2015-12-15, 10:12
Medlem
Citat:
Aftonbladets publisher och affärsområdeschefen för Schibsted Publishing Jan Helin blir ny programdirektör på Sveriges Television. Jan Helin tillträdde som chefredaktör och ansvarig utgivare för Aftonbladet 2008 och blev även vd för mediehuset 2012.

– Jag är så oerhört stolt och tacksam för att ha fått leda det team av medarbetare som är Aftonbladet. Vi har tillsammans gjort en resa med Aftonbladet som vi kommer att minnas resten av våra liv. I mitt uppdrag ingår att inse när det är dags att lämna över. Jag fick ett fantastiskt spännande erbjudande av SVT om att vara med och leda framtidens Public service i ett läge där jag vet att Aftonbladet nu står starkt med medarbetare som är redo att ta nästa steg, säger Jan Helin.

http://www.svd.se/aftonbladets-chefredaktor-till-svt/i/senaste

Public service-bolagens vänstervridning verkar bli alltmer uttalad. Vad kan vi vänta oss av detta? Får Janne Josefsson sparken nu? Intensifierad mångkulturpropaganda?
Citera
2015-12-15, 10:13
Bannlyst
fyfan vad vidrigt, nu kan han påverka ännu fler människor att "tänka rätt" än vad han kunde på aftonbladet. Det hela gör mig spyfärdig.
Citera
2015-12-15, 10:15
Medlem
telefonforsaljarens avatar
Uppdrag Granskning läggs ner. Henrik Schyffert leder ett program om ekonomi och utveckling. Väldigt lustigt att AFA sympatisören Stjärne väljer ut en vit, medelålders man. Enbart vita på toppen som ska vara ansiktet utåt för mångkultur.
Citera
2015-12-15, 10:20
Medlem
core_s avatar
Jag satte kaffet i vrångstrupen när jag såg SVTs nyhetsflash om detta.

Herreminje, det här lär inte sluta väl. Det är ju ändå ett väldigt brett register han får makt över (nyheter, sport, samhälle, dokumentär, barn och unga samt minoriteter)
Han kan med andra ord nå hela befolkningen med sin skit
Citera
Medlem
Vad exakt gör en programdirektör? Vad är dess arbetsuppgift?
Citera
Medlem
Jisses. Då antar jag att Lena Mellin tar över Aftonbladet.

Nu kan de utöka mångkulturvurmandet ännu mer i SVT. Skulle aldrig få för mig att betala TV-licens när dessa människor tillsätts! Janne Josefsson hade varit ett bättre val!
Citera
2015-12-15, 10:23
Medlem
CaptainKulings avatar
I SVT's uppdrag står det att "SVT skall vara opartiskt och sakligt". Jag börjar tro att ordet "opartiskt" har fått en ny innebörd i Svenska språket.
Citera
2015-12-15, 10:24
Medlem
Vem tar över på Aftonbladet?
Ryker Tomas Mattson från Expressen också?

hmmm, VDn för Schibsted Media Groups säger: -"[...], jag önskar honom stort lycka till i framtiden.
Vad jag vet betyder det typ: "dra åt helvete"
Senast redigerad av Sius 2015-12-15 kl. 10:28.
Citera
2015-12-15, 10:25
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainKuling
I SVT's uppdrag står det att "SVT skall vara opartiskt och sakligt". Jag börjar tro att ordet "opartiskt" har fått en ny innebörd i Svenska språket.
Det är en intressant värvning ur det perspektivet. Jag trodde nog själv att Jan Helin skulle anses vara för politisk för public service med tanke på krönikor, tal och föredrag han hållit tidigare. De hugger ju rätt snabbt på reportrar och programledare som tar ställning, menar jag.
Citera
2015-12-15, 10:28
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skyltpatrullen
Jisses. Då antar jag att Lena Mellin tar över Aftonbladet.

Nu kan de utöka mångkulturvurmandet ännu mer i SVT. Skulle aldrig få för mig att betala TV-licens när dessa människor tillsätts! Janne Josefsson hade varit ett bättre val!

Citat:
Ursprungligen postat av Sius
Vem tar över på Aftonbladet?
Ryker Tomas Mattson från Expressen också?

Sofia Olsson Olsén blir tf chefredaktör samt ansvarig utgivare och*Raoul Grantham tar över som VD

Säga vad man vill om Mellin, men jag tror inte att hon aspirerar eller ens är intresserad av den posten
Citera
2015-12-15, 10:29
Medlem
Equinoxes avatar
Nu åker TV:n ut och en uppsägning av TV-licens ska skickas iväg med omedelbar verkan. SVT skyr inga medel längre att dölja sina vänstervridna åsikter. Nu är de snarare vänsterextremister med självaste Stalin som den store ledaren.
Citera
2015-12-15, 10:29
Medlem
mullvadsgrekens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trattis
Vad exakt gör en programdirektör? Vad är dess arbetsuppgift?
"Programdirektörerna på SVT har ansvar för SVT:s programbudget på drygt tre miljarder kronor och beställer allt utbud till samtliga kanaler tjänster och plattformar. Jan Helin kommer att axla rollen tillsammans med Lena Glaser, i dag programdirektör för interaktivt utbud och plattformar på SVT."

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/aftonbladets-jan-helin-utses-till-svt-s-nya-programdirektor

När man inte trodde det kunde bli värre...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in