Citat:
Ursprungligen postat av Smockad
Du menar alltså att att den kristna kyrkan i högre utsträckning bör hjärntvätta sina anhängare så att alla får exakt samma uppfattning om tron? Får inte riktigt ihop det med ditt tidigare inlägg om att kristendomen och islam är dåliga för att de hjärntvättar sina anhängare.
---------------
Från lindells inlägg ( med icketroende modifikation ):
*Därför, allt vad ni vill att människorna skall göra er, det skall ni också göra dem.
*Döda därför era begär som hör jorden till: otukt, orenhet, lidelse, lusta, och girigheten.
*Klä er därför som utvalda, heliga och älskade, i innerlig barmhärtighet, godhet, ödmjukhet, mildhet och tålamod. Ha fördrag med varandra och förlåt varandra, om någon har något att förebrå en annan.
*Låt inget oanständigt tal komma över era läppar, tala bara det som är gott och blir till välsignelse där sådan behövs, så att det blir till glädje för dem som hör på.
*Lägg bort all bitterhet, häftighet och vrede, allt skrikande och smädande och all annan ondska. Var i stället goda och barmhärtiga mot varandra och förlåt varandra.
*Älska varandra uppriktigt. Avsky det onda, håll fast vid det goda. Var innerligt tillgivna varandra i broderlig kärlek. Överträffa varandra i ömsesidig hedersbevisning.
------------------
Jag hänvisade till dessa goda råd ( ovan ), de räcker alldeles utmärkt, tillsammans kan de inte feltolkas på något sätt. Visst skulle världen bli ett ganska trevligt ställe...
Och som jag skrev i mitt första inlägg:
"Men världen skulle vara en betydligt bättre plats om lite sunt förnuft fick råda istället..." Alltså, avskaffa religionerna och kyrkan...då blir ingen religiös hjärntvätt möjlig...
Och till lindell:
Förstår vad du menar nu... Lycka till med Jesus
God natt