Citat:
Älskar logiken bakom deras lösningar. 2-3h senare är energin än lägre, och hur löser de det?... 
Jo, jag hör det ofta, det är många som saknar aptit på morgonen/dagen. Främst de som normalt sett inte äter särskilt mycket/ofta, och det är ju eg svaret på varför aptiten på morgonen ofta uteblir. Bristen på rutin.
Citat:
Aldrig varit i närheten av en bångstyrig unge/tonåring på morgonen? Haha, är helt omöjligt att få dem att äta om de inte vill.Mina föräldrar gjorde alltid frukost åt mina systrar, det spelar liksom ingen roll. De tog hellre några cigg*, te/kaffe och, ibland, chips till frukost. Oavsett tjat/uppmuntran.
*i tonåren
OnT: Nu studerar jag bara, har inget jobb att tänka på. Är då också begränsad av min ekonomi, även om en stor del av den får gå till just kosten. Men det hade blivit matlåda i 9 av 10 fall.
Frukost: Vanligtvis tre ägg och havregrynsgröt, ibland slukas några mackor också.
Middag: Bulgur/couscous/korngryn, lite grönsaker om det finns hemma och Alaska Pollock/grillad kyckling.
Och fyra andra måltider utspridda under dagen (lunch och nattmål är obligatoriska). ''Lagar'' maten själv, men så är det för det mesta väldigt lättlagat.