. Det de däremot skulle behöva för att ro hem presidentvalet är definitivt inget samarbete dem emellan, utan en mainstreamkandidat som kan attrahera kvinnor, högutbildade och latinos, och där passar nog Rubio i bäst. Att de avskyr varandra politiskt är sekundärt, maktmänniskor är vana att tugga i sig bajsmackor för att nå sina mål. Minns hur stackars McCain parades ihop med Sarah Palin för att väga upp för sin allt för mainstreamade kandidatur.
2015-12-14, 22:23
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Ny Monmouth-mätning:

Trump 41
Cruz 14
Rubio 10
Carson 9

Högsta siffran någonsin i en nationell opinionsmätning.

http://www.monmouth.edu/assets/0/32212254770/32212254991/32212254992/32212254994/32212254995/30064771087/af4c5edf-9cef-47bb-8440-a702be832156.pdf
Som väntat. Attack på muslimer går hem i det republikanske elektoratet. Och media gav honom massor med uppmärksamhet. Kritik i media tycks bara öka Trumps framgångar i opinonen.
2015-12-14, 22:35
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
godhetsaposteln skrev

Eftersom Clinton är kvinna lär vem det än blir försöka ta udden av henne genom att välja en kvinnlig vicepresident. Allt annat skulle förvåna mig.

John McCain och Sarah Palin, fungerade ju bra.
2015-12-14, 22:46
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Hogdal skrev

Cruz och Trump tillsammans kommer dock inte att ha svårt att dra väljare för att ro hem det republikanska primärvalet. Det de däremot skulle behöva för att ro hem presidentvalet är definitivt inget samarbete dem emellan, utan en mainstreamkandidat som kan attrahera kvinnor, högutbildade och latinos, och där passar nog Rubio i bäst.

Marco Rubio är GOP-etablissemangets favorit nu när Rubios mentor Jeb Bush faller i opinionsundersökningarna. Risken är ju stor att Donald Trump skulle förlora stöd om han närmade sig Rubio.
2015-12-14, 22:52
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Cruz och Trump tillsammans kommer dock inte att ha svårt att dra väljare för att ro hem det republikanska primärvalet. Det de däremot skulle behöva för att ro hem presidentvalet är definitivt inget samarbete dem emellan, utan en mainstreamkandidat som kan attrahera kvinnor, högutbildade och latinos, och där passar nog Rubio i bäst. Att de avskyr varandra politiskt är sekundärt, maktmänniskor är vana att tugga i sig bajsmackor för att nå sina mål. Minns hur stackars McCain parades ihop med Sarah Palin för att väga upp för sin allt för mainstreamade kandidatur.
Jag tror Trump riskerar sina egna väljare om han går ihop med Rubio. Däremot tror jag du har rätt att det behövs en centrist eller snarare någon med gravitas för att kompensera Trumps obestridliga karaktärsfel. Rand Paul är den perfekte kandidaten. Han har ägnat fyra år åt att bli acceptabel för etablissemanget. Han förstår sakfrågorna och kan dämpa Trumps mest yviga utspel.

Jag ser också att han tycks kampanja för vicepresidentposten. Så här twittrade han precis, tillsammans med en ad som ni får leta upp själva om ni är intresserade:

Unlike Ted Cruz & Marco Rubio, I will secure our border & protect Americans first! Retweet if you #StandWithRand

Han kritiserar alltså de två mest troliga vicepresidentkandidaterna men inte den trolige presidentkandidaten.
2015-12-14, 22:53
Medlem
Ukulele-Lelles avatar
Trump nu uppe i 40% sympatisörer i ny opinionsundersökning gällande hela USA.
http://thehill.com/blogs/ballot-box/263123-trump-hits-new-high-in-national-poll
2015-12-14, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BuzzMeeks
Trump säger sanningen om krigsinterventionisterna Hillary Clinton & Obama och deras utrikespolitik som dödat hundratusentals. Trump må ha sina brister men han är att föredra före Neo-cons som Jeb Bush och Mario Rubio och före bombvänstern med Clinton och Obama. Från tidigare idag om Hillary Clinton:

“She is the one that caused all this problem with her stupid policies,” Trump said on “Fox News Sunday.” “You look at what she did with Libya, what she did with Syria.”

“You look, she was truly, if not the, one of the worst secretary of States in the history of the country,” he added. “She talks about me being dangerous; she’s killed hundreds of thousands of people with her stupidity.”

“What do you mean, ‘hundreds of thousands?’” Wallace asked.

“She was secretary of State. Obama was president, the team,” Trump responded. “Two real geniuses.

http://www.zerohedge.com/news/2015-12-14/trump-slams-hillarys-stupid-policies-have-killed-hundreds-thousands

Trump är nog smartare, än vad många tror. Jag tycker han känns som en kariskmatisk vinnartyp. Är han inte en person, som påminner om Ronald Reagan?
2015-12-14, 23:04
Medlem
E.Merckxs avatar
Ha, ha Rand Pauls ad: https://www.youtube.com/watch?v=V7QmhP82DDg

Undra om han kommer att få lika mycket kritik som Donald Trump?
2015-12-14, 23:10
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Marco Rubio är GOP-etablissemangets favorit nu när Rubios mentor Jeb Bush faller i opinionsundersökningarna. Risken är ju stor att Donald Trump skulle förlora stöd om han närmade sig Rubio.
Jo det är en risk, men om hans stöd hos republikanska väljare håller i sig kan han kosta på sig lite tapp hos dem, till förmån för att kunna attrahera de grupper han är svagare hos dvs kvinnor och non-whites.
2015-12-14, 23:16
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Ha, ha Rand Pauls ad: https://www.youtube.com/watch?v=V7QmhP82DDg

Undra om han kommer att få lika mycket kritik som Donald Trump?
Den var rätt slagkraftig får man ge honom!

Men jag undrar om inte Rand och Donald har lite för stora skillnader emellan sig för att de skulle funka tillsammans? Jag tror helt enkelt de ogillar varandra så pass mycket att det inte skulle kunna överbryggas, även om de skulle kunna se fördelarna med det.

Rand är ju för övrigt inte en hälften så intressant kandidat som sin far. Det var Ron Paul som stod för den politiska nerven i GOP tidigare, nu är det Donald Trump. Undrar vad det säger om vår samtid...
2015-12-15, 00:08
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14
Trump är nog smartare, än vad många tror. Jag tycker han känns som en kariskmatisk vinnartyp. Är han inte en person, som påminner om Ronald Reagan?

Kan du övertyga mig om varför Donald Trump skulle vara så bra som president? Ordet är fritt. Gör mig frälst!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in