2015-12-09, 19:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skurtrasan
Konstig fråga, vad menar du?

Jag syftar på val av ens första offer för ett avancerat mord.

Varför skulle ett planerat mord ha ett slumpvis utvalt offer som knyter gärningsman till ett specifikt område?
2015-12-09, 19:19
Medlem
Skurtrasans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av depla
Jag syftar på val av ens första offer för ett avancerat mord.

Varför skulle ett planerat mord ha ett slumpvis utvalt offer som knyter gärningsman till ett specifikt område?
Men för fan depla!
Jag har ju INTE tron att det är planerat, hur läser du?
2015-12-09, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skurtrasan
Men för fan depla!
Jag har ju INTE tron att det är planerat, hur läser du?

Jag påstår inte att du tror det.

Jag diskuterar åklagaren teori med dig.

Ledsen om det inte framgick.
2015-12-09, 19:34
Medlem
Citat:
Jag syftar på valav ens första offer för ett avancerat mord.

För att sätta gästarbetare till fängelse, för att gästarbetare försvinna från Blomberg.
2015-12-09, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Örhängena hamnade inte på ett blankpolerat marmorgolv. Där fanns halmtussar och annat bôs. De kanske var skymda på söndagen. Efterhand som folk rör sig i närheten av porten flyttas örhängena och bôset.

Helt rätt, örhänget var ganska dolt när det väl hittades.
Det andra örhänget låg på golvet under vattenslang i slaktrummet.
Också ganska dolt.
2015-12-09, 19:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Tänk dig att det var du som jobbade på cafét och att du hade dagskassan i en väska (en liknelse: pengar = attraktion) och att en skum typ stod som fastvuxen vid dörren till ladan och bad dig komma dit. Ända fram! Sen kan du börja fundera på vad som verkligen hände.
Dagskassa?
Om hon sett arbetare röra sig naturligt kring ladan de dagar hon arbetat, denna person ber om hjälp och verkar bekväm vid ladan - hur svårt är det att gå dit? Han vinkar till henne, hon kanske inte hör vad han säger. Han står där och ler. Seriemördaren Ted Bundy fick med sig alla sina mordoffer på detta sätt.
Hon har dess innan blivit presenterad för AJ som äger byggnaderna i en för henne trygg närmiljö (arbetsplatsen).
Det var dagsljus, det var offentlig plats och knappast hotfull miljö. Lägg därtill en serviceinriktad, hjälpsam personlighet. Voila.

Nån gav en ytterst relevant jämförelse om hur otroligt lätt det är att få personer att hjälpa helt främmande människor --> Candid camera.

Edit: Dagen innan sker samma sak. Hon stannar också för att hjälpa till men anar dock oråd mot slutet. Lisa hann inte undan är enda skillnaden. Hon överfölls och mördades.
Senast redigerad av develi 2015-12-09 kl. 19:47.
2015-12-09, 19:44
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Och varför inte bara ta en prostituerad som inte har anknytning till cafe eller område och som heller ej militär bryr sig om.

Varför väljer han att begå ett utdraget planerat mord när det fortfarande är ljust ute och mycket mycket större chans för upptäckt?

Men nu gjorde han inte det. Det är lixom bara för dig att gilla läget.

Den här mördaren går igång på söta, blonda, oskuldsfulla tonårsflickor.
2015-12-09, 19:51
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
/.../ För mig tycks det inte rimligt alls. Varför inte ta av alla kläder? Varför bara taffligt dra ner/upp kläder och blotta henne, som om det vore en hastigt påkommen impuls?

Det som stöder hypotesen att blottning skedde taffligt och impulsivt i byssjan är att hon påträffades så. Att tröjan var uppdragen. BH fanns kvar runt kroppen istället för avtagen/avsliten.
Det ödslas inte mer tid än nödvändigt på offret; dock framgår det hat som förövaren låtit genomsyra sitt brott; ett hat vari ingår att förnedra sitt offer och reducera henne till enbart en förbrukningsartikel, eller vilket sexredskap som helst. I det lilla smala skåpet satt hon bra tills han fick tid att köra henne till tippen. - Hat i kombination med sexualsadism: Här har också offrets mobilplånbok slitits sönder och innehållet strötts ut på vägen mot Martorp.
Citat:
Det finns däremot inget som pekar på att blottning skulle skett vid någon hängning tycker jag.
Det finns starka indicier varav kan nämnas övrig rekvisita som t.ex. tejpen. Även den bevisade tvångsonanin, IB-DNA:t på trosorna, blod-DNA:t vid uppknäppningsknappen på jeansen mm (bl.a. hans "gilla"-bilder) hör till samma indicielänk.
Citat:
Som vanlig så vill de som nödvändigtvis vill få det till ett sexualsadistiskt mord att vi inte diskuterar och pekar på sånt som inte talar för deras hypotes. Det är ju bara irrelevant i deras värld.
Kan du hitta något som talar för en annan sammanhängande hypotes, dvs inkluderande alla de delar som bevisligen hör till brottet så är det säkert många som spetsar öronen.

NB berättar indirekt själv vad som kan ha triggat i gång honom:
Citat:
Ursprungligen postat av s. 1359
Vilka är ni som skypar?
Är jag, jag och min fru och min mamma.
Okej så det är ni tre som har ett samtal via skype?
Ja.
Vad, vad pratar ni om?
Äh, som alltid, så som vi alltid, som vi alltid brukar prata om det och hur det går och om alla är friska, och hon tänkte ju besöka oss i några dagar, jag, ja minns inte detaljerna.
Nej, nej.
För att äh, vi i praktiken pratar med varandra varenda kväll.
JB ligger efter honom som en igel; hon har också gjort IB till sin bundsförvant. Mycket riktigt är också JB den enda som kontaktat IB samma dag som LH hängs inne i ladan: "Hejsan. Vad gör du?" - IB är mån om att göra som JB och NB säger; det finns också ett egenintresse i detta.

Undertryckt och väl dolt men likväl rödglödgat var hans hat i kombination med ett accelererande behov av att leva ut sina driftsmässiga våldsfantasier på såväl döda som levande flickor/unga kvinnor; de döda i form av för omgivningen helt harmlösa dockor, ett frosseri i bilder (medlem i 13 olika bildsiter där många motiv talade till hans perverterade fantasi- och driftsliv), osv.

Numera tycks NB inte alls vilja prata med sin mor – och den genommanipulerade IB används bara när han behöver hjälp med sitt alibi.

Det som gällde för 4 år sedan gäller också i dag; "Nightcall" handlar om en seriemördare:
"I’m gonna tell you something you don’t want to hear
I’m gonna show you where it’s dumped but have no fear"
https://www.youtube.com/user/28nerux

Polisen bör leta efter försvunna tjejer 15-25 år på och runt alla de platser där NB bott och arbetat. - Den nervositet och oro NB uppvisat för sina närmaste (om man kan prata om sådana i hans fall) och i viss mån också för omgivningen kan tolkas på flera sätt: Ett är att han ditintills varit van att lättvindigt kunna slinka undan genom att bara köra vidare med sin bil; nu uppstod plötsligt en helt ny situation där ögonen kom att riktas mot hans person; något han aldrig tidigare behövt oroa sig för men nu med alla till buds stående medel tvingas värja sig mot: Ett för hans vidkommande helt nytt läge har uppstått - och allt pga en förbisedd mopedhandske som effektivt kom att utestänga honom från att i lugn och ro ägna sig åt lite efterarbete inne i slaktrummet. - Martorpsboden kom han heller inte åt pga något han aldrig tidigare hört talas om: MPS.

Joggerskan, då..? Hade han tänkt sig att hon bara skulle försvinna och för ändamålet sedan en längre tid haft en färdiggrävd grav någonstans i närheten? Ingen hade ju ändå kommit på den befängda idén att någon skulle ha hängt henne inne i det lilla övergivna huset vid vägen. - Och han var tvungen att komma hem i någorlunda vettig tid.
https://minfil.org/jaFbk2b8ba/X_-_Y.jpg
2015-12-09, 20:08
Medlem
Maulcas avatar
B3402-15/B1902-15

2015-12-09, 20:08
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Tänk dig att det var du som jobbade på cafét och att du hade dagskassan i en väska (en liknelse: pengar = attraktion) och att en skum typ stod som fastvuxen vid dörren till ladan och bad dig komma dit. Ända fram! Sen kan du börja fundera på vad som verkligen hände.

GM har inte ropat från ladan. Han har varit vid mopeden och konfronterat henne där.
2015-12-09, 20:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Polisen bör leta efter försvunna tjejer 15-25 år på och runt alla de platser där NB bott och arbetat. - Den nervositet och oro NB uppvisat för sina närmaste (om man kan prata om sådana i hans fall) och i viss mån också för omgivningen kan tolkas på flera sätt: Ett är att han ditintills varit van att lättvindigt kunna slinka undan genom att bara köra vidare med sin bil; nu uppstod plötsligt en helt ny situation där ögonen kom att riktas mot hans person; något han aldrig tidigare behövt oroa sig för men nu med alla till buds stående medel tvingas värja sig mot: Ett för hans vidkommande helt nytt läge har uppstått - och allt pga en förbisedd mopedhandske som effektivt kom att utestänga honom från att i lugn och ro ägna sig åt lite efterarbete inne i slaktrummet. - Martorpsboden kom han heller inte åt pga något han aldrig tidigare hört talas om: MPS.
Helt enig och även om de inte finns försvunna tjejer så likaväl sexuella trakasserier, våldsförsök (engelskan har bättre ord: assault) försök att dra in flickor i bilar, kontaktförsök på offentliga platser - likt Adriana dagen innan - på de platser har bott och rört sig tidigare. Han har inte gått från noll till det här vedervärdiga. Never.
Anser också att han försattes in en situation han inte kunde hantera efteråt och blev rådvill bortom sin vanliga roll: att dominera, styra och manipulera. Bortföst från arbetsplatsen och nervös i högsta grad pga all uppståndelse han garanterat inte förväntat sig på bygden.
Från ett paket cigg till två och en massa öl som försök till att lugna nerverna.
2015-12-09, 20:11
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Nej, det var en liknelse.

Så han skulle fått okontrollerat kåtslag vid fantasin att hon hadde dagskassan och sedan wket det dig när han inte kunde få betalt och därav avsaknad av dna på Lisas kropp?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in