2015-12-08, 19:49
Medlem
Det är så att jag bodde nyss i Spånga i Stockholm mellan 2006 och 2015. Under dessa 9 år märktes det hur varje villaförsäljning köptes upp av nästan bara invandrare och att att svenskar har flyttat till andra områden. Har sätt detta runt om i västra Stockholm i Bromsten, Spånga, Vällingby, Hässelby, Ursvik etc. När min familj sålde villan så blev köparna en kinesisk familj till exempel. För några år sedan så såldes grannen sin villa till en stor pakistansk familj. Runt hörnet så har några syrian- och arabfamiljer flyttat in.

Skillnaderna man märker är att det brukar bo många fler i invandrarvillor än svenska villor. I svenska villor kanske det bor runt 4-5 personer vanligtvis men i invandrarvillor så kan det handla om över 10 personer. Oftast bor nästan hela släkten i villan.

Invandrarnas smak när det gäller utformning och arkitektur är också såklart märkbart annorlunda. Alltid så brukar invandrarna göra stora förändringar på villan. Det ska vara plats för många bilar, kanske runt fyra fem bilar, och så brukar man ta bort en hel del grönska från den förra svenska ägaren och istället ha en fin gräsmatta och stenmurar runt om. Angående stilen på villan så vill man ha en flashig amerikansk stil på det hela. Lite mcmansion över hela. Det ska synas att man är rik. De ser oftast ut som en amerikansk övre medelklassvilla. De svenska falunröda villorna runt om ser mesiga ut i jämförelse.

Här är ett exempel:

https://www.google.com/maps/@59.2141905,17.5995892,3a,75y,350.19h,84.53t/data=!3m6!1e1!3m4!1sdJ1Z61QQCY8iGMzb2a-fLQ!2e0!7i13312!8i6656

Så sakta men säkert i takt med att invandrare börjar ha råd att flytta till en villa så breder de ut sig bland svenskarnas villaområden.

Har ni märkt av detta ännu?
Senast redigerad av VECTROTALENZIS 2015-12-08 kl. 20:04.
Citera
2015-12-08, 19:54
Medlem
Xer0s avatar
Det finns väl en del rika flyktingar som landar med privatjet har jag hört.
Det är väl inte konstigt om dem skaffar sig en vettig bostad.

På östermalm där min polare bor, bor det också en egyptisk affärsman.
Han har penthouse våningen, med egen nyckel i hissen som går direkt in i hans lägenhet.
Citera
2015-12-08, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VECTROTALENZIS
Det är så att jag bodde nyss i Spånga i Stockholm mellan 2006 och 2015. Under dessa 9 år märktes det hur varje villaförsäljning köptes upp av nästan bara invandrare och att att svenskar har flyttat till andra områden. Har sätt detta runt om i västra Stockholm i Bromsten, Spånga, Vällingby, Hässelby, Ursvik etc. När min familj sålde villan så blev köparna en kinesisk familj till exempel. För några år sedan så såldes grannen sin villa till en stor pakistansk familj. Runt hörnet så har några syrian- och arabfamiljer flyttat in.

Skillnaderna man märker är att det brukar bo många fler i invandrarvillor än svenska villor. I svenska villor kanske det bor runt 4-5 personer vanligtvis men i invandrarvillor så kan det handla om över 10 personer. Oftast bor nästan hela släkten i villan.

Invandrarnas smak när det gäller utformning och arkitektur är också såklart märkbart annorlunda. Alltid så brukar invandrarna göra stora förändringar på villan. Det ska vara plats för många bilar, kanske runt fyra fem bilar, och så brukar man ta bort en hel del grönska från den förra svenska ägaren och istället ha en fin gräsmatta och stenmurar runt om. Angående stilen på villan så vill man ha en flashig amerikansk stil på det hela. Lite mcmansion över hela. Det ska synas att man är rik. De ser oftast ut som en amerikansk övre medelklassvilla. De svenska falunröda villorna runt om ser mesiga ut i jämförelse.

Här är ett exempel:

https://www.google.com/maps/@59.2141905,17.5995892,3a,75y,350.19h,84.53t/data=!3m6!1e1!3m4!1sdJ1Z61QQCY8iGMzb2a-fLQ!2e0!7i13312!8i6656

Så sakta men säkert i takt med att invandrare börjar ha råd att flytta till en villa så breder de ut sig bland svenskarnas villaområden.

Inget märkligt alls, när vi släpper in kreti&pleti på löpande band. Men svenskar kommer enbart flytta vidare till etniskt vitare områden, för ingen vill egentligen bo med babbar. Ingen i min släkt bor i mer babbiga områden än jag själv, så det säger en del.
Citera
2015-12-08, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Inget märkligt alls, när vi släpper in kreti&pleti på löpande band. Men svenskar kommer enbart flytta vidare till etniskt vitare områden, för ingen vill egentligen bo med babbar. Ingen i min släkt bor i mer babbiga områden än jag själv, så det säger en del.

Förstår du inte att han vill håna och häckla dig som svensk med sina gula gubbar, smilisar?
Men visst har du rätt i att segregeringen är total i vårt land och sd:s värsta motståndare då ingen ser hur verkligheten ser ut i dessa små vita öar som blir allt mindre och färre.

Ledare runt om i Europa skakar på sina huvuden och kallar svenska politiker galna och undrar hur f-n vår regering kan tro att de skall hjälpa oss och själva hamna i samma situation.

Så det är inte konstigt att nysvenskar hånar korkade svagsinta svenskar som låter sig köras över.
Citera
2015-12-08, 20:50
Medlem
J.Ks avatar
Det är knappast denna typen av invandrare som skapar problemen i dagens Sverige.

Jag skulle inte ha några större problem att bo i ett dylikt område om jag ska vara ärlig.
Eller är dagens ersättning till asylinvällarna så hög att dom har råd att bygga nya villor?
Citera
2015-12-08, 21:15
Medlem
Fina hus brukar mer vara för nyrika svenskar. Vad jag märkt brukar invandrare vara mer intresserade av andra typer av statusprylar som fina bilar och flashiga kläder. Men det är ju bra att de köper hus. Tyder på att de är integrerade/assimilerade. Själv har jag inte råd och får bo i skruttig lägenhet.
Citera
2015-12-08, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteW
Jobbar 12 timmar om dagen? Pratar vi om samma land eller sitter du fortfarande nere i en kåkstad och önskar att vi tog emot dig igen efter deportationen?
Stanna kvar där du är, ingen mår bättre av att du försöker ta dig in på en bananbåt igen.

Det är faktiskt ganska vanligt att invandrare jobbar 12 timmar om dagen alla dagar i veckan. Vi invandare har en dröm och vill faktiskt uppnå något som inte lata svenskar gör.
Citera
2015-12-08, 21:27
Medlem
cacas avatar
Tja vad konstigt

Kan bero på att de arbetar och har råd köpa sitt eget boende!

Kan kanske komma som en chock för en del fria tider läsare att alla invandrare inte bor i förorter och lever på bidrag,
Citera
2015-12-08, 21:35
Medlem
Citat:
Det är faktiskt ganska vanligt att invandrare jobbar 12 timmar om dagen alla dagar i veckan. Vi invandare har en dröm och vill faktiskt uppnå något som inte lata svenskar gör.

Och du tror att många svenskar inte jobbar 12 timmar om dagen för att få sina enmannaföretag att gå runt?
Lägg ner skitsnacket om lata svenskar din stolle.
Har du noll koll på vilka som plockar mest bidrag under längst tid och varför högervindar börjar blåsa i hela Europa som vill få slut på försörjningen av bidragstagare som får länder att gå på knäna?
Vad är det för dröm du har som invandrare som gör dig så speciell?
Citera
2015-12-08, 21:41
Medlem
augusta66s avatar
Google-bild/

...fan vilka fula villor det fanns på den bilden....
Citera
2015-12-08, 21:44
Medlem
slemhogs avatar
Citat:

Här är ett exempel:

Jag avskyr vissa invandrargrupper som pesten (Mena speciellt) men det där google map villorna var ju rena fullträffen. Exakt så har jag tänkt fixa till min villa eller bygga nytt, en mindre mansion typ av villa. Tål inte Svenskars faluröda, vita knutar och träpanel snik design villor med snedtak och massa växter och buskar som spretar överallt.

Tujor, stenmur, bubbelpool, damm med stenar, fina stenplattor i gräset och fontän och amerikansk design ska det va. Dessa villor i södertälje är en fullträff.
Blattarna brukar aldrig ha någon smak så jag är tveksam att det är MENA som byggt eller fixat dessa villor.
Citera
2015-12-08, 21:50
Medlem
Ja det är sant! Har inte sett det i Spånga just, men de nybyggda villorna i Ursvik (heter det så? På Järvafältet iallafall) ser ju ut som kungapalats!

Jag tycker det är en rätt skön stil! Bara bra med invandrare som tjänar pengar och lyckas i livet, stör mig inte det minsta och som sagt, husen är coola!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in