[quote=KIBy|55657038]
Citat:
Ursprungligen postat av
Trapizo
Skulle inte du bli rädd om du hörde ljudet av att en dörr i huset slås sönder?
Jag skulle iaf. inte gå dit lugnt och stilla, fråga honom: hur är det med dig lille vän?
Ut, fort som fan, en annan väg är det som gäller då.
Bara jag som tycker det är märkligt? Att de "lät sig" bli nerhuggna, hemskt uttryckt men: Det var ju inte natt, tidig kväll så de borde varit vakna tycker man och uppe på benen, hade kunnat fly!
Jag är en av, vad jag tror, ganska få människor som faktiskt stått innanför en dörr, där en idiot uppumpad på alkohol och tokmediciner handgripligen försöker ta sig igenom.
Jag blev såklart helt livrädd på en nanosekund. Men mitt handlande var inte av det smarta och rationella slag som du tror du besitter. Jag tog mig mot dörren för att checka att det verkligen var hos mig det "knackade", jag kollade att dörren var låst och jag kikade t.o.m i tittögat för att... ja, jag vet inte ens varför.
Några slag senare låg tittögat trasigt inne på mitt hallgolv.
Jag har ingen tidsuppfattning, men det har säkert tagit en stund innan ljudet av att träet i dörren på allvar håller på att gå sönder, som jag slår numret till snuten och drar mig mot balkongen.
Hade tillhygget varit en yxa och dörren en altandito, kanske med glasruta, hade nog utgången på min upplevelse sett annorlunda ut.
Men nu hade jag turen av att ha en robust lägenhetsdörr och ett psyko utrustad med snickarhammare.
Han slog sig trött innan han kom igenom.
Att någon ska slå sig in i bostaden och sedan slå ihjäl de som befinner sig däri, är så jävla osannolikt för en Svensson att man helt enkelt inte har nån krisplan om det skulle ske.