Det var det sista hon såg. Vilken av de sex ansiktena?
Just detta med förmåga till dubbelliv är intressant som fenomen:
Mord i säkerhetszon, samtal med mamsen och sen en pizza.
Han är inte den förste i historien som chockat omgivningen med ett iskallt beteende. Här är det lika absurt växlande från mord till normaliserande på kort tid. Gift man, beundrad arbetskamrat i hög position inom flygvapnet.
Citat:
..trying to understand how a person who seems so “normal” can actually be so evil.
Citat:
Williams was a man with two distinct faces, a meticulous, cold-blooded planner who could transform from officer to monster and back again in a matter of hours.
Citat:
On Sept. 16, 2009, he returned home from a trip to the remote Canadian Forces base in Alert, Nunavut. The next day, he allegedly broke into a woman’s house near his Tweed, Ont., home, tied her to a chair, sexually assaulted her, and photographed her naked body.
Citat:
The next sexual assault on his charge sheet—Sept. 30—was much like the first. It, too, occurred in the same neighbourhood where Williams lived. The unnamed victim woke up to find a man in her home, and then cowered in horror as he stripped off her clothes, fastened her wrists to a chair, and pulled out his camera. Back at CFB Trenton two days later, a smiling Williams presented a $700 cheque to the Heart and Stroke Foundation
Citat:
When asked about his whereabouts on the night of Nov. 24, 2009 (Comeauwas murdered early that morning), Williams recalled how he and Harriman dined at a restaurant in Ottawa’s Westboro district, where their new townhouse—the one now swarming with cops—was under construction. “I kissed my wife goodbye and headed back to Tweed,” he said.
Professor of criminology at California State University beskriver hur dessa ofta agerar i närområdet:
Citat:
The majority (62 per cent) of the killers target strangers exclusively and 71 per cent operate in a specific location or area, a “comfort zone.”
Uttalandena är identiska jämfört med NB gällande omgivningens reaktioner:
Citat:
Everyone who worked with Williams praised his leadership, loyalty and intelligence. Nobody had any inkling of a double life:
“Just like everyone else, my first reaction to the charges was disbelief ”
“How could this possibly be true? We all do that soul-searching, but I can honestly say there was never anything that stuck out to me that would cause me to expect a blemish on this man’s record.”
“He was a very straightforward guy, very, very nice”
“He and his wife were the perfect couple. I just about dropped on the floor when I heard about the charges. For me, it was like saying the Pope did something like this.”
“He was super,” says Greg McQuaid, a retired major who was chief flight instructor at the time. “I wrote the personnel evaluation reports that got him promoted to captain. He was smart, hard-working and skilled. "
Ser inte vitsen längre med att mata en person med information som är så ointresserad och inte ens ids öppna FUP enligt egen utsago.
Det är värdelösa oneliners med frågor, irrelevanta påståenden som bottnar i ett totalt ointresse att ta reda på sakfakta. För att sen börja om med samma tjat.
För övrigt är tråden full med denna information om alibi och att det givetvis handlar om söndag, att NB bad om alibi på måndag då de skickades hem från jobbet.
Det finns en sökfunktion.
Ingen person utpekad direkt. Men den som inte ens orkar bemöda sig att läsa FUP, får faktiskt leva i sin egen ovisshet - den är självvald.
FUP utgör själva Ryggraden för att kunna ha något faktaunderlag att föra en vettig diskussion kring.
Att begära, ungefär som en gapande gökunge, att andra skall öda tid att bygga upp den ? efter ? ' mata med fakta, känns lite övermagat. Men det är väl kännetecknande för just göken.
JAAAAA, JAG Läser FUP !!!!!!!!!!! (slog jag dig i antal utropstecken?)
... och jag finner denna uppgift helt irrelevant med tanke på följande:
LS vet inte ens vad han heter i efternamn. Hon vet enbart att han är vän till kamreren.
Hur troligt är det att denna vet vem Lisa är?
Nästa information:
Han finns högst troligt i slasken som avpolleterad. Och tills dess du inte gör annat än gapar och inte dubbelkollar information som du anser är skandal och tjänstefel så är du exakt lika värdelös som denna minimala information i FUP.
Kan bara instämma. Troligtvis har väl polisen kommit fram till att det är den andra tjejen (som åkte moped tidigare) som den här ''Anders'' har sett. Därav har förhöret med honom inte varit av intresse.
Var står det i den återgivna texten. Du säger det. Är det beviset?
Men för h-e. Varför kan du inte bemöda dig att läsa själv?
Det finns 50+ sidor med förhör med AB, och där finns sida upp och ner om tvättmaskinen som kördes på söndagen för att NB hade smutsiga byxor när han kom hem på eftermiddagen. Jag kan inte gärna klistra in alltihop. Det finns inget som helst tvivel om vilken dag som avses, och eftersom du är för lat att läsa själv så är "jag" beviset. Skall vi säga så eller vill du fortsätta lite till?
JAAAAA, JAG Läser FUP !!!!!!!!!!! (slog jag dig i antal utropstecken?)
... och jag finner denna uppgift helt irrelevant med tanke på följande:
LS vet inte ens vad han heter i efternamn. Hon vet enbart att han är vän till kamreren.
Hur troligt är det att denna vet vem Lisa är?
Nästa information:
Han finns högst troligt i slasken som avpolleterad. Och tills dess du inte gör annat än gapar och inte dubbelkollar information som du anser är skandal och tjänstefel så är du exakt lika värdelös som denna minimala information i FUP.
Att Lena S "inte vet vad "Anders" heter i efternamn", det kan lika gärna vara därför att Lena ine vill säga hans efternamn pga någon sorts loyalitets problematik genimot Blomberg Säteri folket.
Hur troligt att "Anders" vet vem Lisa är vet ingen av oss något om så sluta svamla och hitta på.
Och som svar till dig, obehagliga människa, på ditt sista svammel så läs vad jag skriver i mitt tidigare inlägg i dag:
Något förhör med "Anders" finns inte i FUP, vilket ju i sig är mycket märkligt, med mindre han har förhörts och att han då sagt något som visar att det absolut inte kunde vara Lisa han hade sett.
MEN...om han inte har hörts alls, ja då är det ju skandal.
Att Lena S "inte vet vad "Anders" heter i efternamn", det kan lika gärna vara därför att Lena ine vill säga hans efternamn pga någon sorts loyalitets problematik genimot Blomberg Säteri folket.
Hur troligt att "Anders" vet vem Lisa är vet ingen av oss något om så sluta svamla och hitta på.
Och som svar till dig, obehagliga människa, på ditt sista svammel så läs vad jag skriver i mitt tidigare inlägg i dag:
Något förhör med "Anders" finns inte i FUP, vilket ju i sig är mycket märkligt, med mindre han har förhörts och att han då sagt något som visar att det absolut inte kunde vara Lisa han hade sett.
MEN...om han inte har hörts alls, ja då är det ju skandal.
Men ge dig. Varför skulle just denna vara så omhuldad när hon vräker ur sig varenda händelse för övrigt om personer som grälat eller gjort annat mindre fördelaktigt på cafét?
NEJ DET ÄR INTE MÄRKLIGT OM DET ÄR AVFÄRDAT SOM MUMBO JUMBO och därmed befinner sig i slasken. Jag begriper inte varför du inte begär ut delar av denna som är så evinnerligt nyfiken på allt som inte finns enligt dig? Du kommer ju ingen vägen med att förfasas över än den ena och än den andra händelsen?
Senast redigerad av develi 2015-12-08 kl. 18:38.
Men för h-e. Varför kan du inte bemöda dig att läsa själv?
Det finns 50+ sidor med förhör med AB, och där finns sida upp och ner om tvättmaskinen som kördes på söndagen för att NB hade smutsiga byxor när han kom hem på eftermiddagen. Jag kan inte gärna klistra in alltihop. Det finns inget som helst tvivel om vilken dag som avses, och eftersom du är för lat att läsa själv så är "jag" beviset. Skall vi säga så eller vill du fortsätta lite till?
Men det är ju helt ointressant.
Frågan preciserar inte aktuell dag som avses.
Dag ska framgå av frågan inte bläddras fram i FUP.
Kan bara instämma. Troligtvis har väl polisen kommit fram till att det är den andra tjejen (som åkte moped tidigare) som den här ''Anders'' har sett. Därav har förhöret med honom inte varit av intresse.
Julia som åkte moped tidigare åkte norrut, tjejen "Anders" såg åkte söderut.
Men det är ju helt ointressant.
Frågan preciserar inte aktuell dag som avses.
Dag ska framgå av frågan inte bläddras fram i FUP.
Varför fattar inte du det själv.
Missförstånd ska minimeras i ett förhör.
Det finns inget missförstånd mer än i din hjärna - eftersom du inte ens kollar förhören i FUP.
Det framgår hur enkelt som helst och då via sökmotor när man letar efter nåt specfikt.
En debatt med dig är som att trycka finget genom en mjuk limpa. Inget motstånd.
Det är givetvis helt fruktansvärt j-a klart vilken dag som avses om, jag säger om, man bemödar sig att titta i FUP. Senare under samma förhör så säger AB (FUP s 1114):
Mmm, men då uppgav du att din bror hade varit hemma, klockan arton?
Därför att ja, för att på väg till förhöret så sa han till mig att jag skulle säga så här att han var
hemma klockan arton och det är det jag sa
Ja, och det vet du idag att det var fel
Korrekt uppfattat
Ja, eh…du, du berättar också att det efter, eh, när han är hemma en kort stund på
eftermiddagen som du hör tvättmaskinen gå…
Ja
AB pratar om söndagen 7/6 och det var på måndagen han kom med de falska alibit. Han berättar att NB bad honom om det. Fler frågor?
Man borde inte tolka ord "säga " som ord "ljuga". Inte alls. "Säga" eller "säga till" i detta
fall menades - "bekräfta". "Bekräfta att jag var hemma kl. 18".
Bl a han VAR hemma kl. 18, det bekräftade godsägares fru.
Det är inte sant åt han bad en falsk allibi.
Det mycket beror på tolk och der är lätt att missuppfatta. Samma ord på olika språk
har ibland inte samma exakt mening.