Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-12-08, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Trump gick nog för långt nu, det här är slutet för honom.

Så har man sagt om vartenda uttalande som Trump har gjort.
2015-12-08, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteW
De är mindre än 1%, och integrerade på ett helt annat sätt än vad man ofta ser här i Sverige.
Det är helt sant att de har en stor invandring från Centralamerika, men det var inte det tråden handlade om.
Vad är det du vill försvara?

Vad menar du med att de är integrerade på ett annat sätt än i Sverige?
2015-12-08, 20:47
Medlem
FujitsuNakajimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Det är just det jag pratar om. Folk TROR att det sänkte hans siffror för det gordes till en stor mediagrej. Men i själva verket reagerade inte väljarna alls på det.

Har ni ens sett klippet eller har ni bara läst vad ledande media skrivit?
Trump gör narr av journalister i allmänhet. Han hånar inte någon reporter för sitt funktionshinder. Det är rent hittepå. Titta på klippet själva och sprid inte desinformation.
2015-12-08, 20:49
Medlem
LameBulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackImprover
Jag är orolig, för han är dum i huvudet. Han är galen. Kocko i bollen. Han tror att detta är en dokusåpa.

Han är väl knappast den första som är självfinansierad så det är inget nytt. Graden av galenskap är dock ny.
Vilka andra har varit det?
2015-12-08, 20:51
Medlem
Toolmans avatar
Trump är precis vad världen behöver. Muslimer fungerar bäst tillsammans med andra muslimer. Jag förstår inte varför så många av muslimerna vill leva tillsammans med syndens människor. Trump gör muslimer en tjänst genom att inte ta emot dem. Trump har i tillägg tänkt lägga om utrikespolitiken med stopp för USA:s paradgren proxykrig. Dessutom tar han inte emot sionistpengar och kommer inte stötta Israel lika mycket som tidigare. Därmed är grunden för tillväxten av terrorister reducerad.
2015-12-08, 20:54
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stromboliz
Nej. Religion har inget med ras/etnicitet att göra.

Vissa menar att judeförföljelserna var rasism. Det beror förstås på hur man tolkar begreppet.
2015-12-08, 20:55
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FujitsuNakajima
Har ni ens sett klippet eller har ni bara läst vad ledande media skrivit?
Trump gör narr av journalister i allmänhet. Han hånar inte någon reporter för sitt funktionshinder. Det är rent hittepå. Titta på klippet själva och sprid inte desinformation.
Folk som gör narr av funktionsnedsatta/avvikande utseende är lika lite värda som djurplågare enligt mig.
2015-12-08, 20:57
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Vissa menar att judeförföljelserna var rasism. Det beror förstås på hur man tolkar begreppet.

Jude är en etnicitet också. Finns många judar som kallar sig ateistiska judar.
2015-12-08, 20:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anteW
De är mindre än 1%, och integrerade på ett helt annat sätt än vad man ofta ser här i Sverige.
Det är helt sant att de har en stor invandring från Centralamerika, men det var inte det tråden handlade om.
Vad är det du vill försvara?

Att det är lättare att hålla muslimerna borta när man har Atlanten mellan sig. USA världen stormakt är ju helt chanslösa mot invällande mexare, kubaner och all sorts knarksmuggling från hela Sydamerika. Hur pass bra koll de har på muslimerna kan man även undra efter alla attentat som vida överstiger de vi sett i Europa.
Senast redigerad av pe11e 2015-12-08 kl. 21:01. Anledning: tillägg
2015-12-08, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Vad menar du med att de är integrerade på ett annat sätt än i Sverige?

De flesta är inne i arbetslivet och har sin egen ekonomi.
De har inga möjligheter till att få samma bidrag som här, vilket bygger upp våra utanförskapsområden och de lever således inte i samma extrema segregation som vi har i Sverige.
De får ingen särbehandling eller kan ställa samma krav som här i Sverige, utan får acceptera mer av vad de erbjuds på gott och ont, beroende på vem man frågar.
2015-12-08, 20:59
Medlem
Jag har märkt av drevet emot Trump och hur den svenska opinionen tycks dumförklara honom utan någon vidare källkritik eller egen baserad uppfattning.

Som vanligt har man fått vara kritisk till svensk media och allmänhetens s.k. uppfattning. Här är det viktigt att förhålla sig neutral och gå emot strömmen och allt jag funnit gällande Trump tycker jag faktiskt är väldigt bra.

Det positiva med honom är att han vill komma överens med Putin, vilket Pentagon och Washington vägrar. Istället skramlar man med vapen för att skrämma Putin. Jag ser det som en bra mycket säkrare värld ifall vi har två stormakter som faktiskt kan komma bra överens.

Egenfinansierad är också det mycket perfekt, då kanske han kan strypa bankmaffian som drivit USA i slasken med sin skuldpolitik. Samma politik som Kennedy, Jefferson och Hitler motarbetade!

Det är denna bankmaffian som drev Hitler till att förklara krig emot USA år 1943, och det kommer sig verkligen inte av oskäliga anledningar. Samma bankmaffia har pressat svenska politiker till att slicka dom i röven med: fri invandring, världens mest skuldsatta befolkning, bostadsbubblan och dylikt.

Ett svagt Sverige är bankmaffians dröm eftersom då står inte Sverige längre ensam stark, utan då vänder vi oss till ett 100% Nato-medlemskap.

Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Folk som gör narr av funktionsnedsatta/avvikande utseende är lika lite värda som djurplågare enligt mig.

Du kan inte skapa dig din egna uppfattning om Trump genom att se filmen som bevisar om Trump sagt det eller ej?

Det är människor som du, som är extremt farliga. Oavsett vilket så hade du följt Koranen till punkt och pricka eller stridit för Führern till döden.
Senast redigerad av Anonym-tack 2015-12-08 kl. 21:02.
2015-12-08, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Att det är lättare att hålla muslimerna borta när man har Atlanten mellan sig. USA världen stormakt är ju helt chanslösa mot mexare, kubaner och all sorts knarksmuggling från hela Sydamerika. Hur pass bra koll de har på muslimerna kan man även undra efter alla attentat som vida överstiger de vi sett i Europa.

Vilka attentat tänker du på?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in