2015-12-11, 16:48
Medlem
VassleProteins avatar
Fy fan. Bra störd unge alltså.

Vad kan man ens göra med en sån unge? Sätta han på tunga droger? För jag tror verkligen inte att han själv kommer kunna kontrollera sin ilska på egen hand i framtiden. Sen ang skola, finns det verkligen skolor som kan hantera såna ungar nuförtiden? Alla skolor är väl infekterade av feminismen där man ska "låta ungen sköta skolan själv"-typ. Förr kunde man väl skicka iväg knasiga barn till någon sorts disciplin skola men sånt finns väl inte kvar?

Men en sak man kan göra är att man låtar aldrig kvinnor jobba med ungen igen, då han har en väldig dålig kvinnosyn och om han börjar fucka runt igen så kan en vuxen man kan skydda sig bättre än en kvinna.

Hoppas också att allt gick bra för fostret.
Citera
2015-12-11, 19:57
Medlem
Frixys avatar
De kallade eleven för "flickan" på nyheterna precis nu. Oväntat faktiskt.
Citera
2015-12-11, 20:34
Medlem
En tjej i lågstadiet har inte så mycket kraft i en spark. Ett foster är relativt starkt skyddat. Tror inte det är fara för missfall eller fosterskador.
Citera
2015-12-11, 21:41
Medlem
XxX-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Tror inte det blir en stor grej medialt även om fostret skulle bli allvarligt skadat eller dö.
Det är ju knappast lilla Anton/Alfons/Hugo som gjort detta i en friskola för svenska medelklassbarn. Antar invandrartät kommunalskola med små monster från valfritt MENA-land och föräldrar som rycker på axlarna och förklarar på knakig svenska att i deras kultur blir han vuxen/självständig vid 8 års ålder och får slå kvinnor som inte bär heltäckande.

Citat:
Ursprungligen postat av VassleProtein

Vad kan man ens göra med en sån unge? Sätta han på tunga droger? För jag tror verkligen inte att han själv kommer kunna kontrollera sin ilska på egen hand i framtiden. Sen ang skola, finns det verkligen skolor som kan hantera såna ungar nuförtiden? Alla skolor är väl infekterade av feminismen där man ska "låta ungen sköta skolan själv"-typ. Förr kunde man väl skicka iväg knasiga barn till någon sorts disciplin skola men sånt finns väl inte kvar?

Men en sak man kan göra är att man låtar aldrig kvinnor jobba med ungen igen, då han har en väldig dålig kvinnosyn och om han börjar fucka runt igen så kan en vuxen man kan skydda sig bättre än en kvinna.

Ni måste verkligen ha grymt bra koll. Hur kan ni veta kön och etnisk bakgrund hos detta barn?
Hörde dock att det rörde sig om en flicka och inte om en "han"...
Citera
2015-12-12, 01:47
Medlem
EvilGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgileSnark
En tjej i lågstadiet har inte så mycket kraft i en spark. Ett foster är relativt starkt skyddat. Tror inte det är fara för missfall eller fosterskador.

Hur vet du det? Hon kanske kan sparkas? Sen måste man fråga sig vad för sorts spark det var. Hälkick? Väldigt osannolikt, man har inte den kontrollen på sin motorik i lågstadieåldern. "Stämpling"?
Så kan vara fallet, då tror jag att det blir stor skada på barnet p.g.a kraften.
"Vevade" hon med benen? Väldig låg sannolikhet att träffa då.
o.s.v

En uppdatering om den gravida kvinnan och fostret hade varit väldigt välkommet.

Citat:
Ursprungligen postat av XxX-II
Ni måste verkligen ha grymt bra koll. Hur kan ni veta kön och etnisk bakgrund hos detta barn?
Hörde dock att det rörde sig om en flicka och inte om en "han"...

Dessa clowner sket ner sig. De som var så bombsäkra på allt och gör anspråk på att veta saker om etnicitet visste inte ens en sak, att det var en tjej. De begick ett karaktärssjälvmord och är hädanefter helt utom räckhåll för sin egna hederlighet som spolades ner i toaletten. Vilka quislingar.
Citera
2015-12-12, 04:01
Medlem
Citat:
Förstår inte hur du kan tro att sparkens kraft är det väsentliga i sammanhanget. Det är flickans agerande som skolan reagerar på.
Citera
2015-12-12, 07:17
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Tror inte det blir en stor grej medialt även om fostret skulle bli allvarligt skadat eller dö.
Det är ju knappast lilla Anton/Alfons/Hugo som gjort detta i en friskola för svenska medelklassbarn. Antar invandrartät kommunalskola med små monster från valfritt MENA-land och föräldrar som rycker på axlarna och förklarar på knakig svenska att i deras kultur blir han vuxen/självständig vid 8 års ålder och får slå kvinnor som inte bär heltäckande.
Jag tror inte att det nödvändigtvis måste vara ett mörkerbarn som begått detta brott, kommer väl ihåg ett svenskt dampbarn när jag gick på lågstadiet som slog både lärare och elever med diverse tillhyggen.

Citat:
Ursprungligen postat av VassleProtein

Vet inte hur lättvindiga läkare i Sverige är med tunga preparat till unga. Troligtvis kommer han(/hon?) tilldelas en personlig assistent som hänger på hack i häl.

Det mest effektiva hade nog dock varit ett kok stryk, inte för att jag brukar förespråka barnaga utan jag tror att vissa barn bara förstår sig på fysiska repressalier.
Citera
2015-12-12, 08:43
Medlem
Det har blivit stökigare på många skolor under de senaste åren.
Samtidigt har lärare förlorat sin makt.
Resultatet är att få vill arbeta med stökiga klasser. De sjukskriver sig, slutar, byter skola...ofta är de anställda på visstid med dålig lön och vad motiverar dig då att kämpa för mycket med att klassen ska återfå balans.

Eleverna blir mer stökiga och i slutändan lär de sig mindre och kanske får betyg som är lite förskönade.

Enda lösningen är att lärare får tillbaka rätten att vara stränga och bättre anställningsvillkor.
Kommer du sent, är stökig etc så får du inte vara kvar i klassrummet. Många skolor delar ut hörselkåpor idag!!! Att bära i klassrummet alltså.

Jag tyckte om stränga lärare när jag gick i skolan. Tack vare dem kunde jag lära mig något pga studiero.
Citera
2015-12-12, 09:32
Medlem
McHammereds avatar
Jag är inte förvånad, lärare är sandsäckar idag och ledningen rycker på axlarna.
Min sambo fick sjukskriva sig tidigare än planerat (också gravid) då hon var rädd för exakt samma scenario.

Föräldrarna (och ledningen) gör inte sina jobb. Inte konstigt att 3/4 lärare lägger av.
Senast redigerad av McHammered 2015-12-12 kl. 09:36.
Citera
2015-12-12, 10:24
Medlem
Det är inte ovanligt att klasser går lärarlösa en tid efter att x antal vikarier har slutat efter några veckor.

Vakna Sverige och förstå att lärarna behöver stöd. Det lär bli värre kommande tid.

För att en elev ska bli avstängd krävs det att den har agerat extremt. De borde få gå hem på dagen efter stök, mobbing etc så kanske föräldrar började hjälpa till med uppfostran (är själv förälder och orolig för skolan)
Citera
2015-12-12, 11:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Tyckte det var rätt spektakulärt att en möjlig lösning är att flytta eleven till en annan skola.

Typ vi har en bomb som tickar.... Ah jag vet vi lämnar den till grannen! Bra idé!

Du tror seriöst att, efter att det klart och tydligt framgår i artikeln att eleven kommer flyttas till en skola där h*n kommer att få professionell hjälp, att de bara kommer skicka hen till en random skola i en annan del av staden?
Citera
2015-12-12, 23:26
Medlem
Citat:

Var inte så säker på det... 0:35 och framåt. https://www.youtube.com/watch?v=STwk4z257iU
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in