2015-12-11, 05:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Jo, samma här. Visst lockar det att känna sig bra igen. Men frågan är om det är värt det...

Kommer nog inte få det utskrivet på legal väg och jag har ingen större lust (eller ekonomi för den delen) för att hålla på och beställa på nätet.

Om du inte har ekonomin ska du inte knarka heller.
Citera
2015-12-11, 05:04
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LysergicZero
Om du inte har ekonomin ska du inte knarka heller.
Det är lite så jag tänker. Även om Lyrica väl av de flesta ses som en medicin.

Edit: vill bara tillägga att jag aldrig brukat narkotika i hela mitt liv, aldrig ens tagit en sömntablett, så det var för mitt psykiska mående som jag tänkt använda Lyra.
Senast redigerad av gato12 2015-12-11 kl. 05:06.
Citera
2015-12-11, 05:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Det är lite så jag tänker. Även om Lyrica väl av de flesta ses som en medicin.

Citerar
Hur kan du se detta som medicin?
Citat:
Vill avråda folk att börja äta detta, även om läkaren säger att det är en bra medicin mot t ex ångest. Jag åt i 8 månader, slutade, mådde skit vilket man kan förvänta sig.

Men det som är riktigt illa är att synen på mitt ena öga blev nedsatt under ATn och över ett år senare fortfarande är dålig! Fy fan, ångrar att jag började med rävgiftet.

TA INTE SKITEN!
Citera
2015-12-11, 05:07
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Citerar
Mjoo, det är det som gör mig tveksam. Minst sagt. Och min läkare vill inte skriva ut den.

Även om jag inte tror att den verkar likadant på alla. Och alla missbrukar inte sin medicin.

Dock är det samtidigt jobbigt att alltid må dåligt. Varje dag och varje natt. Och vara hänvisad till mediciner som inte fungerar.
Citera
2015-12-11, 08:57
Medlem
KringExs avatar
Hur mkt boostar egentligen kaffe? och ger det snabbare påslag?
Citera
2015-12-11, 10:32
Medlem
KringExs avatar
Btw, boostar Iktorivil Lyrica något eller sabbar det ruset?
Citera
2015-12-11, 10:37
Medlem
adamrs avatar
Citat:
Citerar

Dock är Lyrica fortfarande medicin, oavsett om den har svåra biverkningar m.m!
Citera
2015-12-11, 11:09
Medlem
eddiepeddies avatar
Jag började med Lyrica i måndags. Tar 75 - 150mg på morgonen och 75mg på kvällen.
Tar också 4mg buprenorfin varje morgon (oftast).
Har märkt att när jag äter benzo så får jag knappt nån effekt. Åt 16st "blåa" igår (Ksalol) men blev inte flöddrad som jag brukar bli. Sen har dom blåa varit väldigt dåliga sista 2 veckorna.
Åt 6st för 3veckor sen ungefär direkt efter attt ha snortat 4mg Bup. Blev flöddrad då som det ska bli.
Men nu känns det som Lyrican "dominerar" allt annat.
Ska till läkaren idag och få mina Temesta 1mg utskrivna. Läst nån stans att Lyrican kan ge dom en liten "kick", starkare effekt. Eller?
Citera
2015-12-11, 11:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av adamr
Dock är Lyrica fortfarande medicin, oavsett om den har svåra biverkningar m.m!

Nej. Folk tar det i rus syfte, det är knark.
Citera
2015-12-11, 11:53
Medlem
Citat:
Nej. Folk tar det i rus syfte, det är knark.
Inte jag, åt medicinen som jag skulle i flera år (3-4) och utsättningssymtomen var extrema så pass att självmord stod på tapeten. Fyfan för den. Tar den bara någongång ibland för att boosta andra droger som Oxycontin med mera som jag får ut istället som HJÄLPER skitbra mot smärtorna (samt ganska skönt att ta 70-100mg)
Citera
2015-12-11, 11:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dicevy
Inte jag, åt medicinen som jag skulle i flera år (3-4) och utsättningssymtomen var extrema så pass att självmord stod på tapeten. Fyfan för den. Tar den bara någongång ibland för att boosta andra droger som Oxycontin med mera som jag får ut istället som HJÄLPER skitbra mot smärtorna (samt ganska skönt att ta 70-100mg)

l0l
knark knark knark knark
Citera
2015-12-11, 12:15
Medlem
Citat:
l0l
knark knark knark knark
Sant, men det är fan lättare att ta sig ut, även om ett opiatberoende är jobbigt vilket jag har ofc efter 2 års bruk, men sanningen är att jag följer nästan alltid hur jag ska ta det och missbrukar inte ofta förutom vid motgångar när depressionen är extrem. Har ett opererat knä som gör jävligt ont och har även brännskador (tredje gradens) som dödade mina nerver som aldrig läks... 5 år sedan och fortfarande extrem smärta. Men visst, se ned på mig om du vill vilket jag givetvis inte bryr mig om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in