2015-12-08, 20:17
Medlem
arkmikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decipi
Develi:

Du verkar ha koll. Tror du personligen LH var utvald eller ren tillfällgihet att det blev hon?
Hur lyckades han få in henne där? Han måste tagit en enorm risk att ngn passerat samtidigt som han tvingat med henne in?

Sen dethär med tejpen. Om han är sexualsadist är väl hans "njutning" just att se lidandet? När hon kämpar för sitt liv men sakta men säkert dör?
Varför då tejpa ansikte o sånt? Då borde han väl verkligen vilja se hennes ögon hela vägen till dom slocknade???

Kompis! Du verkar inte direkt ha örnkoll som anropar Develi för information. Till att börja med kan vi tyvärr bara konstatera att kroppen hittades i det skicket inklusive tejp.

Jag ska ge dig ett tips som svar på åtminstone en av dina avslutande frågor "Varför då tejpa ansikte o sånt ". Svaret är att ingen vet.

De som gräver i sexualsadistiska detaljer alternativt brist på sexualsadistiska detaljer har bara sin egen fantasi att ösa ur. Detta sagt med undantag av litteraturen. Och då tänker jag inte i första hand på Markis De Sade med följeslagare utan på Niklas Långström och varför inte develi m fl här på plats. Nu tror jag tyvärr inte du bryr dig ett skit om mitt tips. Konsten är att sortera bort egna önskeföreställningar från den konkreta fruktansvärt uppenbarade verkligheten som åklagaren tvingats företräda. Fact's kicks ass.
2015-12-08, 20:21
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decipi
Och sen överfaller han LH snabbt? Du tror hon gick in frivlligt i ladan?
Till ladan. Inte in.
2015-12-08, 20:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkmike
Kompis! Du verkar inte direkt ha örnkoll som anropar Develi för information. Till att börja med kan vi tyvärr bara konstatera att kroppen hittades i det skicket inklusive tejp.

Jag ska ge dig ett tips som svar på åtminstone en av dina avslutande frågor "Varför då tejpa ansikte o sånt ". Svaret är att ingen vet.

De som gräver i sexualsadistiska detaljer alternativt brist på sexualsadistiska detaljer har bara sin egen fantasi att ösa ur. Detta sagt med undantag av litteraturen. Och då tänker jag inte i första hand på Markis De Sade med följeslagare utan på Niklas Långström och varför inte develi m fl här på plats. Nu tror jag tyvärr inte du bryr dig ett skit om mitt tips. Konsten är att sortera bort egna önskeföreställningar från den konkreta fruktansvärt uppenbarade verkligheten som åklagaren tvingats företräda. Fact's kicks ass.
Jo, NB vet. .. Och möjligen vetenskap och forskningslitteratur som liknande fallbeskrivningar finns i. Resten är hypotetiskt förlopp likt en gärningsbeskrivning förankrad via forensikers fynd inkl obducent. "Tror" är det genomgående honnörsordet på ställda frågor och påföljande svar.
Hoppas han tar bladet från mun efter HovR. Den mannen har en hel del intressant att förtälja.
Senast redigerad av develi 2015-12-08 kl. 21:20.
2015-12-08, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Just precis därför kommer HR fastställa TRs dom rakt av.

Ändring tror jag på. Fattas en helhetsbild från åklagare. Som varför offret överhuvudtaget påstås vara flyttad när han inte ens kan visa hur det gått till.

Man kan inte låta bli att undra hur hårt en åklagare med ett sensationsmål skulle falla om det visade sig vara en simpel småtjuv från bygden. Allt kan ju fortfarande hända. Många fler vittnen kan träda fram.

Exempelvis den som kanske kört hjullastaren. Lätt att förstå om den stackars människan tiger som graven när hen riskerar bli anklagad för sexaulstrypsadim för den råkat befinna sig vid ladan i ett helt annat ärende vid aktuell tidpunkt.

Som sagt. Fallet kan helt vända. Och det gör det nog med.
2015-12-08, 20:29
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag tror på strypt för att bli "hanterbar" men inte död. Omtöcknad av hypoxi.

Högst troligt. Är mycket svårt att hänga upp en fullt medvetande person så där. Även om hon är mycket mindre.
2015-12-08, 20:31
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Måste ju ändå vara en stark kraft att ha på sin sida:
Citat:
Det enda nya vittnet som Rönnbäck vill höra är tidigare kriminalkommissarien Pål Johansson, bland annat före detta chef för polisens gärningsmannaprofilgrupp.
Citat:
Försvaret hade redan inför tingsrättsförhandlingarna kallat Pål Johansson, men han tilläts inte av tingsrätten att vittna.
Varför, kan man undra?
Citat:
Pål Johansson själv vill inte kommentera sitt eventuella vittnesmål före någon förhandling.
– Om jag nu ska vittna så vill jag inte göra det i förväg, men du kan säkert läsa mellan raderna vad jag i så fall ska prata om, säger han till Aftonbladet.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21897437.ab

Om artikeln har delats tidigare ber jag om ursäkt, men jag har inte sett det när jag scrollat igenom dagens poster
2015-12-08, 20:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Högst troligt. Är mycket svårt att hänga upp en fullt medvetande person så där. Även om hon är mycket mindre.
Ja, dels det samt kan även förklara frånvaro av avvärjningsskador eller spår av sådant på BP.
2015-12-08, 20:32
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av depla
Ändring tror jag på. Fattas en helhetsbild från åklagare. Som varför offret överhuvudtaget påstås vara flyttad när han inte ens kan visa hur det gått till.

Man kan inte låta bli att undra hur hårt en åklagare med ett sensationsmål skulle falla om det visade sig vara en simpel småtjuv från bygden. Allt kan ju fortfarande hända. Många fler vittnen kan träda fram.

Exempelvis den som kanske kört hjullastaren. Lätt att förstå om den stackars människan tiger som graven när hen riskerar bli anklagad för sexaulstrypsadim för den råkat befinna sig vid ladan i ett helt annat ärende vid aktuell tidpunkt.

Som sagt. Fallet kan helt vända. Och det gör det nog med.
Inte med den bevisningen. Oavsett vad ni alternativister anser så är den BLYTUNG i lagens mening.
2015-12-08, 20:34
Medlem
Citat:
Kan någon motorkunnig svara på om det behövs en startnyckel till hjullastaren? Behövs det så måste kretsen som har startnyckel vara liten.
2015-12-08, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Inte med den bevisningen. Oavsett vad ni alternativister anser så är den BLYTUNG i lagens mening.

Givetvis står sig er bevisning starkare än ett erkännande.

Vi vet det.
2015-12-08, 20:45
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Givetvis står sig er bevisning starkare än ett erkännande.

Vi vet det.
Det kommer inget erkännande.
2015-12-08, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Måste ju ändå vara en stark kraft att ha på sin sida:

Varför, kan man undra?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21897437.ab

Om artikeln har delats tidigare ber jag om ursäkt, men jag har inte sett det när jag scrollat igenom dagens poster

Varför fick han inte vittna i tingsrätt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in