2015-12-08, 22:15
Medlem
Är,det någon som vet hur makarna Carlsson mår? Är det fortfarande mycket kritiskt för kvinnan? Det är konstigt att det är så tyst om dem.
Citera
2015-12-08, 22:23
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Är,det någon som vet hur makarna Carlsson mår? Är det fortfarande mycket kritiskt för kvinnan? Det är konstigt att det är så tyst om dem.
Kvinnan vårdas för livshotande skador och mannen har allvarliga skador men uppges vara stabil.
http://www.kungsbackaposten.se/m/mis...ykundersokning
Citera
2015-12-08, 22:31
Medlem
Katten30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Bra uttryckt. Så känner jag också. Man kan nog lägga grannar och de poliser som kom först till platsen till listan.
Absolut! Polisen har ett helvetes jobb inkl. dåligt betalt!
Alla dom inblandades liv är i stor del förstörda. Grannparet som ligger på SU, bara tanken på om dom överlever vilket skick du är i, hur skall du kunna hantera detta psykiskt, fysiskt. Ev hjärnskador, att alltid "se" dina skador. Det är en sådan rysare.
Citera
2015-12-08, 22:33
Medlem
[quote=KIBy|55657038]
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo

Skulle inte du bli rädd om du hörde ljudet av att en dörr i huset slås sönder?
Jag skulle iaf. inte gå dit lugnt och stilla, fråga honom: hur är det med dig lille vän?
Ut, fort som fan, en annan väg är det som gäller då.
Bara jag som tycker det är märkligt? Att de "lät sig" bli nerhuggna, hemskt uttryckt men: Det var ju inte natt, tidig kväll så de borde varit vakna tycker man och uppe på benen, hade kunnat fly!
Jag är en av, vad jag tror, ganska få människor som faktiskt stått innanför en dörr, där en idiot uppumpad på alkohol och tokmediciner handgripligen försöker ta sig igenom.
Jag blev såklart helt livrädd på en nanosekund. Men mitt handlande var inte av det smarta och rationella slag som du tror du besitter. Jag tog mig mot dörren för att checka att det verkligen var hos mig det "knackade", jag kollade att dörren var låst och jag kikade t.o.m i tittögat för att... ja, jag vet inte ens varför.
Några slag senare låg tittögat trasigt inne på mitt hallgolv.

Jag har ingen tidsuppfattning, men det har säkert tagit en stund innan ljudet av att träet i dörren på allvar håller på att gå sönder, som jag slår numret till snuten och drar mig mot balkongen.

Hade tillhygget varit en yxa och dörren en altandito, kanske med glasruta, hade nog utgången på min upplevelse sett annorlunda ut.
Men nu hade jag turen av att ha en robust lägenhetsdörr och ett psyko utrustad med snickarhammare.
Han slog sig trött innan han kom igenom.

Att någon ska slå sig in i bostaden och sedan slå ihjäl de som befinner sig däri, är så jävla osannolikt för en Svensson att man helt enkelt inte har nån krisplan om det skulle ske.
Citera
2015-12-08, 22:39
Medlem
Katten30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
...men tänk på vad mycket pengar samhället sparar med alla indragna vårdplatser på psyket sedan psykiatrireformen infördes..."lite svinn får man väl räkna med"...
Ja samhället är kört. Psykiatrin, invandringen. pga naiva idioter inte kan "se" längre än - till sig själva, sina jobb, sin prestige. Ansvar? Vad är det?...
Citera
2015-12-08, 22:44
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Särskilt när det inte ens var i Onsala - utan i Kungsbacka (när ska ni lära er detta?).

Och helt oavsett var i Sverige den här sortens tragedi skulle ha ägt rum då skulle alla inbladade barn behövt hjälp. Alla vuxna också. Det är ingen klassfråga..

Forsbäck där det här mordet och mordförsöken har skett tillhör tätorten Onsala. Det är liksom inget att diskutera.

Psykiska sjukdomar kan drabba vem som helst och således även boende i tätorten Onsala.
Att man väcker åtal den 22 december kommer inte att ske. De här familjerna har en mycket tuff tid framför sig.
Citera
2015-12-08, 22:56
Medlem
Jag har väldigt svårt att tro att GM är schizofren. Han skulle aldrig utsätta sig för det lidande det innebär att gå på en middag.

Dom mediciner man måste ta för att hålla sjukdomen schack är så starka att man blir väldigt trött och helt oförmögen till socialt liv.

Ergo. GM vill inte gå på någon fest. Röster och tankestörningar hör till. Demoner och andra varelser från rymden likaså.

Efter tung medicinering minskar dessa symptom. Känslan av att någon har tagit ens kropp i besittning minskar likaså.

Det finns andra diagnoser där det finns vanföreställningar och paranoida drag mer eller mindre konstanta. Men jag tror ej på fullt utvecklad schizofreni. Om så vore fallet är det mycket troligt att GM hellre vill ta sitt eget liv än sina grannars.
Citera
2015-12-08, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
Ja samhället är kört. Psykiatrin, invandringen. pga naiva idioter inte kan "se" längre än - till sig själva, sina jobb, sin prestige. Ansvar? Vad är det?...

...och dom "naiva idioterna" kan själva vara dom som får yxa i skallen..även i "finare områden" (där politikerna själva brukar bo) kan svårt paranoida och skogstokiga psykiskt sjuka löpa amok. Den här GM kommer inte ihåg någonting av vad som hände tydligen...vad hade han för nytta av att bli utsläppt för tidigt från psyket?? Fy fan vad hemskt att börja förstå att man knivat ihjäl sin bästa vän och yxat halvt ihjäl grannarna....om inte annat för någon inbillad skitsak.
Senast redigerad av Trapizo 2015-12-08 kl. 23:14.
Citera
2015-12-08, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gilla
Fylleångest? Har du ens läst tråden?

Menat som en metafor kanske..?
Citera
2015-12-08, 23:19
Medlem
Undrar hur många % av alla paranoida människor som skulle kunna göra något sähär?? Måste man inte vara en "killer" i sig själv??
Citera
2015-12-08, 23:21
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
Vilken OHYGGLIG svart avgrund dessa människor befinner sig i. Alla. Dom vill nog bara försvinna in i sömnen samtidigt som man fasar över att vakna och upptäcka att det INTE är en mardröm, det är verkligheten. För ALLA. Något så överdjävligt. Barn, föräldrar, syskon, vänner - till ALLA.

Jo, den tanken slog även mig. Det är horribelt. Jag hoppas de överlevande BO kan känna att det var i alla fall tur att de överlevde, samt att de slipper traumaminnen (minnen som spelas upp om och om igen utan att man kan styra över det).
Citera
2015-12-08, 23:26
Medlem
Depression med psykotiska symptom. Där har ni den sannolika diagnosen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in