2015-12-09, 21:14
Medlem
cogito.ergosums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Vilket dom försöker lösa med mer kaffe, energidrycker osv, istället för att äta en riktig frukost...

Erkänner att jag slarvar dock, har ingen aptit på morgonen/dagen och har svårt att äta alls innan kvällen, men så har jag lågt energibehov då jag bara sitter hemma.
Älskar logiken bakom deras lösningar. 2-3h senare är energin än lägre, och hur löser de det?...

Jo, jag hör det ofta, det är många som saknar aptit på morgonen/dagen. Främst de som normalt sett inte äter särskilt mycket/ofta, och det är ju eg svaret på varför aptiten på morgonen ofta uteblir. Bristen på rutin.
Citat:
Ursprungligen postat av 9fds09d

Musli och två mackor.. och en liten frukt
Gröt och två mackor.. och en liten frukt

Ungefär så! Hur jävla svårt kan det vara?
Aldrig varit i närheten av en bångstyrig unge/tonåring på morgonen? Haha, är helt omöjligt att få dem att äta om de inte vill.

Mina föräldrar gjorde alltid frukost åt mina systrar, det spelar liksom ingen roll. De tog hellre några cigg*, te/kaffe och, ibland, chips till frukost. Oavsett tjat/uppmuntran.

*i tonåren

OnT: Nu studerar jag bara, har inget jobb att tänka på. Är då också begränsad av min ekonomi, även om en stor del av den får gå till just kosten. Men det hade blivit matlåda i 9 av 10 fall.

Frukost: Vanligtvis tre ägg och havregrynsgröt, ibland slukas några mackor också.
Middag: Bulgur/couscous/korngryn, lite grönsaker om det finns hemma och Alaska Pollock/grillad kyckling.
Och fyra andra måltider utspridda under dagen (lunch och nattmål är obligatoriska). ''Lagar'' maten själv, men så är det för det mesta väldigt lättlagat.
Citera
2015-12-09, 21:23
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Du valde själv eller hur?

I bland blir jag sur på hur missbrukare hela tiden försöker påvisa andra hur dom tvingades till ett missbruk.

Vanliga människor som förlorar lägenheten går till kommunala bostadsförmedlingen. Förlorar man jobben så går man till arbetsförmedlingen. Förlorar man allt blir man socialfall.

Först tänkt jag skriva lite idiotiskt att jag tror på dig. Men det gör jag inte eftersom jag inte känner dig. Jag vet hur missbrukare fungerar. Vi ljuger hela tiden.

Det enda som hindrar dig från ett normalt liv är din förmåga att hålla dig ren från droger. Med det önskar jag dig all lycka i världen för att vara ren betyder allt!

Eh, va i hela helvete dillar du om?

Valde vad?

Vad menar du att jag skulle missbruka?
Senast redigerad av Sereena 2015-12-09 kl. 21:29.
Citera
2015-12-09, 21:28
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cogito.ergosum
Älskar logiken bakom deras lösningar. 2-3h senare är energin än lägre, och hur löser de det?...

Jo, jag hör det ofta, det är många som saknar aptit på morgonen/dagen. Främst de som normalt sett inte äter särskilt mycket/ofta, och det är ju eg svaret på varför aptiten på morgonen ofta uteblir. Bristen på rutin.

Aldrig varit i närheten av en bångstyrig unge/tonåring på morgonen? Haha, är helt omöjligt att få dem att äta om de inte vill.

Mina föräldrar gjorde alltid frukost åt mina systrar, det spelar liksom ingen roll. De tog hellre några cigg*, te/kaffe och, ibland, chips till frukost. Oavsett tjat/uppmuntran.

*i tonåren

OnT: Nu studerar jag bara, har inget jobb att tänka på. Är då också begränsad av min ekonomi, även om en stor del av den får gå till just kosten. Men det hade blivit matlåda i 9 av 10 fall.

Frukost: Vanligtvis tre ägg och havregrynsgröt, ibland slukas några mackor också.
Middag: Bulgur/couscous/korngryn, lite grönsaker om det finns hemma och Alaska Pollock/grillad kyckling.
Och fyra andra måltider utspridda under dagen (lunch och nattmål är obligatoriska). ''Lagar'' maten själv, men så är det för det mesta väldigt lättlagat.

Har aldrig haft mycket till aptit på morgonen, i skolåldern så bestod frukosten för det mesta av antingen nån rostad macka eller en skål mjölk & müsli som man tvingade i sig för att man visste att man skulle må skit innan lunchen annars.

Är fortfarande samma, dom dagar jag vet att jag ska iväg på saker så får jag tvinga i mig tex lite havregrynsgröt med äppelmos/lingon, annars så blir det bara min "hink" med te (stor flaska kolsyrat vatten på sommaren när det är för varmt för hett te).
Citera
2015-12-09, 21:40
Medlem
Mekkdosas avatar
Det sägs hela tiden att minimikaloriintaget för en vuxen är mellan 1.5-2k kalorier, förstår inte hur det går ihop. Ni tjommar här äter ju typ 700 kcal om dagen?

summerar tråden
Kaffe
middag
kvällsmat
nåt litet på kvällen

2 storamåltider och en liten (genomsnittet i tråden typ), och då antar jag att ni är normalstora män/kvinnor. Hur orkar ni? och antar att vi inte försöker gå ner i vikt, utan ligger på samma vikt hela tiden i stort sett. varför är ni inte pinnsmala? är ni helt stillasittande? Det är inte konstigt om ni känner er hängiga i era kataboliska kroppar och upplever att ni inte har energi till något

själv äter jag.

Liten frukost, 3-4 ägg /macka
väldigt stor måltid med ris och kyckling oftast
mellanmål en hel liter rödmjölk
kvällsmat 5 dl gröt
kvällsmat 4 dl gröt
kvällsmat 4-5 ägg och 2 paket bacon
Popcorn om jag är mer hungrig.

Och ja, jag äter samma sak varje dag alltid i stort sett haha
Senast redigerad av Mekkdosa 2015-12-09 kl. 21:45.
Citera
2015-12-09, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mekkdosa
Det sägs hela tiden att minimikaloriintaget för en vuxen är mellan 1.5-2k kalorier, förstår inte hur det går ihop. Ni tjommar här äter ju typ 700 kcal om dagen?

summerar tråden
Kaffe
middag
kvällsmat
nåt litet på kvällen

2 storamåltider och en liten (genomsnittet i tråden typ), och då antar jag att ni är normalstora män/kvinnor. Hur orkar ni? och antar att vi inte försöker gå ner i vikt, utan ligger på samma vikt hela tiden i stort sett. varför är ni inte pinnsmala? är ni helt stillasittande?

själv äter jag.

kvällsmat 5 dl gröt
kvällsmat 4 dl gröt

Alla förbränner vi olika, sedan så kanske inte vissa gör av med energi?
Jag vet faktiskt inte, jag äter bra och dricker bra
Dessutom rör jag på mig igenom fotboll och löpning.

Äter iofs rätt mycket kvällstid då jag oftast studerar.
1.90 lång och 88 kilo.
Men de som äter väldigt mycket kanske har en hög förbränning.
Citera
2015-12-09, 21:48
Medlem
Jag äter 4 lådor med vad jag senast lagade mkt av och lite småkakor, oftast nån kycklinggryta eller wok eller liknande.

En när jag kliver upp, en innan jag sticker till jobbet, två på jobbet och lite småkakor när man kommer hem runt midnatt.
Citera
2015-12-09, 21:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Jag äter 4 lådor med vad jag senast lagade mkt av och lite småkakor, oftast nån kycklinggryta eller wok eller liknande.

En när jag kliver upp, en innan jag sticker till jobbet, två på jobbet och lite småkakor när man kommer hem runt midnatt.

Är du fet?
Citera
2015-12-09, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiegoCosta
Är du fet?

Trots att jag är närmare 2 meter så klockar jag faktiskt inte ens in på 80kilo.
Citera
2015-12-09, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Trots att jag är närmare 2 meter så klockar jag faktiskt inte ens in på 80kilo.

Grymt!
Då har du bra ämnesomsättning eller rör på dig mycket?
Citera
2015-12-09, 21:55
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mekkdosa

summerar tråden
Kaffe
middag
kvällsmat
nåt litet på kvällen

2 storamåltider och en liten (genomsnittet i tråden typ), och då antar jag att ni är normalstora män/kvinnor. Hur orkar ni? och antar att vi inte försöker gå ner i vikt, utan ligger på samma vikt hela tiden i stort sett. varför är ni inte pinnsmala? är ni helt stillasittande? Det är inte konstigt om ni känner er hängiga i era kataboliska kroppar och upplever att ni inte har energi till något

själv äter jag.

kvällsmat 5 dl gröt
kvällsmat 4 dl gröt

Beror ju helt på hur många kalorier man äter vid en måltid, dom flesta kanske äter mer än 300kcal till lunch/middag?
2 glas mjölk till maten är ju 300kcal bara det.
Citera
2015-12-09, 21:56
Bannlyst
Citat:
hmm.. jag är 1.88 och väger 95 .. i nån mån borde vi båda förlora några kilon eller hur?

Inte för det behövs.. men dagen unga kvinnor är så ytliga...

Haha, sant ang sista meningen

Är det dock muskler istället för fett så kommer kvinnorna att omvärdera situationen
Citera
2015-12-09, 21:56
Medlem
Mekkdosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiegoCosta
Alla förbränner vi olika, sedan så kanske inte vissa gör av med energi?
Jag vet faktiskt inte, jag äter bra och dricker bra
Dessutom rör jag på mig igenom fotboll och löpning.

Äter iofs rätt mycket kvällstid då jag oftast studerar.
1.90 lång och 88 kilo.
Men de som äter väldigt mycket kanske har en hög förbränning.

Okej, 1.77 och väger runt 80kg här dock väldigt vältränade kilon.
Något med kaloriräkningssystemet måste vara fel vilket jag har en "mindloop" att försöka lösa.
Då folk som väger 85-90 kg (smått överviktiga)äter 2 "relativt" stora måltider och en liten måltid utan att gå ner i vikt. Det är så jävla skevt. 2 stora och 1 liten har jag observerat är standard, och i dom allra flesta fallen hamnar man max på 1200 kcal räknat med dom måltiderna, och då är det bra mat o hyffsade måltider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in