2015-12-13, 16:10
Medlem
fernebos avatar
Kan bara instämma! Moderaternas omsvängning saknar all trovärdighet. Med lite tur går nästa val riktigt dåligt, varefter AKB & Co byts ut mot helt nya namn som inte stinker av Reinfeldts skit. Först därefter kan Moderaterna bygga upp nåt nytt.
2015-12-13, 17:08
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6E303062
Sant. De 3-4 tidigare moderatväljare jag har snackat med har dock sagt att de inte är intresserade av att gå tillbaka, just på grund av att man inte litar på att M inte svänger igen.

Personligen kan jag inte hävda att jag kommer att rösta SD för all framtid. Jag kan emellertid garantera att jag inte röstar M igen innan hela partitoppen och stora delar av fotfolket är permanent utbytta.

SD har som sagt de överlägset mest lojala väljnara, att det helt plötsligt skall brytas är bara önskedrömmande av motståndarna.
2015-12-13, 22:09
Medlem
S.Kandals avatar
Ursäkta offtopic men centern vad i helvete håller de på med!? Fattar inte folk vilken skruvad politik de har, att de kan ha 6-7% är för mig helt obegripligt.
Tomten som precis var med i Agenda proklamerar en politik som vore den från en annan planet. Det ska vara fri invandring, jobb lovas till den invandrade från dag ett. Det ska vara dubbla ersättningar vilket huxflux innebär att vederbörande hittar sin egen bostad. Lärarna behöver inte längre vara en behörig sådan, ett a och b-lag är helt ok.
Helt plötsligt säger även centerdåren "Om alla tog emot lika många invandrare som Hultsfreds kommun, ja då kan vi ta emot 800000" slut citat... och!?!?

Tippar att Centern kan bli ett litet draglok för sd framöver då övriga allianspartierna behöver förhålla sig till deras idiotier.
Senast redigerad av S.Kandal 2015-12-13 kl. 22:15.
2015-12-13, 22:22
Medlem
Sixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Ursäkta offtopic men centern vad i helvete håller de på med!? Fattar inte folk vilken skruvad politik de har, att de kan ha 6-7% är för mig helt obegripligt.
Tomten som precis var med i Agenda proklamerar en politik som vore den från en annan planet. Det ska vara fri invandring, jobb lovas till den invandrade från dag ett. Det ska vara dubbla ersättningar vilket huxflux innebär att vederbörande hittar sin egen bostad. Lärarna behöver inte längre vara en behörig sådan, ett a och b-lag är helt ok.
Helt plötsligt säger även centerdåren "Om alla tog emot lika många invandrare som Hultsfreds kommun, ja då kan vi ta emot 800000" slut citat... och!?!?

Tippar att Centern kan bli ett litet draglok för sd framöver då övriga allianspartierna behöver förhålla sig till deras idioter.

Det är väl alldeles utmärkt att Centern kör på med den taktiken? Om Centern lockar över alla massinvandringsförespråkare som finns i de övriga borgerliga partierna kommer framförallt Moderaterna kunna kötta på ordentligt med åtstramningar eftersom motståndet mot invandringsskärpningar inom partiet kommer minska. Om alla borgerliga globalistgalningar och kulturmarxister samlas i Centerpartiet kommer de bli omöjliga att samarbeta med i framtiden. Det tvingar framförallt Moderaterna i knät på SD om de vill kunna styra Sverige igen.

Låt Annie Lööf och Johanna Jönsson köra sitt invandrarrace. Om Centern blir borgerlighetens motsvarighet till Miljöpartiet kommer de blir omöjliga att ha att göra med inför nästa val. Det är bara bra om alla dårar samlas i ett och samma läger.
2015-12-13, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal

Tippar att Centern kan bli ett litet draglok för sd framöver då övriga allianspartierna behöver förhålla sig till deras idiotier.

Centern har blivit tokliberala och pissar egentligen på sina kärnväljare, d v s landsbyggdsbefolkningen. Jag har en känsla av att centern vill bli ett liberalt miljöparti för högerinriktade hipsters. Stureplanscentern drar till söder.....

Och ja, jag tror att Jimmie och kompani log i mjugg om de åsåg detta TV-program
2015-12-13, 22:31
Medlem
B. Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Ungefär hur stor andel av YouGovs svaranden är Flashbackrasister?
(som i gemensamt ärende eggar upp varandra på Flashback för att logga in och "rösta").
Vore ju högst relevant att veta för trovärdighetens skull.
Ungefär lika många som är expokommunister.
2015-12-13, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sixt
Det är väl alldeles utmärkt att Centern kör på med den taktiken? Om Centern lockar över alla massinvandringsförespråkare som finns i de övriga borgerliga partierna kommer framförallt Moderaterna kunna kötta på ordentligt med åtstramningar eftersom motståndet mot invandringsskärpningar inom partiet kommer minska. Om alla borgerliga globalistgalningar och kulturmarxister samlas i Centerpartiet kommer de bli omöjliga att samarbeta med i framtiden. Det tvingar framförallt Moderaterna i knät på SD om de vill kunna styra Sverige igen.

Låt Annie Lööf och Johanna Jönsson köra sitt invandrarrace. Om Centern blir borgerlighetens motsvarighet till Miljöpartiet kommer de blir omöjliga att ha att göra med inför nästa val. Det är bara bra om alla dårar samlas i ett och samma läger.

Jag tror dock centern felbedömt antalet invandringsliberala moderater. Ska vi gissa på att centern kommer att minska i OU kommande månader?
2015-12-14, 08:46
Medlem
Sentio borde komma idag eller? Kan man gissa 29% i den?
2015-12-14, 11:25
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajnal-linjen
Sentio borde komma idag eller? Kan man gissa 29% i den?

Nä, "bara" 26,8% faktiskt:

http://nyheteridag.se/all-time-high-for-sd-268-procent-i-nyheter-idagsentios-opinionsmatning/
Citat:
SVERIGE Sverigedemokraterna får sin högsta notering någonsin i den senaste opinionsmätningen från Nyheter Idag/Sentio. 26,8 procent av väljarna skulle rösta på partiet om det vore val idag. – Det är helt fantastiska siffror, säger SD:s gruppledare i riksdagen Mattias Karlsson till Nyheter Idag.

Samtidigt som SD fortsätter framåt i väljaropinionen backar såväl Socialdemokraterna som Moderaterna. 22 procent av väljarna skulle rösta på S-ledaren Stefan Löfven om det vore val idag, ett ras med nio procentenheter sedan valet förra hösten. Även moderatledaren Anna Kinberg Batra kämpar i motvind, endast 19,3 procent skulle rösta på hennes parti om det vore val idag, vilket är den sämsta noteringen för partiet i en Sentiomätning sedan 2008.

Under 20% för M. Svettigt för Batra minst sagt. Det blir väl att skylla på att det är en web-panel-undersökning och låtsas som att man inte är särskilt bekymrad.
2015-12-14, 11:31
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Ungefär hur stor andel av YouGovs svaranden är Flashbackrasister?
(som i gemensamt ärende eggar upp varandra på Flashback för att logga in och "rösta").
Vore ju högst relevant att veta för trovärdighetens skull.
Andra partier har ett precis lika högt intresse av att synas med höga opinionssiffror. Ser man till t.ex. F! så har dom vansinnigt många likes på Facebook men deras stöd i opinionen är mindre än antalet likes. Det är inte bara är att logga in och rösta, det ställs väldigt många frågor om arbeten och konsumtionsmönster innan det dyker upp frågor om politik.
2015-12-14, 11:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Nä, "bara" 26,8% faktiskt:

http://nyheteridag.se/all-time-high-for-sd-268-procent-i-nyheter-idagsentios-opinionsmatning/

Under 20% för M. Svettigt för Batra minst sagt. Det blir väl att skylla på att det är en web-panel-undersökning och låtsas som att man inte är särskilt bekymrad.

Det där är förra månadens Sentio.
2015-12-14, 11:40
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EternalGlory
Det där är förra månadens Sentio.

Det har du rätt i, jag ser det nu. My mistake. Då kanske vi får se en fortsatt uppgång när den nya kommer. Borde väl vara idag eller inom nån dag tycker man.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in