Citat:
Ursprungligen postat av
Hogdal
Cruz och Trump tillsammans kommer dock inte att ha svårt att dra väljare för att ro hem det republikanska primärvalet. Det de däremot skulle behöva för att ro hem presidentvalet är definitivt inget samarbete dem emellan, utan en mainstreamkandidat som kan attrahera kvinnor, högutbildade och latinos, och där passar nog Rubio i bäst. Att de avskyr varandra politiskt är sekundärt, maktmänniskor är vana att tugga i sig bajsmackor för att nå sina mål. Minns hur stackars McCain parades ihop med Sarah Palin för att väga upp för sin allt för mainstreamade kandidatur.
Jag tror Trump riskerar sina egna väljare om han går ihop med Rubio. Däremot tror jag du har rätt att det behövs en centrist eller snarare någon med
gravitas för att kompensera Trumps obestridliga karaktärsfel. Rand Paul är den perfekte kandidaten. Han har ägnat fyra år åt att bli acceptabel för etablissemanget. Han förstår sakfrågorna och kan dämpa Trumps mest yviga utspel.
Jag ser också att han tycks kampanja för vicepresidentposten. Så här twittrade han precis, tillsammans med en ad som ni får leta upp själva om ni är intresserade:
Unlike Ted Cruz & Marco Rubio, I will secure our border & protect Americans first! Retweet if you #StandWithRand
Han kritiserar alltså de två mest troliga vicepresidentkandidaterna men inte den trolige presidentkandidaten.