2015-12-11, 18:03
Medlem
Det är ju ingen som eg fattar vad de menar med "Gud", "bevis" eller "existens", så varför denna eviga debatt?

Dessutom kan ingen heller uttala sig om den relativa skillnaden mellan begrepps subjektiva innebörd hos olika debattörer, eftersom jag antar ingen här hoppat in i nån annans huvud och testat att se världen och begreppen från en annan hjärna. Så blir ju dubbelt meningslöst att diskutera då. Ingen som reagerat över detta eller?

Tycker ni detta e en grinig inställning eller - att "det inte leder till nån meningsfull slutsats"? Säg mig då vad en meningsfull slutsats hade haft för innebörd eller relevans över huvud taget som inte lika gärna kan uttryckas baklänges eller ersättas av sina motsatser, och med lika stor meningsfullhet argumenteras funka bra!
Citera
2015-12-11, 18:11
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borderline123
Det är ju ingen som eg fattar vad de menar med "Gud", "bevis" eller "existens",

Citat:
så varför denna eviga debatt?

P.g.a. att en del pådyvlande teister gärna vill ge sin tro pseudo-legitimitet med förvanskat vetenskap och förvanskat filosofi (och ifta semantisk akrobatik).

Citat:
Dessutom kan ingen heller uttala sig om den relativa skillnaden mellan begrepps subjektiva innebörd hos olika debattörer, eftersom jag antar ingen här hoppat in i nån annans huvud och testat att se världen och begreppen från en annan hjärna. Så blir ju dubbelt meningslöst att diskutera då. Ingen som reagerat över detta eller?

Text-granskning och -kritik behöver inte att man "hoppar in i nåns huvud" för att fungera.

Citat:
Tycker ni detta e en grinig inställning eller - att "det inte leder till nån meningsfull slutsats"? Säg mig då vad en meningsfull slutsats hade haft för innebörd eller relevans över huvud taget som inte lika gärna kan uttryckas baklänges eller ersättas av sina motsatser, och med lika stor meningsfullhet argumenteras funka bra!

Med en så virrig hållning till debatt, vad gör DU här?
Citera
2015-12-11, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Nej, det tänker jag inte, eftersom det är en falsk jämförelse med guds existens.
Nej, du har inte bevisat någonting.

Vi jämför inte. Jag vill bara ha svar från dig att du kan bevisa att din mamma är din biologiska mamma och hur du kan bevisa det.
Citera
2015-12-11, 18:40
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Du är inte bara löjlig utan en idiot också. Kan du ge mig ett enda exempel på att du kan bevisa att din mamma är din biologiska mamma?

Fortfarande en falsk analogi i trådämnes-sammanhang.

*

Lär dig elementär akademisk logik.
Citera
2015-12-11, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Ett bevis kan ju vara olika starkt. Man kan ha många bevis för samma sak. Så jag förstår inte poängen med ditt tjat om mammor?
Jag kan inte bevisa något till absolut 100%.
När kommer bevisen för Gud??

Återigen, kan man bevisa nåt till 90%? Om du svarar jakande på det, så är det inte bevis. Hur i hela fridens namn kan det existera svaga och starka bevis? Bevis är bevis. Vi kan inte ha svagt fakta och starkt fakta, svag sanning och stark sanning, svagt bevis eller starkt bevis. Det är antingen eller.
Citera
2015-12-11, 18:43
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Vi jämför inte. Jag vill bara ha svar från dig att du kan bevisa att din mamma är din biologiska mamma och hur du kan bevisa det.

Om det inte ens är ett försök på analogiserande, vad har det då på tråden att göra?

(Det finns säkert nått forum, där du relevant kan diskutera släktsforskning).
Citera
2015-12-11, 18:45
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Återigen, kan man bevisa nåt till 90%?

Ja.

Citat:
Om du svarar jakande på det, så är det inte bevis.

Nej, inte i ett "absolut" system. Sen är det upp till dig först att validera absoluta systemers logiska, metafysiska och epistemiska legitimitet.
Citera
2015-12-11, 18:50
Medlem
Citat:
Sir.|55660556]Du väljer alltså att föra ett definitionskrig omkring ordet "bevis", istället för att diskutera sakfrågan?
Ett barn kan förstå skillnaden mellan ett matematiskt/logiskt slutgiltigt "absolut bevis" och bevis för ting som existerar.
Du har inte presenterat ett enda bevis för att någon Gud existerar. Det du har gjort är att upprepa logiska felslut som är så dumma att man kiknar av skratt.

HAHAH, ni förstår verkligen inte vad bevis är för nåt, trots att ni ihärdigt söker på nätet och wwikipedia. Jag ska förklara för er tids nog men ska se hur mycket ni förstår av det jag skriver först.

Citat:
Din oärliga jävla nolla. Du har suttit och upprepat samma analogi ett hundratal gånger nu, trots att du rimligtvis måste veta i detalj varför den är falsk vid det här laget.

Nolla är du själv. Jag har upprepat min fråga eftersom jag inte har fått svar på frågan. Så kan du bevisa för mig din egen ålder?

Citat:
Nej. Det du försöker "få klart för oss" är att man inte kan presentera "absoluta bevis" när det kommer till existens-frågor (vilket ALLA redan vet). Det har du försökt påvisa genom att argumentera emot en halmgubbe med hjälp av en falsk analogi som inte ens berör en existensfråga.

Existerar det absoluta bevis och icke-absoluta bevis? Kan man ha absolut sanning och icke-absolut sanning? Vad är skillnaden? HAHA du använder och omdefinierar begrepp som du saknar förståelse för.

Citat:
Det är du som inte ens har grundläggande kunskaper i det svenska språket. Så gott som vartenda ord som är av betydelse för diskussionen, har du hittat på en egen definition av.

Vilka ord? Ditt svenska språk är verkligen under all kritik men det beror nog inte helt och hållet på språket utan det beror på brist i ditt logiska tänkande. Vad är skillnaden mellan absolut bevis och icke-absolut bevis? Förklara det för mig.

Citat:
Haha, du måste ju bara vara sinnessjuk. Alla vet redan vad ett bevis är. Och alla vet redan att det inte talas om "absoluta bevis" utan snarare "belägg", eftersom absoluta bevis endast går att uppnå inom matematik.

Alla vet inte vad bevis är. Ni är ett gott exempel på det! Sinnessjuk är du själv. Ja, grattis! Matematik är en av metoderna som man kan bevisa nåt med men det finns andra metoder. För din kännedom så existerar det inget som heter absolut bevis och icke-absolut bevis. Bevis är bevis. Belägg och bevis inte synonymer och inte samma ord. jag ser att du verkligen försöker att förstå genom att söka på mer info om vad bevis är men du skrapar bara på ytan. Återigen, belägg och bevis är inte samma sak. Ni frågar efter bevis för Guds allsmäktighet och jag har gett er och är beredd att ge er ännu mer bevis bara när ni har gett mig bevis på att er respektive mammor är era biologiska vet jag också hur mycket ni förstår er på vad bevis är.

Citat:
Men du för ju såklart hellre ett meningslöst definitionskrig omkring ordet "bevis" än att diskutera sakfrågan.

Det är helt avgörande för diskussionen att ni förstår vad ordet bevis betyder för att föra diskussionen vidare.
Citera
2015-12-11, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rorbasson
Gud Finns lika mycket som Pippi Långstrump och tomten......eller hur?

Drick din absolut vodka du.
Citera
2015-12-11, 18:54
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
HAHAH, ni förstår verkligen inte vad bevis är för nåt,

Jodå, men du förstår inte svaren eftersom du är nästen nollställd vad angår båda vetenskaplig och filosofisk kunskap och kompetens.
Citera
2015-12-11, 20:16
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Det får du inte. Falska analogier är irrelevanta. Bevisa guds existens, tack.
Citera
2015-12-11, 23:02
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Du är inte bara löjlig utan en idiot också. Kan du ge mig ett enda exempel på att du kan bevisa att din mamma är din biologiska mamma? DNA? Hur vet du att de som utför DNA-testet inte ljuger för dig?

Jag vet hur maskinen fungerar och utför testet själv, finns inte det minsta tvivel. Förstår fortfarande inte på varför du maler på om samma skit om folks morsor och när vi kommer med argument fortsätter du fråga, så löjligt det kan bli. Jag frågade hur du ser på ordet "DNA-bevis" eftersom det är ett riktigt ord och klassas som ett "bevis". Varför jag skulle vara idioten här är väldigt svårt o se.

Du verkar tro att tråden handlar om att vi ska bevisa vem våran mamma är. Att du inte begriper hur löjligt det blir är faktiskt lite skrämmande. Du kan ju ta en funderar kring varför alla här tycker en sak och du en annan. Kan det verkligen vara så att alla vi andra har helt fel och är dumma i huvet och du har rätt?
Senast redigerad av Lothbrok 2015-12-11 kl. 23:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in