Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-12-08, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BuzzMeeks
Tyvärr inte då smutskastningen är och kommer att vara massiv tills han förintas. Det vore mer än ett under om han vinner.

Varje val i västvärlden börjar anta den här formen där potentiella vinstkandidater som talar negativt om centralbankernas makt, EU, NATO och som vurmar nationella intressen baktalas konstant.

Trump har ett ess i rockärmen dvs dussintals advokater som kommer/har stämt varenda person/företag som uttalar sig negativt om Trump.. få företag vågar yttra något negativt om Trump i USA.
2015-12-08, 21:49
Medlem
VadFanKulOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuzzMeeks
Tyvärr inte då smutskastningen är och kommer att vara massiv tills han förintas. Det vore mer än ett under om han vinner.

Varje val i västvärlden börjar anta den här formen där potentiella vinstkandidater som talar negativt om centralbankernas makt, EU, NATO och som vurmar nationella intressen baktalas konstant.

Smutskastningen visar bara hans styrka. Han växer konstant, och olikt det svenska systemet så kan faktiskt vinnaren göra något av denna makt.
2015-12-08, 21:51
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Varför ska man ta tag i skolskjutningar först? Det finns ju inget systematiskt sätt att stoppa enskilda knäppgökar från att få psykbryt. Islam däremot är en förtryckande våldsideologi som inte hör hemma i ett västerländskt samhälle, och den kan bekämpas på ett systematiskt sätt.

Nej varför ens försöka ta tag i det? Nej, det finns inga direkta svar här, men vi vet att det amerikanska vårdsystemet inte är komplett. Om vi ignorerar att det är väldigt dyrt för många, så är psykvården i USA väldigt undermålig, något som givetvis skulle kunna plocka upp skolskjutningsterrorister snabbare än innan genom en mer aktiv psykvård som också är närvarande i skolor.

Även om islamister är ett hot mot västvärlden så har USA i sig självt mycket större problem med inhemsk kriminalitet som kräver fler liv varje år än vad WTC-attacken gjorde. Man har dessutom ett problem med en poliskår som kräver många onödiga liv, samt överfulla fängelser samt en raserad ekonomi.

Det finns många andra problem för USA att ta tag i än just muslimer.

Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
För en kommunist framstår han självklart som något ej från denna planet. Demokraterna i USA var helt övertygade om att de hade lyckats hugga snoppen av det republikanska partiet och fått dem att sjunga med i feminism- och mångfaldskören. Lyckligtvis visade det sig att de inte lyckats fullt ut.

Haha, "tycker du Trump är knäpp är du kommunist". Älskar den typen av argumentation. Nej jag är inte kommunist, jag avskyr till stor del den svenska vänstern och mjäkigheten hos våra politiker. Men man behöver inte välja mellan mjäkighet och fullständig populistisk galenskap.

Den räddning man har är att presidenten ensam inte kan genomföra ett skit, så man kan trots allt göra Trump mer eller mindre maktlös ändå.
2015-12-08, 21:52
Medlem
Jag tycker denna var ohyggligt rolig och avspeglar kanske också mannens potential som president.

http://www.democraticunderground.com/10027403280
2015-12-08, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Jude är en etnicitet också. Finns många judar som kallar sig ateistiska judar.
Är det samma som att ha förhuden kvar då eller??
2015-12-08, 21:54
Medlem
Det är mycket svårt att förstå många svenskars oerhörda tolerans och tålamod med muslimer. Varken själva förkunnelsen i sig eller många muslimers beteende är acceptabelt, men ändå så är det nästan omöjligt att acceptera begränsningar och restriktioner mot Islam. Däremot tycker samma människor att man skall sätta åt så kallade näthatare, nazister, rasister och nationalister.

Man motiverar detta med att vi har religionsfrihet och att det är rasistiskt att särbehandla muslimer. Men alla vet ju egentligen att muslim inte är en ras och att man inte kan acceptera vilka religioner som helst.

Det enda egentliga skälet till att så många vill ha grönt ljus för Islam måste vara att de är så många.
2015-12-08, 21:59
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Det finns många andra problem för USA att ta tag i än just muslimer.

Saker och ting är ju inte seriekopplade här, så förekomsten av ytterligare problem innebär ju inte att lösning av andra problen inte kan påbörjas. Andra eventuella problem har ju faktiskt inget alls med detta att göra.

Det hindrar ju knappast eventuella åtgärder inom t.ex. psykvården att muslimer inte längre får komma in i landet, eller?
2015-12-08, 22:01
Medlem
Xeliouss avatar
Behövs inte smutskasta clownen, det fixar han själv. Han hamnar inte på de politiska sidorna i tidningar utan under "humor".
2015-12-08, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slutataxera
Jag tycker denna var ohyggligt rolig och avspeglar kanske också mannens potential som president.

http://www.democraticunderground.com/10027403280

8 Billioner men inga investeringar byggnader resorter we
2015-12-08, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Det är nog du som är opåläst, jag läser nämligen Lena Melin politiska texter varje dag. Hon är politisk expert och jobbar på Sveriges största dagstidning.

Okey. Dina andra inlägg verkar någorlunda sansade men nu blev jag osäker om detta är ironi eller ej? Förklara gärna ditt resonemang varför just Lena Melin är den man skall lyssna till.
2015-12-08, 22:02
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggjavel
Raka puckar från DT. Det är väll framförallt korkade svenskar (ja jag menar er) som vill bli rövknullade av Muhammed & CO och tror det är någon sorts naturlag att man måste ha massinvandring av muslimer.
Exakt. Svenska män idag är ju till 90% metrosexuella hipsters som mer liknar kvinnor till sättet än vad en riktig man ska stå för. Mångkultur, mena invasion, feminism och allas "lika värde" är ord som svenska män värderar högst. Folk jag pratat från utlandet har inte höga tankar om dagens svenska "män"...
2015-12-08, 22:03
Medlem
Perfectscores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Personligen diggar jag honom mer och mer för var dag som går; vinner han så flyttar jag till USA pronto.

Vilken stat hade du flyttat till?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in