2015-12-10, 15:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Under händelseförlopp (27 min ) hade han tagit på sig och tagit av sig handskar 4 gånger.
I visa momenten var han väldigt nog för att inte lämna spår men i andra momenter var han reellt generös och lämnade massor av spår.
Om man har fungerande hjärna borde man uppfatta att det inte kan vara samma person, som uttförde alla dem momenter.
Men det verkar att Temide är blind och döv.
Då tar vi det igen då - eftersom jag redan innan dementerat ditt påstående.
1. Handskar på i inledande skede fram till och med snara runt halsen och tejpning.
2. Tar dem av sig och avsätter blod. Högst troligt kastade på golvet för att äcklet ska peta på sig själv.
3. Plockar upp dem och sätter på sig handskarna igen i efterförlopp.
2015-12-10, 15:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det intressanta är överklagandeskriften som inte heller uppfattat det mest elementära i vad som är bevisningen i saken. Mitt tips är att om man vill ändra på en dom, så måste man angripa det som man vill att hovrätten ändrar på i tingsrättens dom, och motivera varför.
Kan inte sägas tydligare. Annars blir det enbart samma svammel igen - samma utsvävande i oväsentligheter, samma felaktiga fokus.

Edit:
Det är inte via frånvaron av DNA han fälls - det är via närvaron av DNA (sort, antal, placering).
Den enda gång frånvaro av DNA är intressant öht i detta brottsfall är följande:
Det har inte återfunnits DNA från nån annan person förutom IBs på trosorna - ett komplement, en inidicie som också pekar på NB.
Senast redigerad av develi 2015-12-10 kl. 15:28.
2015-12-10, 15:39
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, du är fokuserad på hjälmen på huvudet.. Jag undrar bara hur resten av scenariet ser ut då han släpat in henne i ladan?
Alltså jag menar:
- vad händer strax innanför den öppna porten?
- hur ser det ut sen i mjölkrummet?
- vad är anledningen till överfallet?
Gm lägger snaran runt halsen och drar till och drar henne i snaran in i en bil med ett inplastat baksäte. När han för in henne i bilen kommer två droppar blod från munnen ut genom hjälmen och hamnar på plasten. När han ser att hon är medvetslös vänder han kroppen på rygg för att hindra mer blod att droppa ut och då kommer baksidan av hennes jacka på den ena droppen blod.

Han kör bort bilen, förmodligen till andra sidan ladan, där han hämtar tejprullen. Han lyfter huvudet i snaran och lindar slarvigt silvertejp flera varv runt hennes huvud för att inte mer blod ska komma ut och eventuellt hamna på bilens inredning. Sedan går han tillbaka med tejpen. Antagligen har han haft arbetshandskar på sig sedan han överföll henne. När han i något skede drar upp hennes tröja och blottar hennes bröst, samt drar ner hennes byxor och trosor så nuddar byxans bakdels avigsida den andra blodfläcken. Detta sker på plasten, antagligen redan medan kroppen ligger i bilen, eftersom inget blod hamnade på byxans utsida. Sedan gör han vad han vill och hinner innan kroppen lyfts in i byssjan och släpas i plasten fram till skåpet.

Spåren i ladan är alla utom handsken och tejprullen suspekta enligt min mening. Att hennes hårstrå har fästs vått på kakel och att en vän till familjen hittade ett örhänge där inget hade legat två dagar innan - direkt efter att avspärrningen av ladan hävts - säger mig att inga av blodspåren eller DNA spåren i ladan är att lita på.
Senast redigerad av iesho 2015-12-10 kl. 15:42.
2015-12-10, 16:07
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Får inte hoppas du var seriös med det där.

Det beror på vad du menar med seriös. Jag skriver klart och tydligt att det är spekulationer.

Citat:
Ursprungligen postat av henkess
isa blev strypt och hittades med en snara runt halsen som du verkar ha missat. Och för att stoppa en blödning så behövde han knappast använda så mycket silvertejp. Han var intresserade av tejpade småflickor dessutom. Lisa hittades delvis avklädd varför skulle han ha gjort det och satt på Lisa en snara runt halsen. Om det gått till så som du beskriver så är det besynnerligt att han inte berättar "sanningen". För oss övriga med hjärnan i behåll så är det ett solklart sexuellt motiv. Innan du trollar fram löjliga hypoteser så ska du åtminstone börja i andra änden och försöka motbevisa bevisningen som finns.

Om du läst mitt tidigare inlägg där jag dryftar ett par saker med LOE2 så ser du att jag tagit upp snaran. Den nämns dessutom i inlägget.

Att du påstår att du har en hjärna för att understryka din argumentation känns överflödigt. Alla har en hjärna. Utan den så dör vi. Vissa av oss försöker använda den och inte bara låta andra avnvända den och köpa det andra presenterar för oss. Att mitt resonemang för in ett annat händelseförlopp är inte att motbevisa bevisen utan det är just att föra in dem i ett annat sammanhang. Förstår du skillnaden? Om du försöker använda din hjärna lite så kanske du förstår det. Du behöver inte gilla det men det underlättar ju i diskussionen om man förstår vad den man kritiserar skriver.
2015-12-10, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Jag menar hängningsrummet. Framförallt Lisas hår där.

Silvertejpen spekulerar jag i att det kan vara ett resultat av panik när hjälm tas av och han ser blod. Vanans eller rutinens makt i hur man fixar läckande prylar. Ett par varv silvertejp så fixar det sig. Att snaran råkar hamna upp och hår hängande ner kan vara för han gör det bakifrån då hon befinner sig i sittande position med huvudet i framåtlutat läge. Rena spekulationer men inga fantasi scenarion heller.

Fast gör det en mördare något om offret blöder?

En sadist?

Han kan väl torka upp allt blod och bränna det med kläder och övrigt när han är klar?

Här förutses han tänka mer på städjobb än övergrepp under själva övergreppet.

Det tror jag inte förövare gör.

Tejpen verkar vara mest attribut.

Möjligen kan en ovan mördare var rädd för att hon ska höras och tejpar mun som sen blir näsa o bit av öga också...

Fast det är konstigt hur som.

Uppfattas kanske som mer västerländskt om tejp finns med.

Ett rent strypmord utan sexinslag skulle kanske av deflesta uppfattas som avrättning istället för mord.

Vem avrättar 17 åriga flickor?

Då ser man hur mycket som förändras med lite tejp och nerdragna byxor som attribut.
2015-12-10, 16:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Gm lägger snaran runt halsen och drar till och drar henne i snaran in i en bil med ett inplastat baksäte. När han för in henne i bilen kommer två droppar blod från munnen ut genom hjälmen och hamnar på plasten. När han ser att hon är medvetslös vänder han kroppen på rygg för att hindra mer blod att droppa ut och då kommer baksidan av hennes jacka på den ena droppen blod.

Han kör bort bilen, förmodligen till andra sidan ladan, där han hämtar tejprullen. Han lyfter huvudet i snaran och lindar slarvigt silvertejp flera varv runt hennes huvud för att inte mer blod ska komma ut och eventuellt hamna på bilens inredning. Sedan går han tillbaka med tejpen. Antagligen har han haft arbetshandskar på sig sedan han överföll henne. När han i något skede drar upp hennes tröja och blottar hennes bröst, samt drar ner hennes byxor och trosor så nuddar byxans bakdels avigsida den andra blodfläcken. Detta sker på plasten, antagligen redan medan kroppen ligger i bilen, eftersom inget blod hamnade på byxans utsida. Sedan gör han vad han vill och hinner innan kroppen lyfts in i byssjan och släpas i plasten fram till skåpet.

Spåren i ladan är alla utom handsken och tejprullen suspekta enligt min mening. Att hennes hårstrå har fästs vått på kakel och att en vän till familjen hittade ett örhänge där inget hade legat två dagar innan - direkt efter att avspärrningen av ladan hävts - säger mig att inga av blodspåren eller DNA spåren i ladan är att lita på.

Vad spelar det för roll vad du tror?
Tingsrätten och även hovrätten kommer att gå på det som finns i utredningen. Där finns riktiga bevis som bygger på vad erfarna yrkesmän och personer som har detta som sitt arbete har kommit fram till. Det räcker inte bara att ha livlig fantasi och plocka fram saker kan ha gått till si eller så i en utredning som du gör. Då krävs det att hela händelseförloppet kan bestyrkas med ordentliga bevis och vittnesmål. Du har inget fullständigt scenario du kan styrka ditt resonemang på. Skulle du vara utredare eller åklagare så skulle ju inte ett enda brott att gå till åtal. Brist på bindande bevis skulle det stå i alla domar. Vad har du för bevis på att hennes hårstrå har "fästs" vått på kaklet ? Jag tycker det ser ut som ett ställe där ett hårstrå mycket väl skulle kunna fastna av sig självt. En ojämn betongkant borde ju vara som gjord för detta även om det är ett torrt hårstrå..
Senast redigerad av blygtjej 2015-12-10 kl. 16:22.
2015-12-10, 16:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blygtjej
Tingsrätten och även hovrätten kommer att gå på det som finns i utredningen. Där finns riktiga bevis som bygger på vad erfarna yrkesmän och personer som har detta som sitt arbete har kommit fram till. Det räcker inte bara att ha livlig fantasi och plocka fram saker kan ha gått till si eller så i en utredning som du gör. Då krävs det att hela händelseförloppet kan bestyrkas med ordentliga bevis och vittnesmål. Du har inget fullständigt scenario du kan styrka ditt resonemang på. Skulle du vara utredare eller åklagare så skulle ju inte ett enda brott att gå till åtal. Brist på bindande bevis skulle det stå i alla domar. Vad har du för bevis på att hennes hårstrå har "fästs" vått på kaklet ? Jag tycker det ser ut som ett ställe där ett hårstrå mycket väl skulle kunna fastna av sig självt. En ojämn betongkant borde ju vara som gjord detta även om det är ett torrt hårstrå..

Åklagarens teori bygger uteslutande på hyporeser och dna från en arbetare på dennes arbetsplats.

Örhänge som dyker upp oförklarat
Handskar som dyker upp oförklarat

En enda oförklarad droppe blod från gärningsman på offer. Denna hittas efter gärningsman anhålls och blodprov tas.

En droppe blod oförklarligt högt upp på ett rör!

Hårstrån 3 km från offer på annat plats.

Utspridda tillhörighetet.( 2 km ) med endast offrets dna och ingen förklaring till det.
2015-12-10, 16:37
Medlem
develis avatar
Citat:
En helt ovidkommande beskrivning i sammanhanget om han vänder henne eller inte. Spår av blod finns där, det är ett faktum. Jag vill främst veta hur örhängena inom dörren ramlat av med en hjälm på huvudet. Det gör du då via att bortförklara delar av befintlig bevisning - det går inte att lita på, det är "suspekt":
Citat:
Lisa har befunnit sig i ladan - om det råder ingen tvekan med tanke på teknisk bevisning.
Det är sen inte minsta suspekt att örhängena finns där - minimala saker på ett skitigt golv fullt av hö och annat skräp. Att de hittas och blänker till vid belysning är därmed inte ett dugg konstigt, de kommer fram när folk sprungit där likaså om saker flyttas nån millimeter.
Citat:
Citat:
Örhängesplopp (säkring) till stavörhänge, silverf metall
innanför dörr mot fd djurstall.
Citat:
Örhänge, ljust pärlörhänge.
innanför dörr mot fd djurstall.
Citat:
Örhänge, ljust pärlörhänge
4 m innanför dörr mot fd djurstall.
.. Förutom hennes örhänge i slanghärva på BP då.
Citat:
Han lyfter huvudet i snaran och lindar slarvigt silvertejp flera varv runt hennes huvud för att inte mer blod ska komma ut och eventuellt hamna på bilens inredning.
Fullständigt absurd beskrivning då det inte handlar om större blödningar öht. Det finns inget nämnvärt våld beskrivet från ÅK som talar för ett större blodflöde även om kläderna indikerar blod.
En blödning fläskläpp avtar spontant ganska snart, samma sak om det är ett tungbett.
Snaran runt halsen förhindrar att maginnehåll rinner ut inkl allt annat som möjligen kan rinna.
Fortsättningsvis finns redan DNA överallt på henne och hon är högst troligt lagd i eller på plast. Den plasten har du dock lyckats få med i din beskrivning - men ändå ska du lägga till ett dels överdrivet och fullständigt onödigt moment med tejpen:

Det är över två meter silvertejp runt hennes huvud vilket motsvarar drygt fyra varv - förutom två bitar på en total längd av drygt en meter. Sistnämnda två separata bitar hade varit fullständigt tillräckligt att placera över näsa och mun om det varit i det ändamål du påstår skett.
Det finns ingen anledning med ett så överambitiöst agerande som du försöker göra gällande - dels pga av att det inte forsar blod ur munnen, dels att det redan finns DNA på henne som avsätts på plasten.
För att försöka reduceras till en vanlig, enkel kåt man så är han förfärligt annorlunda må jag säga - för nåt så omständigt är sällan skådat, på så orimlig, rent onödig bas med tanke på trolig plast utlagd i bilen.
Du får det att låta som om det är en krossat trafikoffer som ska föras iväg som det dryper nåt alldeles förfärligt kring. Alternativt i klass med blödarsjuka..
Senast redigerad av develi 2015-12-10 kl. 16:49.
2015-12-10, 16:38
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blygtjej
Tingsrätten och även hovrätten kommer att gå på det som finns i utredningen. Där finns riktiga bevis som bygger på vad erfarna yrkesmän och personer som har detta som sitt arbete har kommit fram till. Det räcker inte bara att ha livlig fantasi och plocka fram saker kan ha gått till si eller så i en utredning som du gör. Då krävs det att hela händelseförloppet kan bestyrkas med ordentliga bevis och vittnesmål. Du har inget fullständigt scenario du kan styrka ditt resonemang på. Skulle du vara utredare eller åklagare så skulle ju inte ett enda brott att gå till åtal. Brist på bindande bevis skulle det stå i alla domar. Vad har du för bevis på att hennes hårstrå har "fästs" vått på kaklet ? Jag tycker det ser ut som ett ställe där ett hårstrå mycket väl skulle kunna fastna av sig självt. En ojämn betongkant borde ju vara som gjord för detta även om det är ett torrt hårstrå..
Prova att fästa ett torrt hårstrå på torr kakel, med eller utan ojämn betongkant!

Blöt sedan ett hårstrå och stryk det mot väggen! Det sitter kvar på väggen i dagar, långt efter att det torkat.
2015-12-10, 16:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Prova att fästa ett torrt hårstrå på torr kakel, med eller utan ojämn betongkant!
Blöt sedan ett hårstrå och stryk det mot väggen! Det sitter kvar på väggen i dagar, långt efter att det torkat.
Den skrovliga yta du efterlyser finns där rör går in i väggen. Alternativt kan ett hårstrå fästa via statisk elektricitet. Rummet är fyllt av damm. Hårstrået kan även ha hennes saliv på sig om det hängt framför munnen innan det slits av.
Det är inte ett dugg konstigt att det sitter där.
2015-12-10, 16:46
Medlem
ieshos avatar
Citat:
En helt ovidkommande beskrivning i sammanhanget om han vänder henne eller inte. Spår av blod finns där, det är ett faktum. Jag vill främst veta hur örhängena inom dörren ramlat av med en hjälm på huvudet. Det gör du då via att bortförklara delar av befintlig bevisning - det går inte att lita på, det är "suspekt":

Lisa har befunnit sig i ladan - om det råder ingen tvekan med tanke på teknisk bevisning.
Det är sen inte minsta suspekt att örhängena finns där - minimala saker på ett skitigt golv fullt av hö och annat skräp. Att de hittas och blänker till vid belysning är därmed inte ett dugg konstigt, de kommer fram när folk sprungit där likaså om saker flyttas nån millimeter.

.. Förutom hennes örhänge i slanghärva på BP då.

Fullständigt absurd beskrivning då det inte handlar om större blödningar öht. Det finns inget nämnvärt våld beskrivet från ÅK som talar för ett större blodflöde även om kläderna indikerar blod.
En blödning fläskläpp avtar spontant ganska snart, samma sak om det är ett tungbett.
Snaran runt halsen förhindrar att maginnehåll rinner ut inkl allt annat som möjligen kan rinna.
Fortsättningsvis finns redan DNA överallt på henne och hon är högst troligt lagd i eller på plast. Den plasten har du dock lyckats få med i din beskrivning - men ändå ska du lägga till ett dels överdrivet och fullständigt onödigt moment med tejpen:

Det är över två meter silvertejp runt hennes huvud vilket motsvarar drygt fyra varv - förutom två bitar på en total längd av drygt en meter. Sistnämnda bitar hade varit fullständigt tillräckligt att placera över näsa och mun om det varit i det ändamål du påstår skett.
Det finns ingen anledning med ett så överambitiöst agerande som du försöker göra gällande - dels pga av att det inte forsar blod ur munnen, dels att det redan finns DNA på henne som avsätts på plasten.
För att försöka reduceras till en vanlig, enkel kåt man så är han förfärligt annorlunda må jag säga - för nåt så omständigt är sällan skådat, på så orimlig, rent onödig bas med tanke på trolig plast utlagd i bilen.
Du får det att låta som om det är en krossat trafikoffer som ska föras iväg som det dryper nåt alldeles förfärligt kring. Alternativt i klass med blödarsjuka..
Parafili kan ta sig många olika uttryck, en del blir upphetsade av snaror och tejp medan andra blir upphetsade av nakna kroppar i plast.
2015-12-10, 16:48
Bannlyst
Citat:
Den skrovliga yta du efterlyser finns där rör går in i väggen. Alternativt kan ett hårstrå fästa via statisk elektricitet. Rummet är fyllt av damm. Hårstrået kan även ha hennes saliv på sig om det hängt framför munnen innan det slits av.
Det är inte ett dugg konstigt att det sitter där.

Mun som var tejpad?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in