2015-12-15, 11:06
Medlem
Evangelions avatar
Det har talats mycket om att public services extrema vänsterbias skulle bero på hemmablindhet - det är en miljö där alla har likartade åsikter och det som i verkligheten är uppfattningar och problemformuleringar som är djupt ideologiska blir vad de tror är en neutral utgångspunkt.

Men betänk; Kakan Hermansson, Henrik Schyffert, Lena Thomsgård, Behrang Miri, Judith Kiros, Lena Sundström, Alexandra Pascalidou och nu Jan Helin. Hemmablindhet till trots måste man vara extremt jävla korkad om man tror att de här människorna inte har en oerhört tydlig vänsterradikal bias. Nu har jag inte någon övertro till PS-byråkraters kognitiva förmåga, men i någon mån tror jag det handlar om en markering.

Public Service är sedan länge en fredad adel, och det vet om det. Den kastrerade s.k. "borgerligheten" gjorde inte ett skit åt deras utsugande propagandaverksamhet, och elfenbenstornet är alltjämt ohotat. Alla kritiker (som tvingas finansiera skiten mind you!) avfärdas som "troll" och "näthatare" medan propagandisterna skrockar förnöjt och som gensvar på aversionen mot deras Stasiapparat rekryterar en ström av profilerade vänsterextremister. Det påminner om Rysslands systematiska kränkningar av suveräna nationers luftrum. Det är en odräglig maktdemonstration.
Senast redigerad av Evangelion 2015-12-15 kl. 11:17.
Citera
2015-12-15, 11:07
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Equinoxe
Nu åker TV:n ut och en uppsägning av TV-licens ska skickas iväg med omedelbar verkan. SVT skyr inga medel längre att dölja sina vänstervridna åsikter. Nu är de snarare vänsterextremister med självaste Stalin som den store ledaren.

Att du betalar tv-licens är fan fascinerande och intressant. Haft tv i många många år och inte betalat någon jävla tv-licens. Bättre senare än aldrig antar jag.
Citera
2015-12-15, 11:08
Medlem
X-ray-flares avatar
Nu när den absolut farligaste mannen för Sverige styr SVT måste det till en nationell namninsamling mot Janne arab och SVT.
Citera
Medlem
Aftonbladet har redan plockat bort Jannes namn, längst ner på hemsidan.

Så han har väl redan mer eller mindre slängt ner sina kontorssaker
i "flyttlådan". Det blir väl en lång semester nu fram till nya tjänsten
i april nästa år.
Citera
Medlem
De som bränt sitt namn i sin iver att uppnå 10 miljoner invånare kommer nu belönas med reträttposter i den mån det går. Jan Helin till SVT, Erik Ullenhag till nån ambassad (väntar på besked här), Mona Sahlin som nationell samordnare. det blir väl kanske några nya landshövdingar och styrelseledamöter av övriga personer i främsta ledet.

Det var alltså inte ren godhet som drev dem utan det var invånarantalet som skulle upp och över 10 miljoner. Det placerar Sverige i en annan kategori länder, större och mäktigare än de lilleputtnationer vi brukar jämföras med.

Stefan Löfvén säger just nu att vi behöver ett tillfälligt andrum. Jag siar dock att invandringen kommer hållas nere en längre tid framöver (fast jämförelsevis med andra länder fortsatt hög).

Nu kommer fokus ligga på klasskampen. Det betyder att socialdemokraterna och deras samarbetspartier kommer fortsätta stå på nyanländas sida men retoriken kommer ha ett tydligt klassperspektiv. Identititetspolitiken kommer att tonas ner, därför att splittring av prekariatet bara stärker högern.
Citera
2015-12-15, 11:10
Medlem
Arnoldt101s avatar
ännu en anledning till att inte betala licensavgiften med andra ord
Citera
2015-12-15, 11:11
Avslutad
Detta ligger HELT rätt i tiden, svensken skall brytas ned och slås i bojor, likt negern en gång gjorde.
Den svenska folksjälen skall tystas och detta för gott.
Så här ser makten ut och så här arbetar makten.
FI FAN.
Skrev det i en annan tråd att nu är den vite mannen den svarte mannens slav och så är det.
FI FAN.
Citera
2015-12-15, 11:17
Medlem
Arnoldt101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Helt jävla otroligt att ni förvånas. SVT har plockat folk från press i alla år och nu hämtar de in Helin som varit jävligt framgångsrik på AB. Helin ska utföra ett uppdrag, hans åsikter är inte relevanta eller tror ni att man kan hitta en kompetent person utan åsikter?
Jösses!

På vilket sätt är helin framgångsrik? Aftonbladet har tappat stora andelar i flera år i rad och gått back ett flertal gånger. Visserligen har gammelmedia haft det knaggligt rent allmänt men det är knappast så att Aftonbladet stuckit ut som någon motsats till de andra

http://www.svd.se/annonsraset-i-tidningarna-fortsatter_8420114

http://webcache.googleusercontent.com/search?
q=cache:http://www.resume.se/nyheter/media/2013/10/30/schibsted-kampar-i-motvind/

http://www.dn.se/ekonomi/halvering-for-svenska-schibsted/
Citera
2015-12-15, 11:18
Medlem
Equinoxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Att du betalar tv-licens är fan fascinerande och intressant. Haft tv i många många år och inte betalat någon jävla tv-licens. Bättre senare än aldrig antar jag.
Jag bor i en villa med stora fönster i en svensk villa-idyll. Det går inte dölja mitt TV-innehav då man t.o.m kan läsa texten på TV:n från trädgårdsgången. Målet är nu att enbart köra projektor med Netflix och div Play-kanaler. På övervåningen använder jag en 26" monitor tillsammans med mediaspelare.
Från början betalade jag naturligtvis inte men när Radiotjänsts Stasi-agenter plingade på hemma hos mig en kväll så hade jag svårt att neka. Hade det skett idag och med de knep man känner till så hade jag blåljugit att TV:n är en stor monitor utan TV-mottagare. Eftersom Radiotjänst inte får lov att gå in i bostaden även om jag bjuder in dem så har de svårt att motbevisa mig. Dessutom får de inte stalka mig genom fönstren på min tomt.
Men jag avundas alla som bor i lägenheter som lättare kan dölja sina innehav av TV-apparater med portkoder, porttelefoner och dörrögon.

Vi får väl hoppas att Schibstedt har en ledning som är rejält pengakåta och har sunt förnuft. Då kanske det blir en chefredaktör som har en annan mindre politiskt korrekt agenda. Är de dumma så anställer du ännu ett vänstertroll och kommer få se sin skitblaska förintas inifrån.
Senast redigerad av Equinoxe 2015-12-15 kl. 11:21.
Citera
2015-12-15, 11:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av telefonforsaljaren
Uppdrag Granskning läggs ner. Henrik Schyffert leder ett program om ekonomi och utveckling. Väldigt lustigt att AFA sympatisören Stjärne väljer ut en vit, medelålders man. Enbart vita på toppen som ska vara ansiktet utåt för mångkultur.

Det verkar inte otroligt, nej. Janne Josefsson är med säkerhet en nagel i ögat på många yngre inom SVT, själva inbegreppet av den gamle grävande journalisten med erfarenhet, envishet och hård pondus. Givetvis vill många få honom utmotad eller pensionerad.

Mymlan och Lady Dahmer värvas till ett nytt kvinnomagasin: "Uppror mot det patriarkala tyranniet över kvinnors och barns kroppar!"

Natalia Kazmierska, Isabelle Ståhl och Hanna Fahl får göra en serie i tjugo avsnitt om den svenska tjejpopens och tjej-hiphopens historia.

Allvarligt talat, Helin har mycket låg publicistisk trovärdighet. Undrar om SVT:s bunkergäng inser i hur hög grad de håller på att köra sitt varumärke i botten, under det senaste året och för framtiden?
Citera
2015-12-15, 11:20
Medlem
telefonforsaljarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Haha det statliga propagandaorganet försöker inte ens dölja sin agenda längre. Har du inte sagt upp din tv-licens än så är det ett ypperligt tillfälle att göra det nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Glöm för all del inte Behrang "Tintin" Miri som förutom sitt jobb med att indoktrinera landets telningar från Bollibompastudion även ingår i SVTs grupp för mångfaldsutveckling..

Det finns så många galningar som fått tillgång till public service. Glömde även Pascalidou och Täppas. Täppas som anklagade en lokaltidning för att vara nynazistisk när lokaltidningen tagit upp matkostnader för asylsökande.
Citera
2015-12-15, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evangelion
Det har talats mycket om att public services extrema vänsterbias beror på hemmablindhet - det är en miljö där alla har likartade åsikter och det som i verkligheten är uppfattningar och problemformuleringar som är djupt ideologiska blir vad de tror är en neutral utgångspunkt.

Men betänk; Kakan Hermansson, Henrik Schyffert, Lena Thomsgård, Behrang Miri, Judith Kiros, Lena Sundström, Alexandra Pascalidou och nu Jan Helin. Hemmablindhet till trots måste man vara extremt jävla korkad om man tror att de här människorna inte har en oerhört tydlig vänsterradikal bias. Nu har jag inte någon övertro till PS-byråkraters kognitiva förmåga, men i någon mån tror jag det handlar om en markering.

Public Service är sedan länge en fredad adel, och det vet om det. Den kastrerade s.k. "borgerligheten" gjorde inte ett skit åt deras utsugande propagandaverksamhet, och elfenbenstornet är alltjämt ohotat. Alla kritiker (som tvingas finansiera skiten mind you!) avfärdas som "troll" och "näthatare" medan propagandisterna skrockar förnöjt och som gensvar på aversionen mot deras Stasiapparat rekryterar en ström av profilerade vänsterextremister. Det påminner om Rysslands systematiska kränkningar av suveräna nationers luftrum. Det är en odräglig maktdemonstration.

Täppas och Pascalidou på ring p1 är ändå värst tycker jag och helt öppna med sin vänsterextremism och extrema SD hat. Skulle någon på SR och SVT komma ut som SDare skulle denna bli totalt utfryst.

Hur mycket bevis ska man behöva komma med för att skrota nuvarande public service och ta bort tvång i tv licens om man har tv?

Tycker bara namnen du radade upp är bevis nog. SVT är en rödgrön propagandakanal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in